Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام قاسمی در نشست خبری این هفته و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود بین مقامات ایرانی و انگلیسی در ارتباط با وضعیت پرونده خانم نازنین زاغری بحث و گفت‌وگوهایی شده و آیا قرار است تبادل زندانی بین ایران و انگلیس انجام شود گفت: هیات انگلیسی که به تهران سفر کرده بود با خانواده نازنین زاغری دیداری انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدار هیات انگلیسی با خانواده نازنین زاغری / بحثی درباره تبادل زندانی بین ایران و انگلیس وجود ندارد

وی افزود: خانم زاغری ایرانی هستند و همسرشان انگلیسی است و همان‌طور که گفتم این دیدار انجام شد.هیچ بحثی در مورد تبادل زندانی بین ایران و انگلیس وجود ندارد.

روادید و مجوز پرواز برای سفر تیم دیپلماتیک عربستان به ایران صادر شده است

قاسمی اعلام کرد: مانعی برای سفر تیم دیپلماتیک عربستان برای بازدید از سفارت این کشور در تهران وجود ندارد و روادید و مجوز پرواز برای این تیم صادر شده است. از طرف دیگر ایران نیز در شرف دریافت ویزای برای سفر هیات ایرانی به عربستان جهت انجام بازدید از سفارت ایران در عربستان است.

سخنگوی وزارت خارجه صبح روز دوشنبه در نشست خود با خبرنگاران با بیان این‌که در جریان سفر هیات‌های خارجی به تهران به منظور شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور تا کنون بین این هیات‌ها و مقامات ایرانی حدود 135 الی 140 ملاقات صورت گرفته است تصریح کرد: این ملاقات‌ها امروز و فردا نیز ادامه پیدا می‌کند.

قاسمی تصریح کرد: در ملاقات‌های انجام شده بین این هیات‌ها و مقامات ایرانی در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و گفت‌وگو شده است.

وی همچنین در مورد برخی از سخنان مبنی بر این‌که این دیدارها تشریفاتی بوده است واکنش نشان داد و گفت: این دیدارها تشریفاتی نیست و همان‌طور که اشاره کردم در جریان این دیدارها در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی شده است.

دیوار بی‌اعتمادی بین ایران و آمریکا بلندتر شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات مقامات آمریکایی درباره فعالیت‌های موشکی ایران و بی‌اعتمادی بین تهران و واشنگتن تصریح کرد: بی‌اعتمادی بین ما و آمریکا وجود داشته و بحث جدیدی نیست.

قاسمی افزود: این بی‌اعتمادی ادامه دارد و اتفاقات اخیر دیوار بی‌اعتمادی بین دو کشور را بلندتر کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین با تاکید بر این‌که بحث فعالیت‌های موشکی ایران جنبه دفاعی و بازدارندگی دارد خاطرنشان کرد: فعالیت‌های موشکی ایران بحث داخلی ما است و این فعالیت‌ها هیچ مغایرتی با قطعنامه‌های شورای امنیت ندارد و ادعاهایی که آمریکایی‌ها در این ارتباط انجام می‌دهند بی‌ربط است.

قاسمی در مورد صحبت‌های مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور مبنی بر این‌که تعامل گسترده با جهان باید یکی از اولویت‌های مهم دولت باشد، ادامه داد: صحبت‌های مقام معظم رهبری در حوزه تعامل با جهان بحث مهمی است. ایران همواره سعی کرده که از سیاست مسالمت‌ آمیز و مسالمت‌جویانه در عرصه جهانی پیروی کند. تاکید ایشان در این دوره در ارتباط با این موضوع بحث مهمی است که باید روی آن کار شود و قطعا در برنامه‌های کشور منظور خواهد شد و حتما از منویات ایشان بهره‌مندی‌های لازم به عمل خواهد آمد.

قرار نیست شخصیت‌ها و مقامات عراقی در سفرهای خود و گفت‌وگوهایی که با دیگران دارند،‌ از ما اجازه بگیرند

در این نشست مطبوعاتی خبرنگاری خطاب به سخنگوی وزارت خارجه گفت: اخیرا آقای مقتدی صدر به عربستان سفر کردند و در آنجا دیدارهایی را با مقامات عربستان انجام دادند. در حال حاضر بحث‌هایی نیز در مورد سفر آقای عمار حکیم به عربستان مطرح است. با توجه به نوع رابطه ایران با جریان تشیع در عراق آیا ایران از این سفرها آگاه بوده است؟ موضع ایران در ارتباط با این سفرها و مباحث مطرح شده در آن چیست؟ که سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ خاطر نشان کرد: روابط ایران و عراق روابط حسنه‌ای است. دو کشور به دلایل تاریخی ومذهبی همواره ارتباطات گسترده‌ای در سطوح مختلف با یکدیگر داشته و خواهند داشت.

این دیپلمات ارشد کشورمان ادامه داد: عراق کشور مستقلی است و قرار نیست که شخصیت‌ها و مقامات عراقی در سفرهای خود به خارج از عراق و گفت‌وگوهایی که با دیگران دارند،‌ از ما اجازه بگیرند یا به ما گزارشی بدهند. چنین بحثی مطرح نیست و ما در مسائل داخلی عراق دخالت نمی‌کنیم.

بهرام قاسمی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد نشست استانبول که چند روز پیش از سوی سازمان همکاری اسلامی با محوریت تحولات مسجد الاقصی برگزار شده بود، گفت: آقای ظریف در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی شرکت کردند. جلسه خوبی بود و فرصت مناسبی به وجود آمد که ایشان با تعدادی از وزرای خارجه کشورهای اسلامی گفت‌وگو کنند.

وی افزود: این سفر، سفر کوتاهی بود و نیاز بود که در این برهه سازمان همکاری اسلامی با توجه به وظایف ذاتی خود در ارتباط با موضوع فلسطین تشکیل جلسه دهد و این موضوع را مورد توجه قرار دهد. نیاز بود که بار دیگر کشورهای اسلامی حمایت‌های خود را از مقاومت و آرمان‌های ملت فلسطین بیان کنند و این نشست در همین راستا برگزار شد.

نابودی برجام به دست ایران خوابی است که تعبیر نمی‌شود

این دیپلمات کشورمان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها در تلاش هستند که با هزینه ایران برجام را نابود کنند، تصریح کرد: این خوابی است که تعبیر نمی‌شود.

قاسمی ادامه داد: تلاش دولت آمریکا این است که با هزینه ایران و با دست ایران برجام را تخریب و نقض کند. ایران نیز بارها اعلام کرده که ما پیش قدم در نقض برجام نخواهیم بود و در برابر بدعهدی‌ ها آنها با هوشیاری تمام عمل خواهیم کرد و اقدامات مقتضی را در این ارتباط انجام خواهیم داد.

وی همچنین به تشکیل جلسه هیات عالی نظارت بر برجام در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در آن جلسه نیز تصمیمات مناسبی اتخاذ شد.

قاسمی با بیان اینکه ما برای حفظ برجام تلاش می‌کنیم و در نقض آن پیش قدم نمی‌شویم ادامه داد: در این چارچوب در تماس دائم با کشورهای ذی نفوذ این توافق هستیم. خانم موگرینی در اوایل هفته جاری در تهران بودند و این فرصت خوبی بود که مذاکراتی بین ایشان و مقامات ایرانی در این ارتباط انجام شود.

این مقام مسئول در وزارت خارجه تاکید کرد: راه ما دیپلماسی، مذاکره و رایزنی است و تلاش ‌های خود را در این چارچوب ادامه می‌دهیم.

خبرنگاری در همین چارچوب از سخنگوی وزارت خارجه پرسید که مصادیق فاحش نقض برجام از نظر هیات عالی نظارت بر اجرای برجام چیست؟ که وی در پاسخ گفت: این مصادیق را هیات نظارت بر اجرای برجام مشخص می‌کند. این موضوع یک بحث فنی است و فکر می‌کنیم در زمان خودش این هیات می‌تواند در این خصوص اظهار نظر کند.

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۷۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست در تل‌آویو

منابع خبری امروز (دوشنبه) از برگزاری تظاهرات خانواده‌های اسرای رژیم صهیونیستی مقابل مقر وزارت جنگ این رژیم در تل‌آویو خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه الجزیره، خانواده‌های اسرای صهیونیست بار دیگر مقابل مقر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل‌آویو تظاهرات کردند.

این خانواده‌ها خواستار امضای فوری توافق تبادل اسرا برای آزادی اسرای صهیونیست نزد مقاومت فلسطین شدند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست امروز همچنین خطاب به کابینه رژیم صهیونیستی تأکید کردند که از هر گونه اتلاف وقت برای حصول توافق جهت تبادل اسرا خودداری کند.

این خانواده‌ها گفتند که تنها راه بازگرداندن اسرای صهیونیست، انجام تبادل اسراست.

از سوی دیگر «یسرائیل زیو» فرمانده سابق واحد عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم گفت: زمان برای آزادی اسرای اسرائیلی در حال اتمام است و حمله به رفح می تواند به معنای پایان زندگی آنها باشد.

«عبداللطیف القانوع»سخنگوی جنبش حماس نیز امروز تأکید کرد که شروط مقاومت، شروط غیرممکنی نیست بلکه خواسته‌های مشروعی است که میانجی‌گران آن را درک می‌کنند و ملت فلسطین آن را تأیید می‌کند.

وی تأکید کرد که بدون تحقق خواسته‌های عادلانه ملت مبنی بر برقراری دائمی آتش‌بس، خروج نیروهای اشغالگر و بازگشت آوارگان فلسطینی، هرگز توافقی با رژیم اشغالگر در کار نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس در مورد میدان «آرش» از سوی طرف کویتی مردود و مایه تاسف است
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • آشنایی کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با توانمندی‌های صادراتی دانش‌بنیان‌ها
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • تداوم تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست در تل‌آویو