Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرسه زدن سگ‌های ولگرد در میادین و خیابان‌های شهر لار به معضلی برای شهروندان تبدیل شده، معضلی که علاوه بر ایجاد رعب و وحشت، سلامت شهروندان را نیز تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لارستان، عبور سگ‌های ولگرد و پرسه‌زدن آن‌ها در میادین، کوچه ها و خیابان‌های شهر لار به معضلی برای شهروندان تبدیل شده است که علاوه بر ایجاد رعب و وحشت، سلامت شهروندان را نیز تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از شهروندان لاری به خبرنگار تسنیم می‌گوید: شب‌های تابستان اکثر شهروندان لارستانی برای پیاده‌روی و همچنین گذراندن اوقات فراعت در خیابان‌ها، میادین، پارک‌ها و فضاهای سبز حضور دارند اما متاسفانه به خاطر وجود سگ‌های ولگرد هر لحظه احتمال حمله به مردم از جانب سگ‌ها وجود دارد و تا اتفاق ناگواری نیفتاده است شهرداری و مسئولان شبکه بهداشت شهرستان باید اقدامات اساسی جهت حل این مشکل انجام دهند.

یکی دیگر از شهروندان لاری زیاد شدن تعداد سگ‌های ولگرد را تهدیدی برای سلامتی شهروندان می‌داند و معتقد استتوقف، خوابیدن و ادار کردن این حیوانات ولگرد در اماکن عمومی می‌تواند سبببروز بیماری‌ها شود و به همین دلیل از شهرداری و شبکه بهداشت لارستان انتظار می‌رود که هر چه سریع‌تر برای حل این مشکل چاره‌ای بیاندیشند.

از معضلات و مشکلات افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و خطر حمله و گزش، سلب آسایش و آلوده کردن محیط است که لزوم کنترل جمعیت این حیوانات را نشان می‌دهد بنابراین باید نسبت به معدوم یا عقیم‌کردن این حیوانات اقدامات جدی انجام شود.

نبود مکانمناسب برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در لار

کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان لارستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه برای پیگیری موضوع سگ‌های ولگرد کمیته‌ای تشکیل شده تا بتوان برای آن راهکار مقابله پیدا کرد، گفت: از موضوعاتی که با آن روبه‌رو هستیم بحث حمایت از حقوق حیوانات است که در چندسال اخیر در مورد آن بحث‌هایی شده به همین دلیل، بحث زنده‌گیری حیوانات به وجود آمده است.

حسن آتش‌پنجه با اشاره به اینکه زنده‌گیری حیوانات نیازمند مکان‌هایی برای نگهداری است، افزود:در شهر لار مکان خاصی در نظر گرفته نشده است. به گفته ویوظیفه اصلی اتلاف حیوانات با شهرداری‌هاست و آنها با کمک افرادی که در زمینهاتلاف حیوانات فعالیت دارند، این کار را انجام می‌دهند.

در ادامه پیگیری‌های خبرنگار تسنیم دربارهسگ‌های ولگرد در شهر لار با مراجعه به کارشناس بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان لارستان از این مسئول شنید که با توجه به مسائلی که درسال‌های اخیر دربارهحمایت از حیوانات و فیلم‌هایی که ازبدرفتاری با حیوانات در فضای مجازی پخش شد، از طرف استانداری مجوزی برای کشتار سگ‌های ولگرد وجود ندارد و فقط می‌توان طرح زنده‌گیری آن را انجام داد و البته این اقدام هزینه بردار است.

عبدالوهاب رنجبر با اشاره به اینکه در2 سال گذشته به جهت مشکلات ذکر شده اقدامی برای مبارزه و کشتار سگ‌های ولگرد صورت نگرفته و اگر هم تعدادی از سگ‌ها کشته شده‌اند توسط شکارچیان محلی این اتفاق افتاده است، تصریح کرد: از طرفی حضور این حیوانات در سطح شهر سببایجاد بیماری‌هایی از جمله کیست هیداتیک، هاری و غیرهمی‌شودکه باید برای این موضوع نیز چاره‌ای اندیشید.

هزینه زیاد مانع جمع‌آوری سگ‌ها شده است

مسئول نظارت بر اتلاف و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و بیمار شهرداری لار در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه در گذشته مجوز برای اتلاف سگ‌های ولگرد با سلاح گرم وجود داشت که بنا به دلائلی انجام این کار منع شد، گفت: به همین منظور طرح زنده‌گیری ابلاغ شد که این طرح دارای مشکلات متعددی از جمله دشواری زنده‌گیری این حیوانات، محل نگهداری، تولید مثل بسیار زیاد و مداوم، هزینه بالای نگهداری یا حتی عقیم سازی و غیره است.

محمداسماعیل ایزدی با بیان اینکه سلاح‌های پیشرفته بیهوشی برای زنده‌گیری سگ‌های ولگرد از طرف مراجع بالاتر در اختیار شهرداری‌ها از جمله شهر لار قرار گرفته است که نیاز به یک تیرانداز حرفه‌ای با آموزش‌های مختلف دارد، افزود: جهت این کار نیرویی نیز در نظر گرفته شد که به دلیل تغییر وضعیت شغلی این نیرو از دسترس خارج و برای حل این مشکل نیروی جدید برای آموزش در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط حساس و بحرانیاز سلاح گرم برای از بین بردن آنها در خارج از انظار عمومی استفاده می‌شود، تصریح کرد: طرح جدید برای زنده‌گیری سگ‌های ولگرد با استفاده از سلاح بیهوشی نیز به لحاظ تأمین تیر یا مواد بیهوش‌کننده، هزینه بالا و هماهنگی با چند نهاد مختلف دارای نواقص است.

خبرگزاری تسنیمدر نظر دارد در سلسله‌ گزارش‌هایی به بیان مشکلات و توانمندی‌های شهرستان‌ها و روستاهای استان فارس بپردازد. ‌مردم مناطق مختلف استان می‌توانند مشکلات و توانمندی‌های شهرستان و روستای خود را از ساعت 8 الی 16 با شماره تماس 07132281975 با دفترخبرگزاری تسنیماستان فارس در جریان بگذارند.

انتهای پیام/

R41382/P1361/S6,61/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۱۳۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۴۰ بازار جدید میوه و تره‌بار تا پایان سال

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی بختیاری‌زاده مدیرعامل سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران در جمع خبرنگاران گفت: در سال ۱۴۰۲ به صورت میانگین ۴۵ درصد قیمت محصولات میوه و تره بار با میانگین سطح شهر فاصله داشت، یعنی این اندازه کالا را ارزان‌تر به دست مردم رساندیم. برخی شاید تصور کنند که کیفیت پایین‌تر آمده، اما طبق آمار موجود، کیفیت نه تنها پایین نیامده بلکه ارتقا هم داشته است.

افزایش 30 درصدی مراجعه به میادین

وی در ادامه افزود: طبق آمار، نزدیک به سی درصد میزان مراجعات به میادین افزایش یافته و این افزایش اقبال مردم بیانگر بالا بودن کیفیت محصولات است. از سوی دیگر میزان محصولی هم که عرضه شده در سال ۱۴۰۲ بالاتر از سال قبلش بوده است. در اسفند ۱۴۰۲ برخلاف سنوات قبل که بیش از بیست درصد افزایش را داشتیم، با اقدامات به موقع سازمان میادین و تدابیر شهردار تهران هیچ افزایش قیمتی را نداشتیم.

برخورد با هر تخلف/ رضایت مندی همشهری‌ها برایمان اولویت دارد

بختیاری‌زاده با اشاره به اینکه کیفیت میوه‌ها در میادین در اکثر بازار‌ها مطلوب و یکسان است، گفت: نظارت همیشه ادامه دارد و اگر موردی خلاف این ببینیم با آن برخورد می‌شود چرا که رضایت مندی همشهری‌ها برایمان اولویت دارد. البته تلاش داریم مشارکت مردم را در نظارت بر بازار‌ها هم افزایش دهیم از جمله اقدامات دراین راه استفاده از کیوآرکد‌ها در غرفه‌ها است که مردم می‌توانند نسبت به عملکرد آن غرفه هم نظرشان را ثبت و امتیاز بدهند و این امتیاز و نظرات درباره غرفه اعمال می‌شود و نتایجش را خود مردم خواهند دید.

۴۰ بازار جدید میوه و تره بار به شهر تهران اضافه می‌شود

وی افزود: ما در حال حاضر قریب ۳۰۰ بازار و میدان میوه و تره بار در سطح شهر تهران داریم که تلاش داریم تا انتهای سال، ۴۰ بازار جدید میوه و تره بار را نیز افتتاح کنیم و سطح خدمات رسانی را در همه محلات داشته باشیم. افزایش سطح خدمت رسانی ما در اولویت با مراکز جنوبی شهر است.

بختیاری‌زاده یادآور شد: تدابیری هم برای فروش مجازی اندیشیده شده که خبر‌های آن را به زودی اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه رسالت ما خدمات رسانی به مردم است پس هر اقدامی که سبب افزایش خدمات و رضایت‌مندی مردم بشود را در دستور کار قرار می‌دهیم ، توضیح داد: یکی از این اقدامات چرخ دستی‌هایی است که در فروشگاه‌ها برای راحتی جابه جایی بار‌های مردم قرار دادیم، ما سال گذشته این کار را شروع کردیم و به یک مدل چرخ‌های بومی سازمان میادین به لحاظ استحکام و چرخ رسیدیم، تقریبا هفتصد چرخ را سال پیش اضافه کردیم و امسال هم یک تعداد دیگر در دستور کار تولید قرار دادیم و به مرور زمان اینها را افزایش می‌دهیم و چرخ‌های قدیمی را هم ترمیم می‌کنیم تا مردم استفاده کنند.

ساعت فعالیت میادین در شش ماهه دوم سال

بختیاری‌زاده افزود: ما روزانه یک میلیون تراکنش برای میادین و ۵۵۰ هزار نوبت خرید ثبت می‌کنیم. مدل این بازار‌ها با هم فرق دارد چرا که ظرفیت ساختاری و ساختمانی آنها با هم متفاوت است، برخی از این بازار‌ها صرفا میوه و تره بار هستند و برخی هم پروتئینی و کالا‌های اساسی هم دارند.

وی در بخش دیگر درباره ساعت فعالیت میادین در شش ماهه ابتدایی سال ادامه داد: ساعت‌های میوه تره بار الان از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۵ تا ۲۰ فعالیت می‌کنند از روز شنبه تا پنجشنبه و روز‌های جمعه هم ۸ تا ۱۳ فعالیت دارند. روز‌های تعطیل رسمی هم از ساعت ۸ تا ۱۳ مراکز فعال هستند و خدمت رسانی می‌کنند.

تدبیر برای کنترل قیمت پیاز

وی درباره کنترل قیمت پیاز در بازار گفت: قیمت پیاز مدتی پیش به خاطر شرایط اقلیمی و مشکل از بین رفتن پیازها در مزارع افزایش بالایی داشت، بعضا قیمت تا چهل هزار تومان در سطح شهر رسید، منتها تدبیر شهردار این بود که قیمت‌ نوسانی نداشته باشد، از این رو با همکاری وزارت جهاد کشاورزی از کشاورزان مستقیم از خوزستان خرید کردیم و در بازار با قیمت حداقلی عرضه شد و به همین دلیل قیمت پیاز چهل هزارتومنی به هجده هزار و پانصد تومن رسید، همین هم سبب شد که مقابل سودجویی دلال‌هایی که دنبال التهاب بازار بودند گرفته شود و قیمت پیاز متعادل و روند کاهشی پیدا کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سگ‌های ولگرد معضل این روزهای سنندجی‌ها/زوزه‌هایی که دلهره آفرینند
  • افتتاح ۴۰ بازار جدید میوه و تره‌بار تا پایان سال
  • لحظات حمله سگ‌های ولگرد به سه کودک
  • عملیات خطرناک نجات حیوانات خانگی هنگام فوران آتشفشان + فیلم
  • تصاویر دیدنی از نخستین تلاش بچه زرافه برای راه رفتن ! | ویدئو
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • قیمت قند و شکر در میادین تره بار
  • جمع‌آوری ۱۵۰ سگ بدون صاحب از سطح نصیرشهر
  • شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند
  • تصاویری از خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان + ویدئو