Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@05:13:19 GMT

جزئیاتی از عملکرد بزرگترین هلدینگ بانکی کشور

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۰۹۸۸۵

جزئیاتی از عملکرد بزرگترین هلدینگ بانکی کشور


به گزارش پارسینه ، فرامز خالقی در ابتدای برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داده ورزی سداد گفت: این مجمع در حضور بازرس قانونی و حسابرس معتمد سازمان حسابرسی، گزارش مقبول دریافت کرد که این گزارش، برگ زرینی در تاریخ این شرکت محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت داده ورزی افزود: هلدینگ سداد، ۴ شرکت پارس، پاس، فارس و توسعه پیشگامان پویا را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه ۷۶ درصد سهام شرکت داده ورزی سداد به بانک ملی ایران و ۲۴ درصد به شرکت خدمات انفورماتیک بانک تعلق دارد، خاطرنشان کرد: این شرکت متولی حوزه فناوری و ارتباطات بانک ملی است.

خالقی با تاکید بر اینکه سداد با بیش از ۲۵۰۰ پرسنل بزرگترین هلدینگ بانکی به شمار می رود، اظهارداشت: ۸۰ درصد نیروهای متخصص این شرکت را جوانان زیر ۴۰ سال تشکیل می دهند.

مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد در ادامه بر استقرار کامل بانکداری الکترونیک در کشور تاکید کرد و گفت: بانکداری روی شبکه های اجتماعی مورد اجماع کارشناسان بانکی است و به نظر می رسد حد اکثر تا ۱۰ سال آینده امکان عدم استفاده از شعبه در کل دنیا پیاده سازی می شود که ما هم در این راستا، در حال گام برداشتن جدی در این راه هستیم.

وی توضیح داد: بانک ملی ایران با بیش از ۳۴۰۰ شعبه به عنوان بزرگترین بانک کشور دنبال تغییر رویکرد در این راستا است.

خالقی اعلام کرد: « بام » و « بله » نسل جدید سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملی است که با فضایی کاملاً متفاوت از آنچه تاکنون مشتریان از اینترنت بانک ملی می‌شناختند، به مشتریان بانک ملی خدمات ارایه می‌دهد.

به گفته مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد،" بام " تاکنون چیزی حدود بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر عضو دارد و یکی از ویژگی های خاص آن این است که ۱۰ درصد تراکنش های بانک روی این اپلیکیشن انجام می شود.

وی با بیان اینکه برای افزایش کاربر سامانه بام نیز ما بازار هدفمان مشتریان بانک ملی هستند، تاکید کرد: اگر ما بتوانیم ده درصد از حدود سی میلیون مشتری بانک ملی را ملاک عضویت در سامانه قرار دهیم، این خود یک بازار هدف خیلی خوبی است و برای تایید این حرف شاهد تبلیغاتمان در این زمینه هستید.

خالقی ادامه داد: وظیفه ما و تمامی فعالان حوزه فناوری اطلاعات بانکی این است که در داخل کشور به‌موقع نوآوری‌ها را شناسایی کنیم و در مرحله بعد این نوآوری‌ها را متناسب با شرایط و ضوابط داخلی بومی‌سازی و سپس سرویس‌های مبتنی بر این نوآوری‌ها را ارائه کنیم و با بهبود تجارب کاربری مشتریان سعی در ایجاد رضایتمندی هرچه بیشتر آنان و افزایش مشتریان در این حوزه گردیم.

وی در پایان گفت: بانک مرکزی ایران نیز لازم است یک تعادل و نظمی را در ایجاد مقررات و همچنین حذف مقررات زائد به‌منظور ترویج نوآوری در حوزه بانکی داشته باشد و این فعالیت‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن به انجام برساند، زیرا تکنولوژی آن‌قدرها صبر و تعلل ندارد و هرگونه تأخیری در این زمینه موجبات عدم رشد مناسب خواهد بود.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۹۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد

به گزارش همشهری آنلاین، این حکم به نفع بانک وی‌تی‌بی روسیه که دومین بانک بزرگ وام‌دهنده این کشور است، صادر شد.

به نوشته راشا تودی، پس از اینکه واشنگتن به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین، در سال ۲۰۲۲ نسبت به مسدود کردن ۴۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از دارایی‌های بانک وی‌تی‌بی روسیه که در نزد غول بانکی آمریکایی (جی‌ پی مورگان) نگهداری می‌شد، اقدام کرد، بانک وی‌تی‌بی روسیه نیز شکایتی بر علیه بانک جی‌پی مورگان و شرکت‌های تابعه آن تنظیم و آن را به دادگاه سن‌ پترز بورگ ارائه کرد.

بر اساس پرونده‌های دادگاه سن پترزبورگ، بانک وی‌‎تی‌بی شکایت خود را در ۱۷ آوریل (۲۹ فروردین) از جی‌ پی مورگان و شرکت‌های تابعه آن که در مناطق سن پترزبورگ و لنینگراد فعالیت دارند، به این دادگاه ارائه کرده است.

در حکم دادگاه سن پترزبورگ آمده است: ۴۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از محل وجوه موجود در حساب‌های جی‌ پی‌ مورگان در روسیه و نیز از محل «اموال منقول و غیرمنقول» این بانک از جمله سهام آن در یکی از شرکت‌های تابعه روسیه مسدود شده است.

جلسه بعدی رسیدگی به این پرونده برای روز ۱۷ جولای (۲۸ خرداد) تعیین شده است.

به گزارش ایرنا، از آغاز حمله به اوکراین، کشورهای غربی بیش از ۳۳۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه در خارج از این کشور را مصادره کرده‌اند. رهبران گروه هفت متشکل از هفت کشور بزرگ اقتصادی جهان در ماه جاری گفتند که دارایی‌های روسیه تا زمانی که مسکو خسارات جنگ اوکراین را بپردازد مسدود باقی می‌ماند اما آنها این موضوع را هم تشخیص دادند که به ایجاد یک سازوکار بین‌المللی برای جبران خسارت‌ها، تلفات و جراحت‌های ناشی از حمله روسیه نیاز است.

اورسلا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا ماه گذشته در کنفرانس کمک به بازسازی اوکراین وعده داد که تا تعطیلات تابستان شیوه‌ای قانونی برای استفاده از دارایی‌های روسیه به نفع اوکراین ارائه شود اما این وعده نگرانی‌هایی را در بین دیپلمات‌ها و مقامات این اتحادیه برانگیخت. آنها ماه‌ها مشغول بحث درباره ایده‌هایی در این زمینه بودند و آن را به شکل فزاینده‌ای دشوار یافتند.

بر اساس قوانین بین‌المللی، دارایی یک کشور را می‌توان از طریق رای‌گیری در شورای امنیت، حکم دیوان بین‌المللی دادگستری یا یک توافق بعد از جنگ مصادره کرد اما هیچ یک از این شیوه‌ها محتمل به نظر نمی‌رسند.

روسیه به عنوان عضو شورای امنیت هر گونه رای‌گیری در این نهاد را وتو خواهد کرد. هیچ توافقی تا زمانی که جنگ ادامه دارد بدست نمی‌آید و پرونده‌ای به دادگاه بین المللی دادگستری ارائه نشده است و اگر هم می‌شد قوانین بین‌المللی علیه توقیف دارایی‌های بانک مرکزی روسیه بود زیرا به گفته کارشناسان حقوقی، این مساله نقض حاکمیت این کشور خواهد بود.

کد خبر 847191 منبع: ایرنا برچسب‌ها بانک خبر ویژه روسیه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی را مسدود کرد
  • دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • کاهش جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • کنسرسیوم بانکی با هفت امضا مالک پرسپولیس شد
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • ◄ کسب گواهینامه مدیریت کیفیت در رضایتمندی مشتریان و رسیدگی به شکایات توسط هلدینگ دکا
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • شارژ گران پیامک‌های بانکی؟