Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-03@03:51:47 GMT

امنیت پسوردهای خود را آزمایش کنید

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۰۸۹۹۲

این روزها اینترنت و شبکه های اجتماعی‌، به نوعی جزئی از زندگی ما شده اند و به همین ترتیب همه کاربران آن نیز به پسورد نیازمندند؛ پسوردهایی که اطلاعات ما را از دست سوء استفاده گران محفوظ نگه می دارد.

یکی از مواردی که بسیاری از کابران در آن عضویت دارند، سرویس های ایمیل است. هکرها به وسیله حفره های امنیتی موجود در این سرویس ها به اطلاعات و پسوردهای کاربران دسترسی پیدا می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته یکی از دلایل دسترسی آسان هکرها به پسورد، استفاده از کلمه عبورهای آسان مانند "123456" است.

بنابراین برای بالا بردن امنیت حساب های کاربری خود باید از کلمه عبورهای سخت‌تر که در آن از حروف، اعداد و نشانه های نوشتار مانند "/*-+.!@" به کار برده می شود، استفاده کنیم.

بسیاری از پسوردهایی که ما در شبکه های اجتماعی و یا سرویس های متعدد اینترنت مانند ایمیل از آن ها استفاده می کنیم، یکبار به وسیله هکرهای هک شده و به آن ها دسترسی پیدا کرده اند. یکی از متخصصان امنیتی، وب سایتی طراحی کرده که در آن می‌توانید بفهمید پسورد انتخابی شما قبلا توسط هکرها هک شده یا خیر. طبق گفته این وب سایت، تا به امروز بیش از 320 میلیون پسور هک شده است. شما می توانید پسورد انتخابی خود را وارد این سایت کنید تا با مقایسه ای که بین کلمه عبور شما با پسورد های هک شده انجام میدهد، به شما بگوید که آن نیز قابل هک است یا خیر.

اگرچه که کاربران برای جلوگیری از هک نشدن کاری از دست‌شان بر نمیاید اما با انتخاب کلمه عبور مناسب می توانید امنیت حساب کاربری خود را بالا ببرید و احتمال هک شدن را کاهش دهید.

تروی هانت، سازنده این وب سایت می گوید به دلایل امنیتی، از رمز عبورهایی که هم اکنون در بسیاری از سرویس‌ها به کار گرفته‌اید، در سایت وارد نکنید و تنها از آن برای انتخاب رمز عبورهای آینده خود استفاده کنید.

برای تست پسورد خود و ورود به این وب سایت اینجا کلیک کنید.

در صورتی که پیام سبز رنگ "Good news — no pwnage found" ظاهر شود بدین معناست که پسورد انتخابی شما از امنیت بالایی برخوردار است و در صورتی که پیام قرمز رنگ "Oh no — pwned!" ظاهر شود بدین معناست که این پسورد یک بار قبلا هک شده و یا بسیار مشابه با کلمه عبور های هک شده است و باید آن را تغییر دهید.

قیمت گوشی سامسونگ

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۸۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی چاه‌های آب باید استاندارد باشند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سعید پاشازاده، در جلسه‌ای که با حضور عوامل بخش آزمایشگاه امور آب و فاضلاب این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه پیک مصرف آب در فصول گرم سال قرار گرفته‌ایم، لازم است نظارت و مدیریت دقیق برای کنترل بهداشت آب، آزمایش و نمونه‌برداری از چاه‌های آب انجام شود.    وی با تاکید بر اینکه تمامی چاه‌های آب باید از استاندارد لازم برخوردار باشند، افزود: با تلاش و کنترل‌های مستمر، باید آب شرب سالم و بهداشتی را در دورترین و نزدیک نقاط شهری و روستایی به دست مشترکان برسانیم.    پاشازاده به فرارسیدن فصل گرما و خطر انتقال بیماری در تابستان اشاره و عنوان کرد: کیفیت آب خط قرمز مجموعه آب و فاضلاب است و از این رو نباید در زمینه کنترل کیفی آب شرب با جدیدت پیگیری و با نمونه برداری صحیح از خطا‌های آزمایش آب جلوگیری شود.    در ادامه این جلسه عوامل مجموعه آزمایشگاهی امور آب و فاضلاب ارومیه، مشکلات و دغدغه‌های مربوط در این حوزه را مطرح و بر رفع آنها تاکید شد.

دیگر خبرها

  • شکایت دو نشریه از مایکروسافت و OpenAI به دلیل نقض کپی‌رایت
  • پسورد Password و حقایق جالب آن
  • پسورد و حقایق جالب آن
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • حل مشکل املای دانش‌آموزان با طرح بازی و ورزش معلم سمنانی
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی
  • شروع تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی چین
  • چین آزمایش بزرگترین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرد
  • تمامی چاه‌های آب باید استاندارد باشند