Web Analytics Made Easy - Statcounter

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی


رییس جمهور روابط ایران و بولیوی را صمیمانه و رو به توسعه خواند و تاکید کرد: شرکتهای بزرگ ایرانی آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به بولیوی هستند.

به گزارش بی‌باک، حجت السلام حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار "هکتور انریکه آرسه زاکونتا" وزیر دادگستری بولیوی، گفت که دو کشور در مسایل مختلف دوجانبه و بین‌المللی با هم اشتراک نظر دارند.

رییس‌ جمهور، بولیوی را کشوری انقلابی در منطقه آمریکای لاتین دانست و با اشاره به ضرورت توقف مداخله قدرت‌های خارجی در امور دیگر کشورها، افزود: کشورهای مستقل باید متحد و کنار یکدیگر باشند و حضور بیش از یکصد هیأت خارجی از کشورهای دوست در مراسم تحلیف رییس جمهور ایران ثابت کرد که کشورهای مستقل و انقلابی منزوی نیستند.

رییس‌ جمهور اظهار امیدواری کرد با افزایش روزافزون وحدت و انسجام میان کشورهای مستقل مانند ایران و بولیوی شاهد ارتقاء سطح همکاری‌ها و رایزنی‌ها در مسایل مختلف بین‌المللی میان دو کشور باشیم.

روحانی با اشاره به وجود منابع فراوان گازی در ایران و بولیوی و میزبانی بولیوی از اجلاس سران اوپک گازی، خاطر نشان کرد: این اجلاس می‌تواند عامل وحدت تولیدکنندگان و تعیین قیمت متعادل در بازار باشد.

رییس‌ جمهور با بیان اینکه ایران و بولیوی می‌توانند در زمینه‌های مختلف مرتبط با گاز از جمله در اکتشاف میادین گازی و صنایع وابسته به آن همکاری‌های خوبی را ساماندهی کنند، گفت:‌ متخصصان ایرانی تجارب ارزنده‌ای را در زمینه اکتشاف میادین گازی، استخراج ، ایجاد پالایشگاه و خطوط انتقال گازی دارند که در این راستا جمهوری اسلامی ایران آماده انتقال تجربیات خود به بولیوی است.

روحانی همچنین بر آمادگی شرکت‌ها و متخصصان کشورمان برای همکاری، مشارکت و انتقال خدمات فنی و مهندسی در زمینه احداث جاده، سد، نیروگاه و ساخت مسکن تأکید کرد و گفت: توسعه روزافزون کشورهای آمریکای لاتین و ارتقاء سطح رفاه مردم این مناطق برای ما حائز اهمیت است.

رییس‌ جمهور با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق برای هدایت و آماده‌سازی جوانان کشورهای مستقل در مسیر آرمان‌های ملت‌ها، اظهارداشت: همانگونه که هنر و علم، مرزی ندارند، اندیشه و فرهنگ هم بدون مرز هستند و از این‌رو ایران و بولیوی می‌توانند در زمینه‌های گوناگون روابط و همکاری‌های بسیار خوبی با هم داشته باشند.

هکتور انریکه آرسه زاکونتا وزیر دادگستری بولیوی نیز در این دیدار با تقدیم دعوت‌نامه رسمی رییس جمهور بولیوی از دکتر روحانی برای شرکت در اجلاس سران اوپک گازی در این کشور، گفت: روابط ایران و بولیوی در طول سال‌های گذشته خوب و دوستانه بوده است.

وزیر دادگستری بولیوی با اشاره به جایگاه ویژه ایران در میان کشورهای صادرکننده گاز، گفت: جمهوری اسلامی ایران توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیار زیادی در بخش‌های مختلف دارد و ما همواره ایران را به لحاظ استقلال و اتکاء به خود، تحسین کرده‌ایم.

آرسه زاکونتا با بیان اینکه اشتراکات فراوان فرهنگی دو ملت را در کنار هم قرار داده، افزود: بخشی از پیشرفت‌های بوجود آمده در بولیوی مرهون حمایت‌ها و کمک‌های ایران است و ما خواستار توسعه همکاری‌ها، دوستی‌ها و روابط صمیمانه در بخش‌های مختلف هستیم.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۷۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

رئیس جمهور در پیامی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را به دولت و ملت این کشور تبریک گفت. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رئیس جمهور و مردم این کشور ابراز امیداوری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است به گزارش تسنیم، «دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا» روز گذشته با حضور رئیس‌جمهور کشورمان و سران برخی کشورهای آفریقایی در تهران برگزار شد و رئیسی در آن مراسم طی سخنانی بیان کرده بود تفاوت معناداری در نگاه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد، ما به دنبال همکاری با کشورهای آفریقایی برای این کشورها و پیشرفت آنها هستیم، اما کشورهای غربی به گواهی تاریخ صرفاً به دنبال چپاول منابع و ثروت‌های کشورهای آفریقایی بوده و هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • رییس‌جمهور قهرمانی فوتسال ایران در آسیا را تبریک گفت
  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت