Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-08@03:34:21 GMT

مراقب عوارض خطرناک دارچین باشید

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۱۳۵۹۸

مراقب عوارض خطرناک دارچین باشید

همه با دارچین آشنا هستیم و دارچین یکی از پرمصرف‌ترین ادویه‌ها در هند است. عطر و طعم دارچین از مطبوع‌ترین در تمام جهان است و این ادویه را از درختی قهوه‌ای رنگ می‌گیرند.

۲ نوع دارچین داریم. دارچین سیلان که در کشورهای سریلانکا، هند، ماداگاسکار، برزیل و کارائیب بدست‌ می‌آید و دارچین «واقعی» است، و دارچین «کاسیا» که بیشتر از چین، ویتنام و اندونزی می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از جام جم، دارچین یا بصورت چوب است و یا گرد و جزء اصلی تمامی غذاهایی است که چاشنی ادویه دارند.

دارچین دارای مقادیر زیادی کلسیم، فیبر و منگنز است و خواص مفید بسیاری دارد. اما اگر زیاد مصرف شود می‌تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد.

ما مقالات زیادی در باره خواص دارچین داشته ایم، ولی اکنون به عوارض جانبی مصرف بیش از اندازه آن می‌پردازیم.

مشکلات قلبی

مصرف زیاد دارچین باعث افزایش ضربان قلب می‌شود و به همین دلیل برای کسانی که مشکلات قلبی دارند خطرناک است.

ما روغن دارچین را هم در غذاهای زیادی مصرف می‌کنیم. روغن دارچین اگر رقیق نشده باشد می‌تواند به بالا رفتن ضربان قلب به ویژه در کودکان منجر شود. مصرف محلول ۲ درصد روغن دارچین برای همگان بی خطر می باشد.

حرارت بدن

مصرف زیاد دارچین همچون الکل، فلفل، گل کلم، لابستر، قهوه، زنجبیل، سیر، برنج ، پیاز و کدو می‌تواند حرارت بدن را بشدت بالا ببرد.

در صورت امکان از خوردن چیزهایی که حرارت بدن را بالا می‌برند باید پرهیز کرد. مصرف دارچین می‌تواند باعث افزایش حرارت بدن ‌شود و واکنش‌هایی همچون ترک خوردن لب، تاول دهان و دور چشم و جوش زدن شود.

خوردن دارچین در زمستان به دلیل سرمای هوا با خطرات کمتری همراه است، اما در تابستان می‌تواند عوارض شدید داشته باشد. افرادی که یائسه هستند توصیه می‌شود که از مصرف دارچین خودداری کنند.

آلرژی

بعضی به دارچین حساسیت دارند و این ممکن است به یکباره پیش بیاید. عوارض آلرژی همچون آبریزش بینی، چشمان مرطوب، درد معده و جوش صورت و دست می‌باشد.

تنگی نفس هم یکی دیگر از عوارض آلرژیک دارچین است، اما این عوارض چندان شدید نمی‌باشد.

رقیق سازی خون

دارچین کاسیا خاصیت رقیق کننده خون را دارد و از آن برای جلوگیری از لخته شدن خون استفاده می‌کنند. به همین دلیل افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنند نباید دارچین بخورند.

برای حاملگی مضر است

دارچین برای زنان حامله خوب نیست. دارچین می‌تواند باعث درد زایمان زودهنگام و باز شدن دریچه رحم شود. دارچین دوای خوبی برای دل درد و باد معده است، اما اگر این عوارض با حاملگی همراه باشد باید از مصرف دارچین خودداری کرد.

مصرف کم چای دارچین بی ضرر است، اما بهتر است خطر نکنید. خوردن قرص دارچین یا استنشاق عطر دارچین هنگام حاملگی اصلا توصیه نمی‌شود.

قند خون

مصرف زیاد دارچین سیلان باعث پایین آمدن قند خون و احساس سرگیجه می‌شود. مطمئن شوید که بیش از ۲ تا ۳ قطره روغن دارچین را در چای خود نریخته باشید، زیرا بر شما اثر خواهد گذاشت.

مشکلات پوستی

پوست شما بعد از دست زدن به فلفل یا چیلی چه حالتی خواهد داشت؟ آیا پوست شما نخواهد سوخت؟ روغن دارچین خالص هم همین حالت را ایجاد می‌کند.

تضاد با آنتی بیوتیک

دارچین مانند آنتی بیوتیک عمل می‌کند. به همین دلیل اگر آنتی بیوتیک مصرف می‌کنید، خوردن دارچین می‌تواند تعارض ایجاد کند، زیرا دوز آن ۲ برابر می‌شود و به همین دلیل مصرف دارچین توصیه نمی‌شود.

دارچین خواص خوبی دارد اما باید در مصرف آن میانه روی کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۱۳۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان

وزیر بهداشت در واکنش به مسمومیت الکلی جمعی از پزشکان در شیراز گفت: انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، به آن عمل هم کنند.

به گزارش مشرق، بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: در علم پزشکی مصرف ۲ دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریبا تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متاسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزو پزشکان باشند، الکل هم همین طور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند موجب کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است. بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این‌که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

دیگر خبرها

  • مراقب باشید! همه خودروها در تابستان سرطان‌زا می‌شوند
  • مراقب فروپاشی عصبی باشید / نشانه هایی برای تشخیص افسردگی
  • مخالفت شدید روزنامه وابسته به سپاه با ممنوعیت جدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها: این یعنی اعتراف به شکست فرهنگی/ مراقب پیامدهای بین‌المللی این اقدام باشید
  • تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود
  • ۲۵ میلیون تومان بدهید گواهینامه تقلبی بگیرید!/ مراقب باشید مرتکب قتل عمد نشوید
  • دفاع عجیب خبرگزاری دولت از قلیان پرعارضه اکسیژن
  • وارفارین چیست و چه کاربردی دارد؟ + عوارض، استفاده در دوران بارداری و منع مصرف
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید