Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@22:35:42 GMT

۵۰ درصد حجم اینترنت صرف سرگرمی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۰۸۸۶۵

غلامرضا حمیدی در جلسه شورای اداری شهرستان کرج که امروز دوشنبه در فرمانداری برگزار شد، گفت: از سال ۹۲ تا کنون ۹۰۰ میلیارد تومان در زیرساخت‌های مخابراتی استان سرمایه‌گذاری شده است.حمیدی افزود: انتظار ما از این سرمایه‌گذاری در مرحله اول ارائه خدمات به مردم و در مرحله دوم ایجاد ثروت و زمینه سازی برای ایجاد کسب و کارهای نوین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: اگر این خروجی از سرمایه‌گذاری در بخش خدمات حاصل نشود، همه حجم اینترنت صرف سرگرمی و فان خواهد شد که هم اکنون ۵۰ درصد حجم صرف سرگرمی می‌شود.حمیدی از افزایش پهنای باند استان در چهار سال گذشته گفت و تصریح کرد: سال ۹۲ این شاخص شش گیگابایت بود، اما در حال حاضر به ۶۴ گیگابایت رسیده و تا آخر سال به ۱۰۰ گیگابایت خواهد رسید.

وی افزود: در طول این مدت اقدامات خوبی نیز در توسعه نسل سه، چهار و چهار و نیم اینترنت همراه صورت گرفته است.وی با بیان اینکه همه روستاهای البرز به اینترنت دسترسی دارند، گفت: ۲۳ روستا نیز از اینترنت پرسرعت بهره می‌برند.این مسئول با اشاره به تلاش برای توسعه دولت الکترونیک اظهار کرد: دولت الکترونیک یعنی مردم در هفت روز هفته به صورت ۲۴ ساعته و در ۳۶۵ روز سال خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی از ابلاغ ۲۱ پروژه دولت الکترونیک در البرز خبر داد و گفت: پست و استعلامات بین دستگاهی دو پروژه اولویت دار از میان این ۲۱ پروژه است.حمیدی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ دستگاه در استان به سامانه استعلامات مجهز شده‌اند خاطرنشان کرد: انتظار ما از دستگاه‌ها این است که دیگر به صورت کاغذی استعلامات مورد نیاز را انجام ندهند و از این سامانه استفاده کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۷۵ خدمت در استان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و سعی داریم با راه‌اندازی درگاه واحد همه این خدمات را تجمیع کنیم تا نیازی به مراجعه به پورتال‌های متعدد نباشد.حمیدی در پایان گفت: دیگر حکمرانی بدون تفکر دولت الکترونیک امکان پذیر نیست

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۸۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزار مهر، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با تبریک روز معلم، اظهار کرد: برای معلمان عزیزی که از طریق نرم‌افزار «شاد» با دانش‌آموزان در ارتباط هستند، یک بسته هدیه اینترنت در نظر گرفته‌ایم که می‌توانند تا سقف ۳۰ گیگابایت، رایگان استفاده کنند.

وی افزود: این بسته به صورت اتوماتیک برای کسانی که در «شاد» هستند، فعال می‌شود و نیاز به ثبت‌نام ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه پایگاه پرتاب جدیدی که در جنوب کشور در حال ساخت است، در دولت سیزدهم کلید خورد اظهار کرد: امیدواریم امسال بتوانیم فاز اول آن را به اتمام برسانیم و اولین پرتاب را تا پایان سال از پایگاه فضایی جدید انجام بدهیم که پایگاه بسیار راهبردی در حوزه صنعت فضایی کشور خواهد بود.

زارع‌پور گفت: پایگاه پرتاب فضایی چابهار، پایگاه بسیار راهبردی در حوزه صنعت فضایی کشور خواهد بود.

ادامه دارد…

کد خبر 6093994 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • وقتی سرگرمی، قربانی بزرگ شعار دادن می‌شود /چرا «نون خ» در فصل پنجم مورد استقبال قرار نگرفت؟
  • آخرین وضعیت سرعت و قطعی اینترنت در اپراتورهای مختلف
  • افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری
  • ۷۷۰ هزار خرید کالابرگی توسط مردم؛ مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه
  • بسته ویژه اینترنت دولت برای معلمان
  • هدیه اینترنت ۳۰ گیگابایتی دولت برای معلمان
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • بسته هدیه اینترنت ۳۰ گیگا بایتی دولت به معلمان+ جزئیات
  • بسته ویژه اینترنت ۳۰ گیگابایتی دولت برای معلمان
  • ۷۷۰ هزار خرید کالابرگی توسط مردم/ مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه