Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@14:52:56 GMT

تجلیل ارتش از خبرنگاران حوزه قرآنی و دفاعی

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۱۰۴۲۸

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم تجلیل از خبرنگاران و دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی به همت سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، معاونت فرهنگی و روابط عمومی و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش و دیگر معاونین فرهنگی نیروهای پنج‌گانه ارتش و همچنین سایر اصحاب رسانه در حوزه امنیتی و دفاعی و قرآن امروز، 16 مردادماه در مجتمع رفاهی فرهنگی شهید قرنی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مراسم که با اجرای سرگرد علیمردانی همراه بود، حجت‌الاسلام حسنی، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه و همچنین تبریک روز خبرنگار به بیان نکاتی پرداخت و گفت: این جلسات خوب است، اما بهتر است در فواصل زمانی کمتر و نزدیک به هم برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه اگر خودمان درست خبررسانی نکنیم ممکن است دیگران نادرست خبررسانی کنند، ادامه داد: همچنین مرجع اطمینان‌آور برای گرفتن خبر توسط خبرنگاران در سازمان عقیدتی ـ سیاسی ضروری است.
حسنی با تأکید بر اینکه در اطلاع‌رسانی باید به ماهیت خبر و سرعت در انتقال خبر دقت کنیم، عنوان کرد: خبر، یکی از مهمترین نیازهای اجتماعی بشر است چون بی‌خبری یعنی جهل که این نیز بزرگترین دشمن انسان است و خبررسانی یعنی مبارزه با بزرگترین دشمن انسان که همان جهل است.
رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش عنوان کرد: رسالت خبرنگاران خبررسانی به موقع برای جلوگیری و نحات مردم از متضرر شدن است. اما آیا هر خبری به معنای مبارزه با جهل است؟ آیا انتشار هر خبری به نفع ملت است؟ آیا هر نوع خبری منجر به تقویت منافع ملی می‌شود که مطمئنا اینگونه نیست.
وی با اشاره به بیان سه ویژگی در خبر، اضافه کرد: بیان خبر صادقانه، لزوم انتشار خبری که موجب تحکیم افکار عمومی و انسجام ملی و آرامش فکری جامعه می‌شود.
حسنی بیان کرد: اخبار مربوط به ارتش با دستگاه‌های غیرنظامی کاملا متفاوت است. اخبار مرتبط با ارتش به مانند خون جاری در رگ‌های انسان می‌ماند که نباید به افشای غیرحکیمانه آن دامن زده شود. انتظار داریم شما خبرنگاران وسواس داشته باشیم تا ضرری در این زمینه به کشور وارد نشود و در این زمینه دقت نظر داشته باشیم.
وی عنوان کرد: خبری که منتشر می‌شود، نباید حق الهی، حق دین و نظام اسلامی ضایع شود. یعنی باید در هنگام انتشار خبر به این موضوع توجه کنیم و دیگر توجه به حق الناس در زمینه اطلاع‌رسانی است. رعایت هر دو واجب است و انجام از گناهان کبیره است.
رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش اظهار کرد: اگر رعایت نکنیم و صادقانه و عادلانه و با رعابت موازین اخلاقی اطلاع‌رسانی نکنیم شاید در چشم دیگران عزیز شویم اما در مقابل خدا چه می‌شویم؟ توصیه می‌کنم در خبررسانی حق‌الله و حق‌الناس را رعایت کنیم تا هم نزد خدا و هم نزد مردم عزیز باشیم.
رقم زدن اتفاقات بهتر
به گزارش ایکنا امیرسرتیپ شاهین تقی‌خانی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سخنرانان دیگر این همایش بود.
وی با تأکید بر اینکه اگر شما خبرنگاران ارتش را همراهی کنید، نظام را همراهی کرده‌اید و اقدامات ارتش را به واسطه ابزاری که در اختیار دارید به اطلاع مردم برسانید.
تقی‌خانی با اشاره به اینکه برای اینکه بتوانیم در حوزه اخبار ارتش اتفاقات بهتری را رقم بزنیم، اظهار کرد: اگر بخواهیم مروری به ارزش‌های خبری کنیم، تأثیر انتشار خبر از مجموعه دفاعی کشور چیست که باید به آن عنایت ویژه‌ای داشت.
معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه با تحلیل و تجزیه اخبار این حوزه و همچنین با تجربه‌ای که داشتیم متوجه شده‌ایم که افراد خبرنگار طالب چه نوع خبرهایی هستند. قطعا اخبار رزمایش‌ها و انتصاب‌ها و ... با حضور خوب رسانه‌ها همراه است اما حتی در برخی از جاهای دیگر نیز باز می‌توان با هنر شما خبرنگاران به بیان فعالیت‌های ارتش بپردازیم.
وی با تأکید بر اینکه شاید جا داشته باشد تا از شما بخواهیم در ذائقه‌های خبری تجدید نظر کنیم، اضافه کرد: هرگاه شما در راستای انعکاس اخبار ارزشی قدم برمی‌دارید، اینها می‌تواند روحیه رزمی رزمندگان را ارتقا دهد و بدانیم اگر اخبار نامتعارف را انتشار دهیم، لطمات سنگینی به روحیه نظامیان کشور می‌زنیم که جبران‌ناپذیر است.
تقی‌خانی با اشاره به اینکه امید است با شما اصحاب رسانه به وحدت رویه برای رفع نقص‌ها در این حوزه برسیم، عنوان کرد: چون در رسانه‌ها تکلیف بر سرعت عمل است برخی از خبرنگاران کیفیت را قدای آن سرعت عمل می‌کنند. اگر از ارتش صحبت می‌کنیم نباید مادام از توپ و تانک و رزمایش و ... باشید بلکه باید صحبت از قرآن، حدیث، خانواده شهدا و آزادگان باشد.
وی با تأکید بر اینکه ارتش بسیاری از فعالیت‌هایش را نمی‌تواند رسانه‌ای کند، اضافه کرد: شما باید با هنرتان آنها را رسانه‌ای کنید. وحدت نیروهای مسلح چقدر مهم است و چه میزان در این راستا تلاش کرده‌ایم.
سپس تعدادی از خبرنگاران از نوع‌های متفاوت از رسانه‌ها به بیان نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات و دیدگاه‌هایشان در این زمینه پرداختند که برخی از آنها به شرح ذیل است؛
استفاده بهتر از ظرفیت رسانه‌ها
اعتماد به خبرگزاری‌های نظام جمهوری اسلامی ایران
با توجه به گسترش ابزار خبررسانی نمی‌توان مانع انتشار اخبار شد
مدیریت خبر مهم‌تر از ممانعت انتشار خبر است
اگر رسانه‌ها سریع عمل نکنند به سانسور خبر متهم می‌شوند
نگاه حرفه‌ای تر به خبر داشته باشیم
برای رسانه‌های نوین ساختار پیش‌بینی شود
نیاز به برنامه‌ریزی در بخش‌های مختلف در ارتش در حوزه رسانه داریم
نیازمند کارشناس نظامی رسانه‌ای برای تحلیل مسائل و اتفاقات ارتش
نگاه ارتش به رسانه‌ها با 10 سال گذشته تغییر کند
بازنگری در استراتژی رسانه‌ای ارتش ضرورت دارد
و...
حجت‌الاسلام محمد عدیده، معاون تبلیغات و روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) به بیان قطعه‌ای با موضوع روز خبرنگاران پرداخت.
در ادامه این مراسم از دو خانواده شهید مدافع حرم محسن خزایی از سازمان صدا و سیما و همچنین شهید سروان امید محمدیان، خبرنگار و عکاس نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تجلیل به عمل آمد.
حسن ختام این برنامه تجلیل از خبرنگاران قرآنی و امنیتی و دفاعی رسانه‌‌های مکتوب، دیجیتال، خبرگزاری‌ها و مطبوعات و صدا و سیما با حضور مسئولان لشکری و همچنین معاونان فرهنگی و روابط عمومی نیروهای زمینی، دریایی، هوایی، پدافند هوایی و همچنین ستاد ارتش بود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۱۰۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود وزیر دفاع به آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع حوزه شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.

سخنرانی و دیدار با وزاری دفاع عضو شانگهای از برنامه های امیر سرتیپ آشتیانی در این سفر دوروزه خواهد بود.

سازمان همکاری‌های شانگهای(SCO) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده‌است، استفاده از ظرفیت های سازمان شانگهای به منظور تحکیم و اعتماد سازی بیشتر به منظور توسعه وگسترش همکاری های دفاعی و نظامی با کشورهای عضو، فرصت های جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها در حوزه دفاعی و نظامی قرار داده است.

دیگر خبرها

  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان
  • کارگران رکن اصلی تولید در سال جهش تولید
  • انگلیس درصدد راه اندازی گنبد آهنین
  • ورود وزیر دفاع به آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین
  • تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه
  • تجلیل از دست اندرکاران حوزه سلامت شهرستان قرچک
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • برترین های«آب و رسانه » در استان سمنان تجلیل شدند