Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دختر ده‌ساله‌اي که حامله است و اجازه سقط‌جنين به او نداده‌اند، جنجال عظيمي در رسانه‌هاي هند به راه انداخته است. "گيتا پاندي" به شهر شمالي "چنديگر" سفر کرد تا ازآنچه بر سر او آمده مطلع شود.

به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز به نقل از بي‌بي‌سي، ماهاوير سينگ از سازمان خدمات حقوقي شهر گفت: ما پرونده‌هاي زيادي از حاملگي دختران نوجوان 14 تا 15 ساله داريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اين اولين باري است که با پرونده يک دختر 10 ساله روبرو مي‌شوم.

آقاي سينگ و ديگر مردم هند از ماجراي دختري ده‌ساله شوکه شده‌اند که پس از بارها تجاوز توسط يکي از خويشاوندان، اکنون حامله است. اين خويشاوند اکنون در زندان به سر مي‌برد و منتظر دادگاه محاکمه است.
اين دختر کوچک را کودکي شاداب توصيف مي‌کنند که به‌راحتي لبخند مي‌زند. خجالتي و کم‌حرف است. عاشق نقاشي است و خيلي هم در آن بااستعداد است.

اما در 28 ژوئيه، دادگاه عالي هند تقاضاي سقط‌جنين را رد کرد زيرا 32 هفته از بارداري گذشته بود. پزشک دادگاه توصيه کرده بود که سقط براي دختر خيلي خطرناک است و جنين سالم است.
دادگاه حکم را صادر کرد و سبب نااميدي شديد خانواده او شد. دخترک نمي‌دانست چه اتفاقي برايش افتاده است.

قانون هند اجازه سقط‌جنين پس از 20 هفتگي را نمي‌دهد، مگر آنکه پزشک تأييد کند جان مادر در معرض خطر است. اما در سال‌هاي اخير دادگاه تقاضانامه‌هاي زيادي دريافت کرده تا اين قانون را تغيير دهد. در اکثر مواقع کودکان از وضعيت خود آگاه نيستند و بارداري دير آشکار مي‌شود.

در هند، هر 155 دقيقه يک‌بار به يک دختر زير 16 سال و هر 13 ساعت يک‌بار به يک دختر زير 10 سال تجاوز مي‌شود.

خانواده‌اش سه هفته پيش از حاملگي او مطلع شدند. کودک از درد زير شکم شکايت کرد و مادرش او را نزد پزشک برد. فردي که به‌طور منظم با دختر در ارتباط است مي‌گويد: او خيلي بي‌گناه است و نمي‌داند چه بر سرش آمده. والدينش حتي در بدترين کابوس‌هاي خود هم نمي‌ديدند که دخترشان در 10 سالگي باردار شود.

به او گفته‌اند دليل برجستگي شکمش اين است که سنگ بزرگي در معده‌اش دارد. رژيم غذايي ويژه‌اي متشکل از تخم‌مرغ، شير، ميوه، ماهي و مرغ برايش ترتيب داده‌اند و به نظر مي‌رسد از اين ميزان توجه لذت مي‌برد.
اما در روزهاي اخير، رفت‌وآمد مشاوران، مددکاران و خبرنگاران به خانه آن‌ها زياد شده است. يک مقام ارشد به بي‌بي‌سي گفت: ممکن است دقيقاً نداند چه اتفاقي برايش افتاده، اما مطمئناً تا الآن متوجه شده که بيش‌ازپيش در مرکز توجه قرار دارد.

والدينش در شرايط روحي بدي به سر مي‌برند. مادرش هر بار با گريه سخن مي‌گويد و پدرش گفته حس مي‌کنم دخترم را کشته‌اند.

· در هر 155 دقيقه، به يک کورک زير 16 سال و در هر 13 ساعت، به يک کودک زير 10 سال تجاوز مي‌شود.
· در سال 2015، بيش از 10 هزار کودک در هند مورد تجاوز قرار گرفتند.
· 240 ميليون زن هندي قبل از 18 سالگي ازدواج کردند.
· 53.22 درصد از کودکاني که در يک مطالعه دولتي شرکت کردند، مورد سوءاستفاده جنسي قرارگرفته بودند.
· 50 درصد از تجاوزگران افرادي معتمد و نزديک به کودک بودند.
مردي که به کودک ده‌ساله تجاوز کرد، دخترعموي مادرش بود. برخي مي‌پرسند چگونه مي‌شود يک مادر نداند که دخترش هفت‌ماهه حامله است؟ اين گروه افراد مادر کودک را به اطلاع از آزار و اذيت جنسي کودک و عدم مخالفت با آن متهم مي‌کنند.
اين مسائل و قرار گرفتن در مرکز توجه رسانه‌ها براي خانواده بسيار ناراحت‌کننده است. پدر کودک بسيار عصباني است: مي‌خواهم به‌شدت مجازات شود. بايد اعدام شود يا تمام عمرش را در زندان بگذراند. به جرمش اعتراف کرده، اما نگفته که از کارش متأسف است.
50 درصد از تجاوزگران افرادي معتمد و نزديک به کودک بودند.

چه بر سر کودک و نوزاد خواهد آمد؟
پزشکان زمان زايمان را اواسط ماه سپتامبر اعلام کرده‌اند و قرار است با روش سزارين انجام شود. ازآنجاکه خانواده دختر گفته‌اند کودک را نمي‌خواهند، نوزاد به سازمان رفاه کودکان تا توسط خانواده‌اي به فرزندخواندگي قبول شود.
روان‌پزشکان مي‌گويند کودک ده‌ساله از آسيب‌هاي رواني شديدي رنج خواهد برد و بايد سال‌ها تحت نظر روان‌پزشک باشد.

منبع: BBC
فراديد
110



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۱۲۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!

عصر ایران - رضا نصری در کانال تلگرامی اش نوشت:

احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو و برخی مقامات ارشد سیاسی و نظامی اسرائیل توسط دادگاه کیفری بین‌المللی بالا گرفته است‌ که بدون تردید هزینه حقوقی و سیاسی بی سابقه‌ای برای اسرائیل در پی خواهد داشت.

از طرف دیگر، توجه رسانه‌های جهان معطوف به «گورهای دسته‌جمعی» در غزه شده و لازم است این توجه استمرار داشته باشد. در کنار این‌ موارد، دانشگاه‌های آمریکا در اقدامی کم‌نظیر علیه اسرائیل طغیان کرده‌اند و فضایی در داخل آمریکا پدید آورده‌اند که از جنگ ویتنام تا کنون سابقه نداشته است. علاوه بر این‌ها، فاجعه انسانی دیگری در رفح در کمین است که نیازمند توجه کامل رسانه‌ایست.

در چنین فضایی، آرزوی اسرائیل انحراف افکار عمومی آمریکا و اروپا به سمت ایران است و این قابلیت را نیز دارد تا با اهرم‌های رسانه‌ای‌اش تا حدود قابل ملاحظه‌ای ایران را در کانون توجهات قرار دهد! 

برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یادداشت رضا نصری درباره قطعنامه اخیر مجمع عمومی و چند نمونه تاریخی رضا نصری، حقوقدان: «لاهه» طرفین را به مذاکره برای تعیین مبلغ خسارت فراخوانده/ ایران می‌تواند دولت آمریکا را به گفت‌وگوی مستقیم دعوت کند/ اگر واشنگتن بپذیرد، کار بزرگی انجام شده؛ اگر هم رد کند، یک امتیاز سیاسی برای ایران است

دیگر خبرها

  • راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد
  • جنجال مدال اهدایی و عکس یادگاری یک دختر با علی دایی +تصویر
  • جنجال مدال اهدایی یک دختر به علی دایی
  • گفت‌و‌گو با مردی که برای نجات جان دختر بچه‌ای وارد رودخانه خروشان شد
  • دومینوی آسیب‌ها با میکاپ دختربچه‌ها
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • فیلم| تلاش‌ها برای یافتن کودک پنج ساله غرق شده همچنان ادامه دارد
  • نصری، حقوقدان بین الملل: برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!