Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- دکتر رسول زرگرپور اظهارداشت: بسياري از کالاهاي صادراتي استان اصفهان از گمرک ديگر استان ها با نام همان استان صادر مي شود که باعث کاهش رتبه ي اصفهان در ميزان صادرات شده است.
به گزارش خبرگزاري آريا، دکتر رسول زرگرپور در کارگروه توسعه صادرات استان اصفهان که با حضور سيد کمال سيد علي، رييس هيات مديره و مدير عامل صندوق ضمانت صادرات ايران برگزار گرديد، اظهارداشت: براساس آمار، ميزان صادرات کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 10 درصد کاهش از نظر ارزشي داشته و ميزان صادرات استان اصفهان در 4 ماهه ي نخست سال 96، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد از نظر وزني و 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 درصد افزايش ارزشي داشته است.
استاندار اصفهان با انتقاد شديد از عدم درج مبدأ اصفهان در کالاهاي صادراتي توسط صادرکنندگان ، اظهارداشت: بايد اتاق بازرگاني ، اتاق تعاون و اتاق اصناف نسبت به اطلاع رساني شفاف به صادرکنندگان استان نسبت به عواقب عدم درج مبدا اصفهان در صادرات محصولات اقدام نمايد .
رسول زرگرپور افزود: عدم درج مبدأ اصفهان باعث مي شود که رتبه ي اصفهان در صادرات محصولات کاهش و امتيازات فراواني از استان سلب شود.
وي ازصادرکنندگان بزرگ و اتاق هاي اصناف، بازرگاني و تعاون خواست که اين موضوع را با جديت پيگيري نمايند.
زرگرپور با اشاره به گزارش عملکرد کارگزاري صندوق ضمانت صادرات ايران در استان اصفهان، گفت: براساس اين گزارش عراق، امارات، افغانستان، پاکستان، تايلند، چين، عمان، هند، ترکمنستان، ترکيه و اردن به ترتيب اهم کشورهايي هستند که از اصفهان به آن ها صادرات صورت گرفته است و 74 درصد ارزش صادراتي استان به 5 کشور اول اختصاص يافته است و در مجموع 531 قلم کالا از استان به 84 کشور دنيا صادر شده است.
استاندار اصفهان اظهارداشت: با توجه به صنعتي بودن و ظرفيت بالاي اصفهان در بخش هاي مختلف، صادرات يکي از ارکان مهم استان بشمار مي رود و لذا صندوق ضمانت با خدماتي که ارائه مي کند مي تواند يار و همکار خوبي براي استان باشد و مي توانيم از ظرفيت اين صندوق چند برابر شرايط فعلي استفاده کنيم.
رسول زرگرپور با بيان اينکه در ارتباط با مشکلات حمل و نقل صادرکنندگان مکاتبات لازم با مرکز صورت مي گيرد، يادآور شد: درخصوص کارگوترمينال فرودگاه شهيد بهشتي اصفهان، مجوز بهره برداري گرفته شده است و در اسرع وقت راه اندازي خواهد شد.
سيد کمال سيد علي، رييس هيات مديره و مدير عامل صندوق ضمانت صادرات ايران نيز در اين جلسه اظهارداشت: عليرغم اينکه کارگزاري صندوق ضمانت صادرات ايران در استان فعال بوده ولي نتايج، مطلوب نبوده است.
وي منابع مالي و برداشتن ريسک صادرات براي رقابتي کردن بازار را دو بال بزرگ صادرات برشمرد که بايد مورد توجه قرار گيرد.
رييس هيات مديره و مدير عامل صندوق ضمانت صادرات ايران با بيان اينکه در سال 53 تا 59 تنها 3 درصد صادرات غير نفتي صورت گرفته بود؛ گفت: در سال 94 و 95 تزار صادرات کشور مثبت شده و ميزان واردات و صادرات برابر شده است.
وي سهم صادرات ايران به عراق را با توجه به همجواري و ارتباط سياسي گسترده بسيار کم خواند و تاکيد کرد: اين ميزان صادرات بايد افزايش يابد.
سيد کمال سيد علي با بيان اينکه در حال حاضر کل دنيا و منطقه ي خاورميانه براي صادرات پرريسک هستند و حتي کشورهاي نفتي هم با مشکل مواجه شده اند، افزود: کارمزد بيمه نامه ها در عراق تقليل داده شده و سعي مي کنيم که مشورت خوبي را به صادرکنندگان بدهيم و ريسک صاردات راکم کنيم.
وي با اشاره به اينکه بيمه نامه و ضمانت نامه دو محصول عمده صندوق ضمانت صادرات هستند، افزود: اعتبارسنجي خريداران داخلي و خارجي، و همچنين ضمانتنامه هاي اعتباري(توليدي، ارزي و ريالي) و صدور بيمه نامه هاي کوتاه و ميان مدت و بلند مدت از جمله خدمات صندوق ضمانت صادرات است.
رييس هيات مديره و مدير عامل صندوق ضمانت صادرات ايران به ارائه ي بيمه نامه سرمايه گذاري اشاره کرد و افزود: اگر صادرکنندگان بخواهند که در کشوري توليد و يا سرمايه گذاري داشته باشند، قسمتي از اين سرمايه توسط صندوق ضمانت صادرات ، بيمه خواهد شد.
سيد کمال سيد علي افزود: صندوق ضمانت صادرات در ارتباط با خروج از رکود، تحريک تقاضا مي کند تا منجر به افزايش صادرات شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۱۰۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت

امتداد - از اول فروردین ماه تا دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، 4 میلیارد و 845 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلا  در خصوص روند تامین ارز در سال جاری گفت: از این میزان سهم کالاهای اساسی و دارو در نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، یک میلیارد و ۱۱۲ میلیون دلار، کالاهای تجاری و بازرگانی، در نرخ ۴۱ هزار تومان، دو میلیارد و ۷۸۲ میلیون دلار، بابت واردات در مقابل صادرات با نرخ توافقی ۸۲۴ میلیون دلار و بخش خدمات در نرخ ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان، ۱۲۷ میلیون دلار ارز بوده است است. 

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران تأکید کرد: میزان تأمین ارز بابت کالاهای اساسی و دارو از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و ۱۱۲ میلیون دلار تخصیص یافته است که از این میزان سهم کالاهای اساسی و کشاورزی ۹۹۸ میلیون دلار بابت گندم، دانه های روغنی، نهاده های دامی و سایر کالاها بوده است.
وی افزود: درخصوص دارو و تجهیزات پزشکی، ۱۱۴ میلیون دلار بابت مواد اولیه دارویی، دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص یافته است. 
طرزعلی خاطرنشان کرد: میزان تأمین ارز در بخش صنایع از ابتدای سال تاکنون در سامانه نیما، دو میلیارد و ۷۸۲ میلیون دلار و در بخش واردات در مقابل صادرات ۸۲۴ میلیون دلار تخصیص یافته است. تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل ۵۴۴ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۷۹ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۹۶ میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۷۱ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۲۱۲ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۲۳۸، ۳۵، ۲۰۴، ۱۱۴ و ۲ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز دهم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 
علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون دلار ارز نیمایی و ۲۳۱ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.
معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلا  گفت: امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه نرخ ارز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در تالار اسکناس، دلار ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان، یورو ۴۷ هزار و ۴۹۱ تومان و درهم ۱۲ هزار و ۶۶ تومان معامله شد.
وی درخصوص نرخ ارز در تالار حواله ارز عنوان کرد: دلار ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان، یورو ۴۴ هزار و ۳۴۲ تومان و درهم ۱۱ هزار و ۲۶۶ تومان معامله شد. 
 

      برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو + فیلم
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران