Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس‌ جمهور، توسعه و تقویت روابط با همسایگان را از اولویت‌های سیاست خارجی ایران برشمرد و تاکید کرد که تهران همواره در کنار دولت و ملت دوست و برادر پاکستان خواهد بود و از گسترش همه جانبه روابط با این کشور استقبال می کند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار رییس مجلس سنای پاکستان ،مناسبات تهران – اسلام آباد را برادرانه دانست و گفت: پیوستگی تاریخی و فرهنگی دو ملت ایران و پاکستان، پایه محکمی برای توسعه و ارتقاء سطح همکاری‌ها با هدف تامین منافع مشترک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس‌ جمهور، امنیت را مهم‌ترین مسأله در شرایط کنونی منطقه عنوان کرد و با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران، امنیت پاکستان را در راستای امنیت خود قلمداد می‌کند، بر ضرورت افزایش مشارکت و همکاری‌های دو کشور در راستای افزایش سطح امنیت در منطقه و بویژه در مرزهای مشترک، تأکید کرد.

روحانی تروریسم را بزرگترین معضل منطقه برشمرد و با بیان اینکه همه کشورهای منطقه باید برای مبارزه و از بین بردن تروریسم با هم همکاری کنند، افزود: ایران و پاکستان می‌توانند در زمینه مبارزه با تروریسم و توسعه امنیت منطقه‌ای همفکری، رایزنی و همکاری‌های خوبی داشته باشند.

رییس‌ جمهور با اشاره به اینکه ایران و پاکستان عمق استراتژیک برای یکدیگر بشمار می‌آیند، توسعه و پیشرفت دو کشور را حائز اهمیت دانست و آن را عاملی مهم در راستای افزایش امنیت منطقه عنوان کرد.

روحانی گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران بر توسعه همه جانبه روابط و همکاری‌ها با پاکستان در بخش‌های مختلف از جمله علم و فناوری، مناسبات فرهنگی و دانشگاهی و انرژی است.

رییس‌ جمهور با اشاره به ضرورت اجرای کامل توافقات و قراردادها میان دو کشور، گفت: توسعه روابط بانکی، می‌تواند به افزایش سطح روابط تجاری و اقتصادی ایران و پاکستان کمک کند.

روحانی افزود: ایران منبع مطمئنی برای تأمین انرژی پاکستان است و توسعه، احیاء و اتصال دو بندر چابهار و گوادر می‌تواند موجب پیشرفت و توسعه روزافزون منطقه شود.

"رضا ربانی" رییس مجلس سنای پاکستان نیز در این دیدار ضمن تبریک انتخاب مجدد دکتر روحانی به عنوان رییس جمهور کشورمان، اظهار داشت: مردم پاکستان به شما به عنوان دوستی اندیشمند و قابل اتکاء می‌نگرند.

رییس مجلس سنای پاکستان خاطر نشان کرد: مناسبات ایران و پاکستان نه تنها بر پایه اشتراکات دینی، تاریخی و فرهنگی استوار است، بلکه دو کشور در سایر مسایل و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز نظرات نزدیک و مشترکی دارند.

ربانی با تأکید بر ضرورت توسعه، تقویت و تحکیم همه جانبه روابط و همکاری‌ها براساس منافع مشترک میان دو کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی، امنیتی، پارلمانی، انرژی و مقابله و مبارزه با تروریسم، افزود: پاکستان از هیچ اقدامی در راستای توسعه و ارتقاء سطح مناسبات تهران – اسلام‌آباد دریغ نخواهد کرد.

رییس مجلس سنای پاکستان همچنین با اشاره به اینکه پاکستان در مسیر مبارزه با تروریسم، تلاش می‌کند، افزود: مدیریت بهتر برای ارتقاء سطح امنیت در مرزهای مشترک را ضروری می‌دانیم که در این راستا کمیسیون عالی مرزی ایران و پاکستان در آینده‌ای نزدیک تشکیل خواهد شد.

ربانی با تقدیر از کمک‌ها و حمایت‌های دولت و ملت ایران در شرایط دشواری که مردم پاکستان در آن قرار داشتند، گفت: پاکستان نسبت به اجرای کامل توافقات و تعهدات خود با ایران ، پایبند است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۷۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه

سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه و با حضور معاونان و مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی با دستور کار "بررسی آخرین وضعیت پروژه های اقتصادی با کشورهای آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان و ترکمنستان" در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشورهای مذکور، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشورها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

در ادامه آخرین وضعیت طرح ها و پروژه‌های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکارهای برطرف کردن آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟