Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@16:29:03 GMT

تلاش براي ايجاد نخستین دانشگاه غيردولتي جنوب كشور

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۰۸۶۰۵

رئيس موسسه آموزش‌عالي زند گفت: براي ايجاد اولين دانشگاه غيردولتي جنوب كشور، برنامه‌ريزي كرده و به‌دنبال دريافت مجوز فعاليت هستيم.

به گزارش ايسنا، مهدي مخبري دوشنبه 16 مرداد در جمع خبرنگاران گفت: موسسه آموزش‌عالي زند، هم‌اينك بزرگترين موسسه آموزش‌عالي غيردولتي است كه با اتكا به توان علمي، تجهيزاتي و ظرفيت‌هاي بالقوه و بالفعل خود، ايجاد اولين دانشگاه غيردولتي جنوب كشور را دنبال مي‌كند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اعتقاد دارد كه مراكز و موسسه‌هاي آموزش‌عالي بايد در كنار توجه به ارتقاء سطح آموزش و مد نظر قراردادن پژوهش در كنار فعاليت‌هاي آموزشي، توجه به نيازهاي بازار كار و انطباق‌سازي لازم را مد نظر قرار دهند.

عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي شيراز اعتقاد دارد كه مهارت‌آموزي به دانشجويان در رشته‌هاي مختلف، يكي از مهمترين راه‌ها براي پاسخگويي مناسب به نيازهاي بازار كار است.

او گفت: در موسسه زند در كنار اصول تربيت متخصص و ارتقاء توانائي‌هاي پژوهشي، دانشجويان بايد از ابتداي ورود و براساس علاقه‌مندي خود در يكي از رشته‌هاي هنري و فرهنگي، ورزشي و ... فعاليت كنند.

مخبري يكي از مشكلات كنوني در زمينه آموزش‌عالي را تعدد موسسه‌ها و مراكز آموزشي و نداشتن تناسب با تعداد متقاضيان تحصيل دانست و گفت: به دليل پيش‌بيني نشدن آينده جمعيتي در واگذاري مجوز تاسيس مراكز و موسسه‌هاي آموزشي، امروز رقابتي سخت براي جذب دانشجو بين موسسه‌هاي آموزش عالي ايجاد شده است.

او گفت: بخشي از اين رقابت در فضايي مطلوب و با ارتقاء توانمندي‌هاي علمي و كيفي فعاليت‌هاي آموزشي و پژوهشي و مورد قبول و پذيرش است.

عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي معتقد است برخي موسسه‌ها و مراكز آموزش‌عالي براي جذب دانشجوياني بيشتر، اقدامات ناصوابي انجام مي‌دهند كه چنين روش‌هايي نظير بي‌توجهي به حضور و غياب يا برداشته شدن سخت‌گيري‌هاي علمي و ...، مقبول و مورد پسند نيست.

مخبري در بخشي از اين نشست خبري، ضمن تبريك فرارسيدن روز و هفته خبرنگار، آگاهی بخشی به جامعه مهم‌ترین وظیفه خبرنگار به‌شمار مي‌رود؛ اين وظيفه در دنیای کنونی که اطلاع رسانی در کمترین زمان به عنوان یک اولویت محسوب مي‌شود؛ دشوارتر از گذشته است.

وی گفت: يافتن حقايق و اطلاع‌رساني و آگاهي بخشي پيرامون آنها، كار خبرنگاري را با دشواري‌هايي مواجه كرده است، زيرا خبرنگاران براي انجام وظيفه خطير خود، همواره به مخاطراتي مواجه بوده و هستند؛ همين امر شغل خبرنگاري را جزو مشاغل سخت و زيان‌آور قرار داده است.

رئيس موسسه آموزش‌عالي زند در ادامه از حضور نزديك به 4 هزار دانشجو و 40 عضو هيئت علمي در اين مركز آموزشي خبر داد و گفت: دانشجويان رشته‌هاي فني و مهندسي در راستاي تحقق هدف ارتباط دانشگاه و صنعت و مهارت‌آموزي فارغ‌التحصيلان، از ترم دوم كارآموزي و كارورزي خود را در صنايع مرتبط با رشته تحصيلي خود آغاز مي‌كنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۸۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد تمدید شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سید عباس دهقان گفت: با توجه به برگزاری نخسین المپیاد ملی آموزش هنر و استقبال و درخواست آموزشگاه‌های آزاد هنری سراسر کشور، مهلت ثبت نام در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر در بخش آموزشگاه‌های آزاد هنری تا دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه تمدید شد.
به گفته وی، این رویداد مهم هنری که برای نخستین بار برگزار می‌شود مختص همه آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنر‌های زیبا در سرتاسر کشور می‌باشد که در رشته‌های هنری به رقابت می‌پردازند و مانند تمامی المپیاد‌ها نفرات برتر در سطح ملی جام و مدال قهرمانی هنر را به دست خواهند آورد.
 وی ادامه داد: علاقمندان به شرکت المپیاد ملی آموزش هنر پس از ثبت نام، با توجه به موارد تشریحی در فراخوان المپیاد و با توجه به رشته‌های هنری، در سه سطح آموزشگاهی و استانی داوری و انتخاب خواهند شد و در نهایت منتخبین استانی با نظر و رای داوران در سطح ملی انتخاب و قهرمان المپیاد در هر رشته معرفی خواهد شد.
دهقان اظهار کرد: مهم‌ترین هدف این المپیاد شناسایی، کشف و هدایت استعداد‌های هنری به ویژه در میان جوانان و نوجوانان مشغول به تحصیل در هنرستان‌های هنر‌های زیبای و هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد هنری، همچنین تشویق و توسعه کار تیمی و گروهی، ارائه شناخت به خانواده‌ها در زمینه فرصت‌های رشد فرزندان در رشته‌های هنری، ارتقای مهارت‌های فردی، گروهی و اجتماعی، ایجاد همبستگی و نشاط، امید و انگیزه به خصوص در میان هنرجویان و هنرمندان مراکز آموزشی، کمک به توسعه عدالت اجتماعی، فرهنگی و آموزشی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ابزار‌های هنری و آموزشی است.
معاون هنری و سینمایی استان در پایان تاکید کرد: تیم‌های شرکت کننده در این رویداد بایستی شرایط عمومی که در فراخوان سامانه المپیاد درج شده را به طور کامل رعایت کنند و همچنین ضوابط تخصصی رشته ها‌ی هنری که در آن شرکت می‌کنند را نیز داشته باشند. برای اطلاع کامل از این شرایط علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه https://olympiart.ir/academy/ وارد سامانه المپیاد هنر شده و اطلاعات کامل را دریافت و با هماهنگی مدیران آموزشگاه‌ها و هنرستان‌ها نسبت به ثبت نام تیم‌ها اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • هیئت علمی و پژوهشی ارتش به قطب جنوب اعزام می‌شود
  • اعزام هیئت علمی ـ پژوهشی نیروی دریایی ارتش به قطب جنوب
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • عصر امروز، آغاز نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد
  • مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد تمدید شد