Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، دانشجویان دکتری دانشگاه امام صادق (ع) نامه ای به آیت الله آملی لاریجانی، ریاست هیات امنای دانشگاه امام صادق علیه السلام نوشتند که به شرح زیر است:

همانطور که مستحضر هستید، دانشگاه امام صادق علیه السلام یکی از مستعدترین ذخایر انقلاب اسلامی است که رسالت آن، «تولید و تحّول دانش و تربیت نخبگان علمی و با ایمان بر اساس معارف اسلام و تعالیم اهل بیت علیهم السلام در علوم و فنون مورد نیاز» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در (سند چشم انداز دانشگاه امام صادق علیه السلام) این مسئله مورد اهتمام جدی مقام معظم رهبری نیز قرار داشته است؛ چنانکه ایشان در حکم خود خطاب به اعضای جدید هیات امنای دانشگاه تأکید کردند که: «در اولین فرصت با بهره گیری از میراث و تجربیات گذشته و با رعایت راهبردهای ابلاغی که به پیوست خواهد آمد، به تنظیم و تصویب اساسنامه جدیدی مبادرت ورزند تا بر آن اساس و با تلاش های جدی خود نصاب این تشکیلات علمی را به عنوان یکی از مهمترین کانون های اعتلای معارف اسلامی و تحوّل علوم انسانی در کشور ارتقاء بخشند».

در عین حال، به نظر می رسد که پس از گذشت دو سال از تصدی اعضای هیات امنا و ریاست فعلی دانشگاه امام صادق علیه السلام علی رغم تلاش‌ها و اقدامات خوبی که انجام شده است دستیابی به این اهداف عالی با موانعی جدی روبرو هستند.

این مسئله به ویژه برای دانشجویان دکتری دانشگاه که به واقع آرمان خود را در این مقطع تحصیلی محقق ساختن چنین اهدافی می دانند و خود را از جمله منتقدان دلسوز دانشگاه به شمار می آورند، غیرقابل پذیرش بوده و از همین روی، نقد منصفانه و مصلحانه سیاست ها و رویه های فعلی دانشگاه را به عنوان یک وظیفه و تکلیف برای خود می دانند.

در این ارتباط، یکی از مخربترین رویکردها و رویه هایی که تحقق آرمان ها و رسالت های دانشگاه را با اشکال جدی مواجه ساخته است، رویکردهای اقتصادی دانشگاه و اخذ شهریه از دانشجویان دوره‌های دکتری است؛ به طوری که حتی برخی از دانشجویان، علیرغم آنکه پژوهش‌های علمی قابل ملاحظه ای چه قبل از دوره دکتری و چه در طول آن نیز داشته اند، اما به دلایلی بازهم ملزم به پرداخت شهریه هستند. این موضوع «به طور قطع» قابل اثبات بوده که تفصیل و تبیین آن نیازمند مجال دیگری است.

اخد شهریه سنگین از دانشجویان دکتری فارغ از مباحث متعدد حقوقی و قانونی که توجه به آنها ضروری است به اذعان اکثر رؤسای دانشکده‌ها، اعضای هیات علمی، اساتید و کارشناسان دانشگاه به مصلحت دانشگاه نبوده و بدون شک، استمرار این تفکر مدیریتی لطمات جبران ناپذیری را بر جایگاه، اعتبار و خروجی های دانشگاه وارد خواهد ساخت.

چنانکه مع الأسف اخذ شهریه از دانشجویان دکتری در حال حاضر به اصلی ترین دغدغه دانشجویان دکتری تبدیل شده و به جای آنکه همت دانشجویان معطوف به تولید علم دینی و حرکت در راستای رسالت های دانشگاه باشد، ذهن و فکر دانشجویان برای رهایی از این مسئله متوجه کسب درآمد و اشتغالات مالی شده است.

این مسئله با راهبردهای ابلاغی مقام معظم رهبری نظیر «گسترش کمی تحصیلات در مقاطع دکتری و فوق دکتری» نیز در تنافی است. اکنون پس از گذشت دو سال تجربه مدیریتی مدیران فعلی دانشگاه، نیاز به نقش نظارتی و هدایت کننده هیات امنا بیش از پیش وجود دارد و دانشجویان دکتری دانشگاه رسیدگی به این موضوع را ضرورتی اجتناب ناپذیر به شمار می آورند. بدیهی است دانشجویان دکتری آماده ارائه هر گونه توضیح و مؤیدی در این رابطه هستند.

200/202

منبع: مهر

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۶۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای خطاب به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده، از آنان خواستند تا از امکانات موجود برای رساندن صدای اعتراض خود نسبت به این هلوکاست فلسطینی استفاده کنند و و با ایجاد هم‌افزایی بین‌المللی میان نخبگان دانشگاهی دنیا این بیداری را گسترده‌تر سازند.

بیشتر بخوانید: آزادی زیر دست و پای مأموران بایدن

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: جنایات رژیم اسرائیل در غزه و کشتار بیش از ۳۴ هزار انسان بی‌گناه طی دویست روز باعث شد ما دانشجویان ایرانی شما را خطاب نامه خود قرار دهیم. این روزها، یک نسل‌کشی هولناک در فلسطین رخ می‌دهد که در آن حدود ۲۵۰۰۰ کودک و زن به وسیله سلاح‌های اهدایی دولت شما به اسرائیل (رژیم صهیونیستی) جان خود را از دست داده‌اند. ۲۵۰۰۰ نفر یک عدد ساده نیست؛ در واقع اسرائیل ۲۵۰۰۰ زندگی، ۲۵ هزار آرزو و ۲۵ هزار امید و لبخند را از بین برده است.

در این نامه مطرح شده است: شاید سوال برایتان پیش بیاید که چرا این نامه را خطاب به دولت‌مردان غربی نزدیم؟ پاسخ واضح است؛ ما سال‌ها است که از دولت‌مردان کشورهای غربی ناامید شده‌ایم زیرا اعتقاد داریم آنان آگاهانه، راه صداقت و انسانیت مبتنی بر حقوق برابر بشر را از سیاست جدا کرده‌اند. اما ما هنوز به انسانیت شما و سایر آزادی‌خواهانی که این روزها محیط دانشگاه را به رغم مرگ آزادی و عدالت در سایه نقض فاحش متمم اول قانون اساسی توسط کاخ سفید، صحنه اعتراض به نسل‌کشی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) کرده‌اید، امیدواریم.

در این نامه بیان شده است: سخن ما با شما به طور خاص در مورد مظلومیت تاریخی فلسطین و جنایات هشت دهه‌ای رژیم صهیونسیتی است‌؛ در این نامه نمی‌خواهیم به صورت تاریخی و حقوقی به بررسی ریشه‌های تشکیل دولت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) و نامشروع بودن آن بپردازیم، اگرچه کسانی که اهل اندیشه‌اند، می‌توانند با بررسی بی‌طرفانه متون تاریخی به حقایق مهمی در رابطه با تشکیل دولت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) دست یابند؛ حقایقی که هیچگاه دولت‌های غربی پیرامون آن صحبت نمی‌کنند و اجازه گفتگو و بحث آزادانه در این رابطه را به شهروندان خود نمی‌دهند.

در بخشی از این نامه مطرح شده است: ما به جای بررسی متون حقوقی و تاریخی در این نامه از شما به عنوان نماینده‌ای از جامعه نخبگانی آمریکا فقط یک سوال می‌پرسیم: رژیمی که برای بقا خود در هفت ماه به راحتی ۲۵ هزار زن و کودک بی‌گناه را می‌کشد، برای ایجاد سانسور رسانه‌ای دست به ترور ۱۰۰ خبرنگار می‌زند، مدارس و بیمارستان‌ها را بمباران می‌کند و در نهایت مانع از ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه می‌شود و در این رابطه حتی با راکت، ماشین نمایندگان سازمان ملل را هدف قرار می‌دهد، آیا می‌تواند رژیمی مشروع در دنیا باشد؟ ما منتظر پاسخ شما به این سوال هستیم و خوشحال می‌شویم نظر شما را در این رابطه بدانیم.

در بخش پایانی این نامه آمده است: جنایات گسترده صهیونیست‌ها و اتفاقات تلخی که این روزها در باریکه غزه می‌گذرد، امروز باعث اعتراضات وجدان‌های بیدار در اقصی نقاط جهان از جمله دانشگاهی که شما در آن فعالیت می‌کنید، شده است. ما دانشجویان مسلمان از شما نخبگان گرامی می‌خواهیم مانند سایر آزادی‌خواهان جهان، از هر امکانی که در اختیار دارید برای رساندن صدای اعتراض خود نسبت به این هلوکاست فلسطینی استفاده کنید و با ایجاد هم‌افزایی بین‌المللی میان نخبگان دانشگاهی دنیا نیز می‌توانید، تصاویر و مستندات اعتراضی خود در دانشگاه را برای ما ارسال کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228980 برچسب‌ها آمریکا

دیگر خبرها

  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌
  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • آیا وقت آن نرسیده است که شریان‌های حیاتی رژیم جنایتکار صهیونیستی قطع شود؟
  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا/ به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید