Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلیبی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین مجلس:


رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و چک ابراز امیدواری کرد تا نشست‌ها میان مقامات دو کشور موجب رفع موانع بانکی جهت تسهیل مراودات تجاری و اقتصادی شود.

به گزارشخبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، سیدمهدی فرشادان رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و چک امروز با «ویتخ فیلیپ» نایب رئیس مجلس نمایندگان جمهوری چک دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این دیدار فرشادان از حضور نایب رئیس مجلس نمایندگان جمهوری چک در مراسم تحلیف یازدهمین دوره ریاست جمهوری قدردانی کرد و گفت: مراسم تحلیف یک برنامه تأثیرگذار و مهم در کشور ما است که حضور مقامات و هیات های پارلمانی کشورهای مختلف، نشانگر توجه کشورها به توسعه و گسترش هر چه بیشتر روابط دوستانه با ایران است.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی در ادامه با ابراز خرسندی از روند رو به رشد همکاری های دو کشور در سطوح مختلف خاطر نشان کرد: امیدوارم جلسات و نشست ها با مقامات کشورمان در حوزه های مختلف اقتصادی و بازرگانی، مسیر دستیابی به راه حل ها و برطرف کردن موانع بانکی و مراودات تجاری را تسهیل کرده و موجب توسعه همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف اقتصادی و صنعتی شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و چک در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر نقش مهم ارتباطات پارلمانی در رشد و تقویت روابط دوستانه اظهار داشت: گروهرهای دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور می توانند به تقویت و تحکیم مناسبات فیمابین کمک شایانی کنند.

نایب رئیس مجلس نمایندگان جمهوری چک: توافقنامه‌های میان ایران و چک هرچه سریع‌تر اجرا شود.

فیلیپ نایب رئیس مجلس نمایندگان جمهوری چک و رئیس گروه دوستی پارلمانی چک و جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر خود به کشورمان و حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری گفت: روند رو به رشد و مثبت مراودات میان دو کشور می تواند به آشنایی هرچه بیشتر دولت و مردم چک و ایران منجر شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی چک و ایران در ادامه با تاکید بر اجرایی شدن هرچه سریع تر توافقنامه های امضا شده در حوزه های مختلف تجاری، بازرگانی، حمل و نقل و تکنولوژی های نوین میان دو کشور عنوان کرد: مذاکرات و توافقات خوبی در جلسات با مقامات ایران داشته ایم ولی باید گام های موثرتری در مسیر تسهیل روابط تجاری و اقتصادی برداشته شود.

ویدر پایان خاطرنشان ساخت: امیدوارم نگاه مثبت و تلاش های مشترک طرفین به پیشبرد روزافزون توافقات منجر شود.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۱۱۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست

معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه  اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است، گفت: هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه روابط دولت با مجلس جدید فراگیرتر و خوب خواهد بود افزود:  از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص مطالبه دولت برای بررسی برخی لوایح مهم در دو سه هفته پایانی مجلس جاری با اشاره به اینکه فرصت از دست رفت و مجلس درگیر لایحه بودجه بود، گفت: گمان نمی‌کنیم در دو هفته باقی مانده مجلس بتواند کار زیادی بکند و به این لوایح مورد نظر دولت رسیدگی کند هر چند هنوز هم امیوداریم  یکی دو مورد از آنها مثل قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت قابل بررسی و تصویب و تبدیل شدن به قانون باشند.

انتاهی پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات