Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل گفت: صنعت محور توسعه اقتصادی است و این اصل پذیرفته شده در دنیاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازسبلان‌ما علی نظری شیخ احمد مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی اردبیل در نشست خبری صبح امروز، با بیان اینکه صنعت محور توسعه اقتصادی است گفت: این اصل پذیرفته شده در دنیاست؛ صنعت نیروی محرک بخش های دیگر از جمله کشاورزی،معدن و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. است.

وی اظهار کرد:در 50 سال گذشته هیچ کشوری بدون توسعه صنعتی به توسعه اقتصادی دست نیافته است؛ چرا که صنعت دارای ارزش افزوده است و ظرفیت شغلی ایحاد می کند.

نظری با بیان اینکه متاسفانه تفکر غالب مدیران استانی برای توسعه متمرکز بر حوزه های کشاورزی و گردشگری است گفت: البته در سالهای اخیر با حضور مجید خدابخش به عنوان استاندار اردبیل، محور حرکت توسعه ای تغییر کرده و رشد صنعت در الویت قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل در ادامه سهم استان از صنعت را 7 درصد عنوان کرد و گفت: یکی از ماموریت های شرکت شهرک های صنعتی در استان در حوزه زیرساختی است که باید با ایجاد تعامل با دستگاههای اجرایی صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه در سطح استان 16 شهرک و ناحیه صنعتی داریم اظهار کرد: حدود 1130 قرارداد با سرمایه گذران منعقد شده که از این تعداد تعداد 600 واحد، پروانه بهره برداری اخذ کرده اند و از این تعداد نیز 475 واحد فعال و 125 واحد راکد هستند.

نظری با بیان اینکه نبود بازار، تامین مواد اولیه و مباحث مدیریتی از جمله دلایل رکود واحدهای صنعتی در استان است گفت: در بحث بازاریابی، مطالعه خوشه های صنعتی صورت گرفته و در این راستا 6 خوشه صنعتی در راستای توسعه صادرات شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: اغلب واحدهای صنعتی کوچک نیاز به همراهی و حمایت سازمانی دارند و در این میان راه اندازی خوشه های صنعتی می تواند موثر باشد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل در پایان ایجاد و توسعه زیر ساخت های صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی و نیز حمایت از صنایع کوچک را دو ماموریت اصلی شهرک های صنعتی عناون کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۸۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مصطفی میلانی  ،شیرین سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.
وی در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای اصفهان در زمینه مواد و ساخت، نقش ستاد‌های معاونت علمی به ویژه ستاد مواد را حمایت از فناوری‌های اولویت‌دار کشور عنوان کرد و گفت : تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاورد‌های فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است. دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهاد‌های فعالان این حوزه اشاره کرد و افزود : ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویداد‌های تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد. میلانی همچنین بر آمادگی ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قرارداد‌ها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین تأکید کرد و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک را برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت خواستار شد. وی با اشاره به بر حمایت از شرکت‌های فناور  از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان  در حوزه مواد و ساخت و حضور شرکت‌ها و مراکز فناور متعدد در اصفهان گفت: استان اصفهان به لحاظ زیرساخت‌های صنعتی و تحقیقاتی و ظرفیت نیروی انسانی متخصص، یکی از قطب‌های اصلی کشور در حوزه فناوری‌های مواد و ساخت محسوب می‌شود. میلانی افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یکی از موفق‌ترین مراکز رشد و پارک‌های فناوری کشور، نقش مهمی در توسعه فناوری‌های پیشرفته مواد و ساخت ایفا می‌کند و ستاد مواد آمادگی دارد تا با حمایت از شرکت‌های مستقر در این شهرک، زمینه تجاری‌سازی دستاورد‌های فناورانه آنها را فراهم آورد. دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته با تأکید بر اهمیت مدیریت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی گفت: با توجه به تعدد صنایع مادر همچون فولاد، پتروشیمی و نیروگاه‌ها در اصفهان، لازم است تا فناوری‌های مربوط به مدیریت، تصفیه و بازیافت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی در اولویت قرار گیرد. وی افزود : ستاد مواد علاوه بر حمایت‌های مالی، آماده است تا با برقراری ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع، زمینه تجاری‌سازی و اجرای طرح‌های فناورانه در حوزه مدیریت پسماند را تسهیل کند. میلانی همچنین بر لزوم تقویت زیست‌بوم نوآوری و فناوری در استان اصفهان تأکید کرد و مشارکت همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی را در این زمینه خواستار شد.  

دیگر خبرها

  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو