Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر دفتر تلفیق و برنامه ریزی ستاد احیای دریاچه ارومیه کفت: انتظار می‌رود در انتهای سال آبی که مصادف با شهریورماه است سطح دریاچه ارومیه به۱۷۰۰ کیلومتر مربع برسد که تا قبل از آغاز به فعالیت ستاد احیا نیز تقریبا همینقدر بود.

مسعود تجریشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اشاره و اظهار کرد:با توجه به اینکه در فصل تابستان ارتفاع سطح دریاچه‌های کل دنیا رو به کاهش است وضعیت در دریاچه‌ای مثل دریاچه ارومیه نیز اینگونه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر دفتر تلفیق و برنامه‌ریزی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: علاوه بر آن فصلبهار آخرین روزهایی است که آب از رودخانه‌ها به دریاچه سرازیر می‌شود و این خود عامل مهم در کاهش آب دریاچه است.

وی افزود: تابستان امسال هوای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی 2 درجه سانتیگراد نسبت به میانگین 40 سال گذشته افزایش یافته به طوری که جزو 3 استان کشور از نظر افزایش دما هستند و این امر سبب شده تا تبخیر آب دریاچه با شدت بیشتری انجام شود.

تجریشی بیان کرد: بارش‌ها نیز امسال نسبت به سال قبل 34 درصد کاهش یافته که همه این پدیده‌ها سبب شده تا دریاچه ارومیه تابستان امسال روزهای سختی را داشته باشد.

مدیر دفتر تلفیق و برنامه ریزی ستاد احیای دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در انتهای سال آبی که مصادف با شهریور ماه است سطح دریاچه ارومیه به1700 تا1800 کیلومتر مربع برسدکه قبل از آغاز به فعالیت ستاد احیا نیز 1700 کیلومتر مربع بود.

تجریشی گفت: کاهش بارندگی‌ها و افزایش دما از یک سو و تخصیص نیافتن اعتبارات احیای دریاچه ارومیه از سوی دیگر سبب شده است تا امسال طبق برنامه پیش بینی شده عمل نکنیم.

وی تصریح کرد: پرداخت اعتبارات احیای دریاچه ارومیه از طریق اوراق و اسناد خزانه سبب شد تا سردهنه سازی‌ها و پروژه‌های کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی به موقع اجرا نشود.

انتهای پیام/

R41361/P41362/S6,48/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۸۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی و دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در برنامه صف اول شبکه سراسری خبر به تشریح اقدامات دولت در بخشهای مختلف و روند اجرای طرح های نجات دریاچه ارومیه خواهد پرداخت.

این برنامه ساعت  ۱۹:۳۰ امشب دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ پخش خواهد شد.

  

دیگر خبرها

  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • «ارومیه» واقعا احیا شد؟
  • بکرترین دریاچه لرستان در دل طبیعت (فیلم)
  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه (فیلم)
  • (ویدئو) لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • فیلم | تصاویر هوایی از لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • تصاویر اتصال 5 رودخانه به دریاچه ارومیه
  • تصاویر منحصربفرد از لحظه ورود همزمان ۵ رود به دریاچه ارومیه