Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارشاد گفت: ایران و جمهوری آذربایجان اشتراکات دینی و فرهنگی بسیاری دارند و رسالت ما باید این باشد که چهره تروریست خشن را به جهانیان نشان دهیم و چهره نادرستی را که از اسلام ارائه شده را اصلاح کنیم. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سید رضا صالحی امیری در جلسه دیدار با شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده مفتی جمهوری آذربایجان افزود: وحدت ملت ما با جمهوری آذربایجان و قفقاز خواست هر دو ملت و تفرقه ما خواست دشمنان ماست، ما دلیلی برای تفرقه نداریم، اما ده‌ها دلیل برای اتحاد و وحدت داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه وحدت مسیر رسیدن به نقطه تعالی اسلام و اهل بیت است گفت: ما باور قلبی داریم که دو ملت به علت عشق به اسلام، نبوت و اهل بیت می‌توانند اشتراکات زیادی برای دستیابی به یک رابطه راهبردی داشته باشند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: عمده مسأله ما این است که اشتراکات دینی و فرهنگی را تقویت کنیم زیرا روابط سیاسی فراز و نشیب دارد، اما روابط دینی و فرهنگی پایدار است.صالحی امیری با بیان اینکه تروریست‌ها چهره نادرستی از اسلام ارائه کرده اند گفت: امروز رسالت ما و شما برای معرفی چهره تروریست به خشن بیش از همیشه است گزارش‌هایی که ما از اروپا و آمریکا و دیگر نقاط جهان دریافت می‌کنیم نشان می‌دهد عملکرد تروریست‌ها باعث خدشه دار شدن چهره اسلام در جهان شده است، بنابراین ما می‌توانیم کار مشترکی برای اصلاح این چهره ناصحیح ارائه دهیم و این امر نیاز به اراده دارد و اراده ما و شما می‌تواند این مسیر را هموار کند.
وی افزود: ما اطلاعاتی داریم که این تروریست‌ها بعد از شکست در عراق و سوریه به سمت قفقاز و آسیای میانه حرکت می‌کنند و ما باید فکر فرهنگی عاجل کنیم تا نسبت به پدیده تروریست خشن، مردم و نهاد‌ها موضع مناسب بگیرند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه دشمن اصلی اسلام به طور قطع و یقین آمریکا و اسرائیل هستند و نباید این دشمنان اصلی را فراموش کنیم گفت: ما اطلاعات دقیقی داریم که تمام ناآرامی‌های منطقه ناشی از شیطنت صهیونیست هاست و جنگ‌ها و تفرقه‌ها ناشی از تخم تفرقه‌ای است که آن‌ها منتشر می‌کنند، مبانی قرآنی نیز به ما می‌گوید که صهیونیست‌ها هیچگاه برای مسلمانان دلسوزی نخواهند کرد.
صالحی امیری افزود: امروز رهبری معظم انقلاب پرچمدار وحدت اسلام است و کمتر سخنرانی از ایشان می‌بینیم که از وحدت و جهان اسلام سخن نگوید و با وجود اینکه با عربستان در شرایط قطع رابطه سیاسی هستیم، اما مسیر حج را باز کردیم زیرا استدلال ما این بود که عربستان شعار وحدت می‌دهد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسؤولان و معاونان سازمان‌های زیر مجموعه وزارت ارشاد و سازمان‌های فعال قرآنی گفت: در ایران و مجموعه دستگاه فرهنگی چندین سازمان قرآنی فعال است، سازمان اوقاف و امور خیریه سالانه چندین مسابقه قرآنی برگزار می‌کند و بالغ بر ۸۰ هزار امامزاده در کشور داریم که قطب‌های فرهنگی ما هستند، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی داریم که در جامعه ترویج دین می‌کنند امور مساجد ما در ۸۰ هزار مسجد کشور فعالیت تبلیغی و قرآنی می‌کند و معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی بیش از ۵ هزار مؤسسه فرهنگی را حمایت می‌کند و ما معتقدیم که قرآن و عترت دو بالی هستند که ما را موفق می‌کنند.
وی افزود: ما و شما می‌توانیم در دنیای اسلام تلاش گسترده‌ای انجام دهیم تا تصویر چهره نورانی اسلام را در دنیا نمایش دهیم و اینکه ما باید وارد همکاری‌های عملی شده و از گفتگوی صرف خارج شویم.
صالحی امیری با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر فعالیت‌های دینی و قرآنی تأکید دارند گفت: ایشان سیاستی را تبیین کردند که در ایران باید بالغ بر ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم، اما در حدود ۲ میلیون حافظ کل و جز قرآن داریم و با ۱۰ میلیون فاصله زیادی داریم و پیام روشن این راهبرد رهبر انقلاب این است که راه نجات ما را در قرآن ترسیم کردند و تمام پیام قرآن دعوت به وحدت جهان اسلام است.
وی خطاب به شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده مفتی جمهوری آذربایجان افزود: امیدوارم این سفر مقدمه‌ای برای گسترش فعالیت‌ها باشد و ما معتقدیم شما می‌توانید نقش مهمی به ویژه در قفقاز و آسیای میانه داشته باشید.
در ادامه این نشست مفتی جمهوری آذربایجان نیز گفت: دو کشور مشترکات زیادی دارند و ما می‌توانیم همکاری‌های بیشتری داشته باشیم، پارسال از طرف رئیس جمهوری آذربایجان سال فرهنگی و امسال سال همبستگی اسلامی نام گذاری شده است، خوشحالیم که پس از نخستین گام یعنی برگزاری المپیک اسلامی به عنوان مهمترین کار، نخستین همایش مشترکمان را در ایران تشکیل دادیم.
وی افزود: دو ملت ایران و آذربایجان مشترکات زیادی از نظر دینی، فرهنگی، تاریخی و حتی از نظر شباهت‌های چهره با هم دارند و ما می‌توانیم از این مشترکات به خوبی استفاده کنیم و در مناقشات موجود از جمله مبارزه با تروریسم و پراکندگی هماهنگ عمل کنیم و موفقیت‌های خوبی به دست آوریم.
مفتی جمهوری آذربایجان ادامه داد: البته در دنیا تبلیغات ضد اسلام در حال توسعه است و به ویژه تفکر تکفیری که شیعه در ایران و جمهوری آذربایجان را هدف گرفته است و من خیلی خوشبختم که رئیس جمهور آذربایجان در همه نشست‌های بین‌المللی همواره تبلیغات ضد اسلام را محکوم کرده و اعتراض خود را نشان داده است.
شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده گفت: مشکل نگران کننده ما زیارتگاه‌هایی است که در قره باغ توسط ارامنه اشغال شده است و حیوانات نجس در آنجا نگهداری می‌کنند، ما از ایران بسیار متشکریم که از ما همیشه حمایت کرده است ولی امید داریم که بیشتر از این از ما حمایت کنند.
وی افزود: من تشکر می‌کنم که مقام معظم رهبری گفتند قره باغ خاک اسلام است و هر کس در اینجا کشته شود شهید محسوب می‌شود البته نمی‌توانیم بیش از این صحبت مقام معظم رهبری انتظار داشته باشیم، اما می‌توانیم کاری کنیم که حرف ایشان زمین نماند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۵۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری- ژوزه مورایس به دین اسلام گروید

به گزارش «ورزش سه» مورایس پرتغالی که از سال گذشته هدایت سپاهان را بر عهده گرفته، از آیین مسیحیت به دین اسلام و مذهب شیعه گرویده است. این خبر در نشست مطبوعاتی سپاهان و پس از پیروزی مقابل استقلال ملاثانی اعلام شد. 

او که گفته می شود به زودی با یک زن مسلمان ایرانی پیوند ازدواج خواهد بست، یکی از ده ها ستاره و چهره نامدار فوتبال است که دین اسلام را برای ادامه زندگی برگزیده است. 

پیش از مورایس، چهره های نامداری نظیر فرانک ریبری، کلارنس سیدورف، نیکولاس آنلکا، پل پوگبا و.... مسلمان شده بودند.

دیگر خبرها

  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • شکست ادعای موشک‌های فتوشاپی با حمله وعده صادق
  • هاآرتص: ما «عنصری نامطلوب» هستیم/ تحریم فرهنگی اسرائیل در سراسر جهان رو به گسترش است
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • ژوزه مورایس مسلمان شد
  • فوری- ژوزه مورایس به دین اسلام گروید
  • بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • سید الحوثی: اسرائیل از تاکتیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین استفاده می کند
  • الحوثی: وحشی‌گریِ آمریکا در حمایت از اسرائیل به حدی است که دانشجویان را سرکوب می‌کند
  • سید الحوثی: آمریکا شریک اسرائیل در تمام جنایاتش علیه فلسطینیان است