Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان، بازوند که در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان لرستان سخن می گفت با تاکید براین نکته افزود: استان لرستان با تولید با کیفیت برخی از محصولات کشاورزی از ظرفیت بسیار مطلوبی برخوردار است که باید با فراهم کردن زمینه برندسازی آنها بتوان در توسعه صادرات این محصولات بهره گرفت.

وی افزود: با توجه به ضعفیف بودن بخش خصوصی در استان لرستان باید تلاش کرد تا در این زمینه ها از ظرفیت های استان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بهره گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازوند اظهارکرد: توسعه محصولات باغی و توجه به کشت گیاهان دارویی در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی از دیگر اقداماتی است که باید توسط جهاد کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: آینده توسعه کشاورزی کشور در گرو توسعه محصولات گلخانه ای است که در استان لرستان نیز با توجه به شرایط اقلیمی اعم از بحران آب و یا گرما و سرماهای نامتعارف بسیاری از محصولات قادر به تحمل این شرایط اقلیمی نیستند لذا باید توجه به محصولات گلخانه ای در اولویت قرار گیرد.

بازوندبا بیان اینکه در استان لرستان در زمینه تولید محصولات گلخانه ای ظرفیت خوبی وجود دارد، یادآورشد: در حال حاضر سه مجتمع گلخانه ای در استان تعیین تکلیف شده است و 30 هکتار سطح زیرکشت محصولات گلخانه ای در استان وجود دارد و علاوه بر این ایجاد 130 هکتار زیرساخت برای مجتمع های گلخانه ای در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: امسال 20 هکتار سطح زیر کشت برای محصولات اقتصاد مقاومتی به عنوان تعهد اقتصاد مقاومتی استان در بخش تولید محصولات گلخانه ای در نظر گرفته شده است که به طور متوسط 6 هزارتن به تولیدات محصولات گلخانه ای استان افزوده می شود.

بازوند عنوان کرد: سال گذشته میزان تولیدات گلخانه ای استان به 12 هزار و 600 تن رسید و طبق برنامه ریزی اعمال شده همه ساله مقداری بر سطح زیر کشت این محصولات افزوده می شود.

وی گفت: لرستان در زمینه توسعه باغات و تولید محصولاتی همچون انارو انجیر در مناطقی همچون کوهدشت، پلدختر و رومشکان مستعد است که می توان زمینه صادرات این محصولات را فراهم کرد.

بازوند با اشاره به ظرفیت استان لرستان در کشت گیاهان دارویی،یادآوری کرد: استان لرستان تنها استانی است که در کشور در بخش گیاهان دارویی طرح اقتصاد مقاومتی ارائه داده است.

وی خاطر نشان کرد: 150هکتار کشت گیاهان دارویی امسال در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی برای استان تعریف شده است که از این میزان 75 هکتار ویژه کشت زعفران است.

بازوند اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون 350 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است و پیش بینی می شود تا پایان امسال تولید گندم استان به 420 هزار تن برسد.

وی گفت: سال گذشته تولید گندم استان 563 هزار تن بود که امسال با توجه به کاهش بارندگی ها این میزان کاهش داشته است.

بازوند با بیان اینکه میزان برداشت کلزا از مزارع آبی لرستان 2 هزار و 900 تن بوده است، اظهار داشت: کشاورزان به کشت کلزا تمایل کمتری دارند و در مقابل به کشت محصولاتی همچون سیب زمینی را می پسندند بطوریکه 10 برابر مصرف استان سیب زمینی کشت می شود.

وی افزود: ایجاد اشتغال برای چهار هزار و 500 نفر سهمیه و تعهد جهاد طی سال جاری است که تا پایان سال محقق خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۵۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟

به گزارش پارس نیوز، رصد بازار سکه و طلا طبق آخرین معاملات انجام شده تا لحظه انتشار این گزارش نشان می‌دهد که بازار همچنان در مسیر کاهش قرار دارد. ضمن اینکه بازار جهانی نیز امروز (یکشنبه) تعطیل بوده و تاثیر چندانی بر روند بازار داخل نداشته است. 

براساس آخرین معاملات انجام شده در بازار، سکه تمام طرح جدید به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشته است و در حال حاضر با بهای ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

بدین ترتیب قیمت سکه طی این دور روز از هفته جاری (دیروز و امروز) نسبت به هفته گذشته بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افت بها داشته است؛ چراکه در آخرین معاملات پایانی هفته گذشته، سکه ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت داشت.

سکه تمام طرح قدیم نیز با کاهش یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته، امروز ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

نیم سکه و ربع سکه نیز به‌ترتیب نسبت به هفته گذشته ۹۰۰ هزار تومان (نیم سکه) و ۴۰۰ هزار تومان (ربع سکه) نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت داشته است؛ در بازار امروز نیم سکه ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۴ میلیون و ۵۰۰  هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز هفت میلیون تومان دادوستد شد.

باتوجه به آرامش در بازارهای جهانی نیز  روند قیمتی در بهای طلا نیز کاهشی است؛ هر مثقال طلای آب شده در بازار امروز ۱۴ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان بود که نسبت به هفته‌ی گذشته ۵۶۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با بهای سه میلیون و ۴۰۷ هزار تومان، مبنای معاملات طلا قرار گرفت که ۱۳۲ هزار تومان ارزان‌تر از قیمت هر گرم طلا در آخر هفته گذشته است.

گفتنی است، مرجع قیمت‌های فوق، اتحادیه طلا و جواهر تهران است.

منبع : ایسنا

دیگر خبرها

  • کیفی سازی محصولات لازمه ورود به بازار‌های بین الملی
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش