Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال درخواست طرف‌های عربی از الجزائر برای استفاده از روابط خوب خود با دوحه و کشورهای محاصره کننده قطر در حل بحران کشورهای عربی، الجزائر اعلام کرد به حمایت از نقش میانجی‌گرانه کویت اکتفا می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، عبدالقادر مساهل، وزیر خارجه الجزائر باصباح خالد الحمد الصباح، همتای کویتی خود درباره اوضاع منطقه خلیج فارس و میانجی‌گری صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت در حل بحران قطر گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بیانیه وزارت خارجه الجزائر، عبدالقادر مساهل در این دیدار حمایت عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور این کشور را از تلاش‌های امیر کویت برای حل و فصل بحران و اختلافات موجود به جابر الصباح ابراز داشت.

دولت الجزائر به واسطه وزیر خارجه خود از شورای همکاری کشورهای خلیج فارس خواست فضایی را برای حل بحران قطر از طریق مذاکره فراهم کنند.

پیش از این نیز، مساهل در سفری مشابه به دستور بوتفلیقه در چارچوب سفرهای بی‌سابقه خود به کشورهای عربی، به دوحه سفر کرده بود که تحلیلگران اعلام کردند این سفر به معنای پاسخ مثبت الجزائر به درخواست طرف‌های عربی برای میانجیگری در بحران قطر است اما پافشاری وزیر خارجه الجزائر در دیدارش با همتای کویتی بر حمایت از میانجی‌گری امیر کویت، تحلیلگران را مطمئن کرد که میانجی‌گری الجزائر در کنار میانجی‌گری کویت، بی‌فایده‌ است.

این نشان می‌دهد دولت بوتفلیقه بدون اینکه دلایل خود را اعلام کند از میانجی‌گری میان طرف‌های بحران کشورهای عربی منصرف شده است. آنچه بوتفلیقه را وادار کرد تنها به حمایت از میانجی‌گری کویت اکتفا کند این بود که کویتی که مورد اطمینان و حمایت الجزائر است یگانه میانجی این بحران باشد.

روزنامه "الوطن" قطر نیز نوشت: وزیر خارجه الجزائر با هیات همراه خود در دیدار با شیخ تمیم آل ثانی، امیر قطر پیام شفاهی رئیس جمهورش را به وی رساند.

در این دیدار ضمن تاکید بر روابط مستحکم و برادارنه، دو طرف درباره برخی مسائل مشترک به خصوص اوضاع منطقه و در رأ‌س آن اوضاع کنونی منطقه خلیج فارس مذاکره کردند.

در این راستا، خبرگزاری "قنا" قطر اعلام کرد، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر روز یکشنبه با همتای الجزائری خود دیدار و او را در جریان آخرین تحولات منطقه خلیج فارس، تمامی اقدامات غیر قانونی و عواقب انسانی ناشی از تدابیری که کشورهای محاصره کننده علیه قطر اتخاذ می‌کنند، قرار داد.

همچنین پیش از این نیز وزیر خارجه الجزائر برای نخستین بار با محمد بن سلمان آل سعود، ولیعهد عربستان و عادل الجبیر ، همتای عربستانی خود درباره بحران قطر بحث و تبادل نظر کردند، اما نماینده بوتفلیقه در این گفت‌وگوها نتوانست عربستان را درباره مساله میانجی‌گری در این حل بحران قطر متقاعد کند.

براساس بیانیه صادره از وزارت خارجه الجزائر، وزیر خارجه این کشور 30 ژوئن سفر دوره‌ای خود را به کشورهای عربستان، مصر، عمان، بحرین، قطر، کویت، اردن و عراق آغاز کرده بود.

چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر در پنجم ژوئن گذشته با متهم کردن قطر به "حمایت از تروریسم"، روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کرده و اقداماتی را برای تحریم این کشور در پیش گرفتند. دوحه اتهامات مطرح شده از سوی این کشورها را به شدت رد کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۷۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند

معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان در دیدار با هیئت سازمان همکاری اسلامی تأکید کرد کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان در دیدار با «طارق علی بخیت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی برای افغانستان اظهار داشت کشورهای اسلامی باید به حمایت از فلسطین ادامه داده و اجازه ندهند این سناریو در سایر نقاط جهان اسلام تکرار شود.

وی با درخواست از این سازمان برای ایفای نقشی مثبت در راستای توسعه مناسبات افغانستان با سایر کشورها گفت: «امارت اسلامی در کمتر از سه سال، داعش را در افغانستان از بین برده و به کسی اجازه نمی‌دهد تا از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده کند».

طالبان: نشست دوحه به جای افغانستان باید بر وضعیت غزه و فلسطین تمرکز می‌کردسازمان ملل: حضور زنان در دولت افغانستان شرط تعامل با طالبان استافغانستان: آمریکا با حمایت از جنایات اسرائیل در غزه چهره واقعی خود را به جهان نشان داد

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ»، عبدالکبیر افزود: یک نظام کاملاً اسلامی و مستقل در افغانستان حاکم است که خواستار مناسبات نیک با تمام کشورها به‌ویژه کشورهای اسلامی است و همچنان خواستار توسعه همکاری، تعامل و ثبات در منطقه می‌باشد.

وی با اشاره به مسئله حقوق زنان نیز اظهار داشت بر اساس فرمان رئیس حکومت طالبان، ازدواج زیر سن، محروم ساختن از ارث و ازدواج اجباری دختران ممنوع شده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • لیلا زارع: نباید در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کرد
  • دفتر حماس تا زمانی که برای میانجی‌گری با اسرائیل «مفید و مثبت» باشد در دوحه باقی می‌ماند
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • آیا صندوق بین‌المللی پول می‌تواند بحران بدهی جهان را حل کند؟
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • نگاه کرامت‌مندانه ایران به کشورهای همسایه برای تشکیل یک منطقه قوی