Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسى باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار رئیس مجلس سنای پاکستان، مناسبات تهران – اسلام آباد را برادرانه دانست و گفت: پیوستگی تاریخی و فرهنگی دو ملت ایران و پاکستان، پایه محکمی برای توسعه و ارتقاء سطح همکاری‌ها با هدف تامین منافع مشترک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توسعه و تقویت روابط با همسایگان را از اولویت‌های سیاست خارجی ایران برشمرد و تاکید کرد که تهران همواره در کنار دولت و ملت دوست و برادر پاکستان خواهد بود و از گسترش همه جانبه روابط با این کشور استقبال می کند.

رئیس‌ جمهور، امنیت را مهم‌ترین مسأله در شرایط کنونی منطقه عنوان کرد و با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران، امنیت پاکستان را در راستای امنیت خود قلمداد می‌کند، بر ضرورت افزایش مشارکت و همکاری‌های دو کشور در راستای افزایش سطح امنیت در منطقه و به‌ویژه در مرزهای مشترک، تأکید کرد.

روحانی تروریسم را بزرگترین معضل منطقه برشمرد و با بیان اینکه همه کشورهای منطقه باید برای مبارزه و از بین بردن تروریسم با هم همکاری کنند، افزود: ایران و پاکستان می‌توانند در زمینه مبارزه با تروریسم و توسعه امنیت منطقه‌ای همفکری، رایزنی و همکاری‌های خوبی داشته باشند.

رئیس‌ جمهور با اشاره به اینکه ایران و پاکستان عمق استراتژیک برای یکدیگر به شمار می‌آیند، توسعه و پیشرفت دو کشور را حائز اهمیت دانست و آن را عاملی مهم در راستای افزایش امنیت منطقه عنوان کرد.

روحانی گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران بر توسعه همه جانبه روابط و همکاری‌ها با پاکستان در بخش‌های مختلف از جمله علم و فناوری، مناسبات فرهنگی و دانشگاهی و انرژی است.

رئیس‌ جمهور با اشاره به ضرورت اجرای کامل توافقات و قراردادها میان دو کشور، گفت: توسعه روابط بانکی، می‌تواند به افزایش سطح روابط تجاری و اقتصادی ایران و پاکستان کمک کند.

روحانی افزود: ایران منبع مطمئنی برای تأمین انرژی پاکستان است و توسعه، احیاء و اتصال دو بندر چابهار و گوادر می‌تواند موجب پیشرفت و توسعه روزافزون منطقه شود.

"رضا ربانی" رئیس مجلس سنای پاکستان نیز در این دیدار ضمن تبریک انتخاب مجدد روحانی به عنوان رئیس جمهور کشورمان، اظهار داشت: مردم پاکستان به شما به عنوان دوستی اندیشمند و قابل اتکاء می‌نگرند.

رئیس مجلس سنای پاکستان خاطر نشان کرد: مناسبات ایران و پاکستان نه تنها بر پایه اشتراکات دینی، تاریخی و فرهنگی استوار است، بلکه دو کشور در سایر مسایل و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز نظرات نزدیک و مشترکی دارند.

ربانی با تأکید بر ضرورت توسعه، تقویت و تحکیم همه جانبه روابط و همکاری‌ها براساس منافع مشترک میان دو کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی، امنیتی، پارلمانی، انرژی و مقابله و مبارزه با تروریسم، افزود: پاکستان از هیچ اقدامی در راستای توسعه و ارتقاء سطح مناسبات تهران – اسلام‌آباد دریغ نخواهد کرد.

رئیس مجلس سنای پاکستان همچنین با اشاره به اینکه پاکستان در مسیر مبارزه با تروریسم، تلاش می‌کند، افزود: مدیریت بهتر برای ارتقاء سطح امنیت در مرزهای مشترک را ضروری می‌دانیم که در این راستا کمیسیون عالی مرزی ایران و پاکستان در آینده‌ای نزدیک تشکیل خواهد شد.

ربانی با تقدیر از کمک‌ها و حمایت‌های دولت و ملت ایران در شرایط دشواری که مردم پاکستان در آن قرار داشتند، گفت: پاکستان نسبت به اجرای کامل توافقات و تعهدات خود با ایران، پایبند است.

انتهای پیام/

دیدار روحانی با رئیس مجلس سنای پاکستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۷۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق روز دوشنبه در دیدار با علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با ابراز خوشحالی از حضور در تهران و دیدارهای انجام شده، گفت: امنیت ایران، امنیت ماست و اجازه نمی‌دهیم هیچ طرف ثالثی از ناحیه اقلیم کردستان عراق به امنیت جمهوری اسلامی ایران لطمه بزند.

وی با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، چه در دوران مبارزه با حکومت صدام و چه بعد از آن و شکل‌دهی به عراق جدید، ابراز امیدواری کرد که تا روابط اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد از جمله در بُعد امنیتی و اقتصادی بیش از پیش گسترش یابد.

احمدیان نیز با خوشامدگویی به بارزانی روابط جمهوری اسلامی ایران با ملت عراق و از جمله مردم کردستان عراق را روابط تاریخی و فرهنگی بسیار عمیق و دیرینه برشمرد که مبتنی بر آرمان‌های مشترک شکل گرفته و در طول زمان مستحکم شده است. لذا نباید اجازه داد هیچ طرف ثالثی اعم از رژیم صهیونیستی با ضدانقلاب و معارضین جمهوری اسلامی ایران به آن خدشه وارد کند.

همچنین وی برای همکاری جامع با اقلیم کردستان در چارچوب قانون اساسی عراق اعلام آمادگی کرد.

احمدیان افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده است همه گونه حمایتی از مردم، حاکمیت عراق و اقلیم کردستان و به‌ویژه شخص آقای نیچروان بارزانی را به عمل آورد.دو طرف همچنین بر اجرای کامل توافقنامه امنیتی جمهوری اسلامی ایران و عراق تا حصول نتیجه و رفع کامل ناامنی تأکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است