Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون وزارت کار و امور اجتماعي از رونمايي سامانه ثبت قراردادها خبر دارد.

به گزارش سرويس اقتصادي جام نيـوز، احمد مشيريان معاون وزارت کار و امور اجتماعي با بيان اين که بحث قراردادهاي موقت بحثي است که از ديرباز ذهن جامعه کارگران را به خود مشغول کرده است و يکي از مباحثي بوده است که کارگران نسبت به آن حساسيت داشتند، گفت: امروز از سامانه جامع روابط کار رونمايي کرديم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وي با بيان اين که اين سامانه جامع 32 نرم‌افزار خواهد داشت گفت: يکي از آنها اين است که کارفرمايان با مراجعه به آن مي‌توانند قراردادهاي کارگران را ثبت کنند.

معاون وزارت کار و امور اجتماعي با بيان اين که براساس تبصره ماده 10 قانون کار، کارفرما موظف است يک نسخه از قرارداد خود با کارگر را به وزارت کار تحويل بدهد و براساس ماده 192 قانون کار کارفرمايان بايد اطلاعات مورد نياز وزارت کار را در اختيار اين وزارت قرار بدهند، افزود: بر اين اساس نرم‌افزاري که تهيه شده است با مراجعه به آن مي‌توان نسبت به ثبت قراردادهاي کارگران و دادن اطلاعات مورد نياز اقدام کنند.

مشيريان با اشاره به اين که اين سامانه در ارتباط با ساماندهي قراردادهايي است که در قانون وجود دارند، گفت: اين سامانه فقط براي به دست آوردن اطلاعات مورد نياز مورد کار و کارفرمايان مفيد است و قرار نيست که قانون جديد وضع شود و يا تغييري در قانون فعلي قراردادهاي کارگري ايجاد شود.

وي با بيان اين که اين طرح مشخص مي‌کند مثلا در هر واحد توليدي چند کارگر وجود دارد، چه نوع قراردادي وجود دارد، گفت: صرفاً باعث دلگرمي کارگران خواهد شد چرا که با ساماندهي اين اطلاعات امکان بازرسي بيشتر وجود خواهد داشت و در نتيجه بستن قراردادهاي سفيد امضا يا قراردادهاي غير معمول تقريباً منتفي مي‌شود، چرا که امکان نظارت بيشتر وجود دارد و اگر اختلافي ايجاد شود مرجع رسيدگي اين سامانه خواهد بود.
تسنيم
110


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۱۴۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سازمان هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور از روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) تا روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت‌)، هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد.
در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی از کشاورزان خواسته شده برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و احتمال بارش تگرگ گندم و غلات را به نقاط امن حمل کنند.
رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و بارش تگرگ در نقاط مستعد از جمله مخاطرات تشدید فعالیت این سامانه بارشی خواهد بود.
این سامانه بارشی روز شنبه در جنوب غرب فارس فعال است.
اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک محلی و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از جمله پیامدهای احتمالی این سامانه خواهد بود.
بر این اساس پرهیز از سفرهای غیرضروری، اتراق نکردن در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن و محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش توصیه شده است.

دیگر خبرها

  • فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری
  • هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • رشد ۴۰.۷ درصدی ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس/ مشکلات سامانه خودنویس رفع می‌شود
  • دائمی شدن قراردادهای کار در دستور کار دولت
  • تصویب دائمی شدن قراردادهای کار در کمیسیون اصلی دولت
  • رشد ۴۱ درصدی قراردادهای ثبت شده در سامانه «خودنویس»
  • رشد ۴۱ درصدی قراردادهای ثبت شده در سامانه خودنویس
  • پیشنهاد اصلاح موادی از قانون کار برای حمایت از کارگران
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند