Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آغاز نهمین جلسه رسیدگی به اتهامات شرکای بابک زنجانی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، رییس شعبه با اعلام اینکه نماینده دادستان، متهمان و وکلای آن‌ها در جلسه حضور دارند و جلسه رسمی است از متهم ردیف سوم درخواست کرد که در جایگاه قرار بگیرد و خواست ضمن اینکه به حاشیه نرود و وقت دادگاه را با سخنرانی نگیرد، ادامه دفاعیات خود را بخواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ح.ف.ه» متهم ردیف سوم در بیان دفاعیات خود اظهار کرد: در جلسه گذشته ذکر شد که من در تاسیس بانک «اف آی آی بی» (FIIB) نقش داشتم اما اینطور نبوده است. زنجانی قبل از من این بانک را افتتاح کرده بود. بابک زنجانی در اظهارات خود گفته است من به عنوان همراه با او بودم و نقش عملیاتی در این موضوع نداشتم. هیچ مستندی وجود ندارد که من سهامدار یا عضو هیات مدیره باشم.

این متهم خاطرنشان کرد: در جلسه قبل از سوی نماینده دادستان برگه‌ای ارائه شد و ایشان اذعان کردند که براساس این سند من سهامدار هستم اما در آن سند از من به عنوان دایرکتور یاد شده است. امکان دارد دایرکتور به معنی سهامدار ترجمه شود اما در اینجا به معنی عضو هیات مدیره است و اشتباه ترجمه کرده‌اید. صددرصد سهام متعلق به زنجانی بود. اصلاً برای اینکه در مالزی عضو هیات مدیره یک بانک شوید شرایطی وجود دارد. مثلاً باید حتماً تابعیت کشور مالزی و سابقه بانکداری داشته باشید که من هیچ‌کدام از این‌ها را نداشتم.

مقیسه در واکنش به اظهارات « ح. ف. ه» گفت: برداشت شما از مدارک به گونه‌ای است که قصد دارید حرف‌های خود را ثابت کنید. طبق اظهارات بابک زنجانی که در پرونده موجود است شما از بدو تاسیس کنت بانک و بانک FIIB حضور داشته‌اید و در تمام سفرها همراه بابک زنجانی بودید. شما در زمان معامله با بانک ملت در آن جلسه حضور داشتید و امضای شما زیر قرارداد وجود دارد. زنجانی گفته است که شما در هیات مدیره این بانک‌ها بوده‌اید، در هولدینگ با او همکاری می‌کردید و مجموعاً دو درصد سود دریافت می‌کردید. شما بعد از فروش FIIB به بانک ملت ۵ میلیون دلار سود دریافت کرده‌اید. خودتان اقرار کرده‌اید که دو سفر برای پیگیری مسائل مربوط به بانک FIIB به مالزی داشته‌اید.

«ح.ف.ه» متهم این پرونده بیان کرد: شما باز عجله کردید.

قاضی مقیسه از او پرسید: آیا اقرارهای خود را قبول دارید؟ همراه به معنی شریک است.

متهم جواب داد: اینهایی که من خودم نوشتم را قبول دارم. همراه به معنی شریک نمی‌شود.

رییس دادگاه واکنش نشان داد و گفت: شما در تمام جلسات بوده‌اید، زیر قرارداد را امضا کرده‌اید، ۵ میلیون یورو کمیسیون گرفته‌اید آن وقت می‌گویید شریک نبودم؟

متهم گفت: من ۵ میلیون یورو را نگرفته‌ام اگر مدرکی دارید بیاورید و ثابت کنید.

نماینده دادستان واکنش نشان داد و گفت: این ۵ میلیون در حساب شما تهاتر شده است.

فلاحتی یکی از وکلای حاضر در جلسه خواست حرف بزند که قاضی مقیسه به او تذکر داد که شما اجازه صحبت کردن ندارید و اگر تکرار شود شما را از جلسه بیرون می‌کنم.

نماینده دادستان ادامه داد: می‌فرمایند دایرکتور درست ترجمه نشده است. باید بگویم که ما اصلاً سندی را ترجمه نکرده‌ایم، اصل سند را ارائه داده‌ایم. اینکه شما و بابک زنجانی شرایط بانکداری در مالزی را نداشته‌اید درست است و به همین علت صددرصد سهام FIIB متعلق به کنت‌بانک بود و شما جزو هیات مدیره پوششی بودید.

قاضی مقیسه گفت: شما اقرار کرده‌اید که جزو هیات مدیره بوده‌اید.

متهم ردیف سوم واکنش نشان داد و گفت: حتماً می‌خواهید بگویید هیات مدیره پوششی؟

قاضی مقیسه جواب داد: شما از این راه منافع کسب کرده‌اید. پوششی و غیر پوششی ندارد. شما اقرار کرده‌اید به علت اینکه من جزو هیات مدیره بودم و حضورم چشمگیر بود زنجانی برای اینکه به طرف‌های خود بفهماند که تنها نیست من را علم می‌کرد.

قاضی مقیسه افزود: چون شما ۳۰ سال در وزارت اطلاعات کار کردید و همه شما را به عنوان فلاح وزارت اطلاعات می‌شناختند همیشه با او بودید.

متهم گفت: شما تقدم و تاخر را رعایت نمی‌کنید.

قاضی مقیسه گفت: جواب این را به من بده، تاخر و تقدم چیست. آیا این اقرار خود را قبول دارید؟

متهم ردیف سوم پرونده فساد نفتی پاسخ داد: من این‌ها را با صداقت نوشتم و می‌گویم چرا.

قاضی مقیسه گفت: خیلی خب، تمام شد. ما صداقت شما را تحسین می‌کنیم. پس نزد رسانه‌ها این موضوع را تکذیب نکنید.

متهم این پرونده خاطرنشان کرد: من برنامه خودم را برای دفاع تنظیم کرده بودم اما شما از این شاخه به آن شاخه می‌کنید. زنجانی برای انتقال ۴میلیون دلار از کنت‌بانک نامه‌ای نوشته بود، اسم مرا نوشت و یک امضای دیگر زیر آن زد.

مقیسه گفت: چرا وقتی فهمیدی شکایت نکردید. هیچ امضایی بدون اطلاع شما جعل نمی‌شد.

متهم ادامه داد: من در تاریخ ۹/۲/۹۶ شکایت کردم. مدرک بیاورید که جایی امضای من در سوئیفت‌ها باشد.

نماینده دادستان به درخواست قاضی دادگاه پاسخ داد: حرف‌هایی که می‌زنیم براساس گزارش بانک مرکزی است که کنت‌بانک شما را به عنوان نماینده امنیتی در امر سوئیفت‌ها معرفی کرده است. این‌ها امروز ادعای جعل می‌کنند و الا این موضوع در جلسه قبل از نقض رای نیز بیان شده بود، چرا آن موقع نگفتند؟

متهم گفت: من آن زمان این حرف را گفتم اما چون جلسه بزرگ بود و قاضی دادگاه مثل حاج‌آقا ریز نمی‌شد تعجب نکردم.

ایلنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۴۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عابدینی: برند معنوی باشگاه پرسپولیس را فروختند/ با اهدای ۵ درصد سهام به پیشکسوتان شق‌القمر می‌کنند

امیر عابدینی مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس درباره واگذاری سرخابی‌ها به کنسرسیوم بانک‌ها و پتروشیمی اظهار کرد: من بیشتر از این از آقایان تصمیم گیر توقع ندارم. ‌ای کاش بررسی می‌کردند که شرایط مناسب است یا نه! آیا این بانک‌ها به طرف شکوفایی گام برمی دارند یا در حالت ورشکستی هستند؟ بعضی از این بانک‌ها در شرف ورشکستی هستند. حالا فکر می‌کنیم که این طور نباشد و ورشکست نشوند.

او افزود: حالا که قرار است باشگاه پرسپولیس سر و سامان بگیرد، مجامع بانک‌ها موافق هستند و روال به گونه‌ای است که تعریف شده است. اعضای هیئت مدیره چگونه انتخاب می‌شوند؟ این‌ها مسائلی است که هنوز ابهام دارد و باید شفاف سازی شود. 

عابدینی گفت: اما اینکه بتوانند این دوره گذار را درست طی کنند، این هم بحثی است که امیدوارم کارشناس بگذارند. بانک‌ها افرادی را بگذارند تا کارشناسی این کار را بلد باشند و بدانند و اشتباه نکنند. به نظرم وضعیت استقلال یک مقدار مطلوب‌تر است. اگرچه نماینده بوشهر شدیدا صدایش درآمده بود و من فریادهایش را شنیدم که حق و حقوق مردم بوشهر چگونه استیفا می‌شود در صورتی که تمام یک سیستم در بوشهر عرضه می‌شود، اما برای بهره برداری به تهران می‌رود و برای یک تیم ورزشی هزینه می‌شود.‌ای کاش پرسپولیس هم فردی مثل آقامحمدی داشت که آن قدر سهامش تکیه پاره نمی‌شد.

او درباره اینکه  گفته می‌شود بانک شهر بیشترین طلب را داشته است به خاطر همین سهام بیشتری گرفته است، گفت: اولا من هم شنیدم تهاتری در مورد بدهی‌ها شده است. جای سوال است و تاسف آور است که چه چیز پرسپولیس را دارند می‌فروشند؟ به نظرم  برند معنوی اش را دارند می‌فروشند، چون برند مادی و مایملکی ندارد. برند معنوی پرسپولیس برای مردم است و دولت از کجا این برند را صاحب شده است. افرادی که برای این باشگاه غصه خوردند و هورا کشیدند و به استادیوم در سرما و گرما آمدند این هویت را گرفتند. پرسپولیس فقط هویت ملی ندارد و هویت بین المللی هم دارد و در تمام دنیا طرفدار دارد و همه هوادارانش سهم دارند و آقایان سهم طرفداران را می‌فروشند. اگر بخواهند برند معنوی باشگاه را واگذار کنند حق مردم است و آنها باید تصمیم بگیرند. البته متاسفانه نمی‌گذارند مردم تصمیم بگیرند و دولت می‌نشیند و  برند معنوی را در دادوستد اقتصادی می‌فروشد. برند معنوی قابل عرضه در هیچ بورسی نیست، چون قلب، عاطفه و عشق مردم است و این‌ها را نمی‌توانید بفروشید، اما فروختند.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: بانک‌های تجارت و ملی در گذشته باشگاه داشتند، اما اکنون کجا هستند. یک روزی مجمع شان تصمیم گیری می‌کند که ما نباید باشگاه داری کنیم و رها می‌کنند و می‌روند و آن وقت چه بلایی سر این باشگاه‌ها می‌آید. در پتروشیمی می‌شود یک شرکت وابسته درست کرد و سروسامانش داد، اما بانک‌ها را چه می‌شود کرد. مگر پرسپولیس گوشت قربانی است، که  بین دولت و بانک‌ها معامله شده است. بعضی از بانک‌ها در شرف ورشکستی هستند و این‌ها  چگونه می‌آیند و سهامدار باشگاه پرسپولیس می‌شوند؟ به هر حال تصمیمات نادرست و عدم کاربلدی هست و همین باعث می‌شود که ضربه بخوریم. یک گروه حقوقدان و کارشناس بیاورند و بعد تصمیم بگیرند.

عابدینی تصریح کرد: فرصتی که‌ای اف سی داده بود تمام شده است. همچنین اینها موظف هستند که به‌ای اف سی پاسخ بدهند و صورت جلسات جدید و ثبت شرکت‌ها را اعلام کنند و هیچ باشگاهی نمی‌تواند به غیر از قاون تجارت باشگاه داری کند و باید این قانون حاکم باشد و باید دخل و خرجشان و بالانس مالی شان مثبت باشد در غیر این صورت‌ای اف سی نمی‌گذارد باشگاهی به صورت کامل فعال باشد و  نمی‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند. مردم درخواست‌هایی دارند و این به برند معنوی برمی گردد و همه را از بین می‌بریم.

او درباره اینکه به نظرش واگذاری سرخابی‌ها موفق می‌شود یا شکست می‌خورد، گفت: آرزو می‌کنم که موفق شوند. امیدوار هستم که از خرد جمعی استفاده شود و نگوییم که ما عقل کامل هستیم و باور کنیم در برخی از جا‌ها درکش را نداریم و افرادی که نخبه، کاربلد و دلسوز هستند از فکر، عقل و  تجربه شان استفاده کنیم و مشکلات را جمع و جور کنیم. همچنین دعا کنیم که آقایان اشتباه تصمیم نگرفته باشند.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس درباره اینکه قرار است ۵ درصد سهام به پیشکسوتان سرخابی داده شود، گفت: آقایان با دادن ۵ درصد سهام به پیشکسوتان، شق‌القمر می‌کنند. شما در کمیته تان باید ۳ پیشکسوت حضور داشتند. به هر حال باید تحمل کنیم و ببینیم چه کاری انجام می‌دهند.  

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد
  • بازداشت شرور تیرانداز در فرحزاد
  • دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد
  • دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • دستگیری عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • تالار شهیدان فلاح نژاد کرج ایمن سازی می‌شود
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • عابدینی: برند معنوی باشگاه پرسپولیس را فروختند/ با اهدای ۵ درصد سهام به پیشکسوتان شق‌القمر می‌کنند