Web Analytics Made Easy - Statcounter


دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به روند بررسی اساسنامه این کمیته گفت: پس از دریافت مصوبه داخلی و بین المللی به بحث انتخابات کمیته ورود می‌کنیم.

مسعود اشرفی در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با روند اصلاح اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک و تصویب نهایی آن گفت: اواخر ماه گذشته موفق شدیم در کمیسیون کارشناسی دولت در رابطه با اساسنامه ارسالی به یک جمع بندی نهایی برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع بررسی اساسنامه در این کمیسیون که با حضور نمایندگانی از نهادهای مختلف برگزار شد، نهایی شده است.

وی ادامه داد: حال این اساسنامه باید توسط این کمیسیون به مدیریت مربوطه در کمیسیون اجتماعی ارسال شود تا در آنجا مصوبه نهایی خود را اخذ کند. به نظر می رسد با توجه به اینکه در جریان بررسی های صورت گرفته تا به این مرحله تمامی اظهارنظر ها اعمال شده است، در مرحله آخر زمان زیادی برای تأیید و تصویب نهایی لازم نباشد.

اشرفی با بیان اینکه احتمالا تا یکی دو ماه آینده می توانیم پاسخ نهایی را در رابطه با مصوبه اساسنامه کمیته پارالمپیک دریافتکنیم در مورد اینکه «روند ارسال اساسنامهبه کمیته بین‌المللی پاراالمپیک (IPC) به کجا رسیده است»، توضیح داد.

ویگفت: همزمان اساسنامه اصلاحی برای IPC هم ارسال شده اما در این مورد بیشتر بحث رایزنی مطرح بوده است. بدیهی است ابتدا باید مصوبه اساسنامه را از دولت دریافت کنیم سپس موضوع را با کمیته بین‌المللی پارالمپیک نهایی کنیم البته همزمان با پیگیری های داخلی، رایزنی هایی را هم با IPC انجام دادیم. آنچه مسلم است برای نهایی شدن کار در این نهاد بین‌المللی، به مصوبه دولت نیاز داریم.

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک در مورد اینکه «آیا تا به امروز از طرف کمیته بین‌المللی پارالمپیک و در رابطه با اساسنامه ارسالی پاسخی اعلام شده است؟»، تصریح کرد: بله، مسئولان این نهادها در این رابطه اظهارنظرهایی داشته اند اما کار با آنها هنوز نهایی نشده است، همانطور که گفتم ابتدا باید از رایزنی های داخلی به جمع بندی نهایی برسیم سپس کار را با IPC به سرانجام برسانیم.

اشرفی در مورد اینکه «آیا با توجه به روند طی شده، موضوع تصویب اساسنامه تا پایان سال به نتیجه می رسد؟»، خاطرنشانکرد: قطعاً باید همین طور باشد، اصلا موضوع نباید تا این حد طول بکشد. باید هر چه زودتر مصوبه دولت را دریافت کنیم تا رایزنی هایمان را با IPC به سرانجام برسانیم سپس وارد بحث ساختار، تشکیلات و در نهایت انتخابات کمیته پارالمپیک شویم.

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک تأکید کرد: قطعا انتخابات این کمیته در موعد مقرر برگزار خواهد شد اما آنچه مسلم است ابتدا باید اساسنامه مورد تأیید داخلی و بین‌المللی قرار بگیرد تا براساس آن بتوانیم اقدامات لازم را برای برگزاری مجمع برگزار کنیم. در سنوات گذشته مجمع کمیته در بهمن ماه برگزار می شد امیدواریم تا آن زمان بتوانیم در مورد اساسنامه جمع بندی نهایی را به دست آوریم تا تأخیری در برگزاری مجمع نداشته باشیم.

اشرفی در ادامه گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد بودجه کمیته ملی پارالمپیک گفت: از ابتدای امسال و براساس قانون انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از المپیک بودجه مستقل دریافت می کنیم، خوشبختانه تا به امروز هیچ مشکلی در روند دریافت این بودجه نداشتیم طوری که در پایان هر ماه به طور منظم بخشی از بودجه مصوب ۹۶ خود را دریافت کردیم.

وی در مورد میزان دریافتی کمیته ملی پارالمپیک از بودجه امسال توضیحی نداد اما یادآور شد: روال دریافت بودجه تا به امروز خیلی خوب و منظم بوده است و همین که هیچ مشکلی در این زمینه نداشته ایم برای ما خوب است. کمیته ملی پارالمپیک از دو ردیف متفرقه و اصلی بودجه دریافت می کند و در هر دو مورد هم تابع قوانین و مقررات سازمان مدیریت هستیم. این سازمان نحوه پرداختی به کمیته از این دو ردیف بودجه را تعریف می کند.

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک همچنین با بیان اینکهمراسم تقدیر از ۱۴۵ مدال آور هشت دوره بازیهای پارالمپیک، ۱۲ شهریور ماه در مشهد برگزار می شود، تصریح کرد: برای برگزاری این مراسم از برخی مقامات کشوری و استانی دعوت کردیم اما هنوز حضور هیچ یک قطعی نیست. از سئول ۱۹۸۸ تا ریو ۲۰۱۶ تعداد ۱۴۵ ورزشکار ما در این بازی ها مدال آور بودند البته از میان آنها سه نفر فوت شدند. نیمی از این ورزشکاران نیز بازنشسته هستند. در هر صورت نیاز دیدیم تا این مدال آوران را بعد از مدتها دور هم جمع کنیم تا هم از آنها تقدیر شود و هم یادآور کنیم که به فکرشان هستیم و از یاد نرفته اند. این یک کار فرهنگی و تأثیر گذار است.

اشرفی در مورد مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی جهان در لندن که طی آن ۲۰ ورزشکار اعزامی کشورمان موفق به کسب ۲۰ مدال شدند گفت: این نتایج نسبتاً راضی کننده بود، توانستیم بین ۹۰ کشور شرکت کننده جایگاه هفدهم را به دست آوریم با سه طلا، ۱۲ نقره و ۵ برنز. این نتایج برای شروع یک برنامه چهارساله در دوومیدانی خوب بود گرچه انتظارات مارا به طور کامل برآورده نکرد.یک بخشی از نارضایتی نسبی ما به خاطر رنگ مدال ها بود انتظار داشتیم تعداد مدال های طلا بیشتر باشد و این اتفاق می توانست بیافتد اما به دلایلی محقق نشد، اما به لحاظ مقامی بعد از چین که مقام نخست مسابقات را کسب کرد در منطقه آسیا دوم هستیم و این رتبه خوبی در منطقه است.

وی همچنین با اشاره به اتمام رقابت های پارادوومیدانی جوانان جهان در سوئیس،تصریح کرد: از خروجی این دو رویداد با هم برای مسابقات آسیایی امارات (آذرماه) و بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ اندونزی استفاده می کنیم. خروجی این دو رویداد هم برای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو مورد استفاده قرار می گیرد.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در پایان گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تیم وزنه برداری در هر دو رده سنی جوانان و بزرگسالان طی دو ماه آینده در مسابقات جام جهانی مکزیک اعزام می شود و این دومین رشته ای است که استارت آن برای بازی های ۲۰۱۸ جاکارتا و پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو زده می شود. البته از خروجی همین مسابقات مکزیک برای مسابقات آسیایی امارات استفاده می شود.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۱۴۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروان المپیک و پارالمپیک پاریس نگران بودجه!

بعداز اعلام نگرانی دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره نرسیدن بودجه کاروان ایران در بازی‌های المپیک پاریس، حالا سرپرست کاروان پارالمپیک هم دغدغه مالی ورزشکاران را علنی کرده است. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ به نقل از روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، سید محمد پولادگر سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس در خصوص آماده سازی ورزشکاران جانباز، توان‌یاب، نابینا و کم‌بینای ایران اظهار داشت: بازی های پارالمپیک پاریس از ابعاد مختلفی دارای اهمیت است و قطعا یکی از سخت ترین رویدادهای ورزشی خواهد بود که کشور عزیزمان ایران در آن حضور خواهد یافت. از این رو کمیته ملی پارالمپیک با برنامه‌ریزی دقیق از ماه‌ها قبل اردوها و برنامه‌های آماده‌سازی ورزشکاران را آغاز و این اردوها طبق برنامه در حال انجام است. با وجود محدودیت‌های موجود، تلاش شده تا بهترین امکانات برای آماده‌سازی ورزشکاران فراهم و دغدغه های این عزیزان مورد توجه قرار گرفته و برطرف شود.

وی در خصوص تعداد سهمیه های کسب شده گفت: تاکنون 38 سهمیه برای حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس توسط ورزشکاران کشورمان در رشته های پارادوومیدانی، پاراتیراندازی، پاراتکواندو، پاراتیراندازی با کمان، پاراشنا، والیبال نشسته و گلبال کسب شده است. در رشته های پاراوزنه برداری، پاراجودو، پاراکانو و همچنین پارادوومیدانی هنوز شانس کسب سهمیه داریم که این سهمیه‌ها به لطف خدا و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تلاش و انگیزه بالای ورزشکاران و مربیان دور از دسترس نیست.

سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک پاریس افزود: اعزام در 10 رشته ورزشی برای بازی‌های پارالمپیک پاریس قطعی شده است و با توجه به اصل کیفیت گرایی و سیاست‌های کمیته پارالمپیک لیست نهایی نفرات اعزامی طبق زمان تعیین شده توسط کمیته برگزاری بازی ها تا پایان خردادماه مشخص خواهد شد. انتخاب نفرات اعزامی بر اساس سهمیه‌های کسب شده، عملکرد ورزشکاران در اردوها و نتایج تست های آمادگی در راستای کسب نتایج مطلوب و مدال در بازی‌های پارالمپیک انجام خواهد شد و اعزام تیم گلبال نیز براساس ملاک های تعیین شده کمیته پارالمپیک قطعی شد.

 پولادگر با اشاره به بودجه پیشنهادی کمیته ملی پارالمپیک برای سال 1403 افزود: انتظار داریم با توجه به اینکه در سال مهم برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک قرارداریم، بودجه کافی به منظور حمایت از کاروان اعزامی و حضور مقتدرانه ورزشکاران در این میدان بزرگ بازی‌های پارالمپیک پیش بینی شود. البته ما از مباحث بودجه ای به شدت نگران هستیم و امیدواریم دولت و مجلس آن را حل کنند.

پولادگر افزود: همواره مقام معظم رهبری در دیدار با ورزشکاران نسبت به مباحث فرهنگی و مرام پهلوانی تاکید داشته اند، از اینرو اهتمام ویژه نسبت به این موارد از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته ملی پارالمپیک است لذا اردوی تیم های ملی با حضور مربیان فرهنگی تشکیل می شود. همچنین برای نخستین بار روانشناسی دینی پایه توسط روانشناسان ورزشی حاضر در اردوهای ملی مورد توجه قرار گرفته است. 

وی در خصوص پاداش در نظر گرفته شده برای قهرمانان پارالمپیک اظهار داشت که اعلام مبلغ پاداش منوط به آگاهی کمیته از بودجه تخصیصی می باشد، لذا پس از نهایی شدن این موضوع تعیین و اطلاع رسانی خواهد شد.

 پولادگر افزود: علاوه بر جوایز نقدی، حمایت‌های دیگری نیز از ورزشکاران پارالمپیکی کشورمان انجام می‌شود. این حمایت‌ها شامل پرداخت کمک هزینه ماهیانه برای ورزشکاران و کادرفنی، تخصیص کمک هزینه برگزاری اردوها برای فدراسیون ها، اعزام به رویدادهای تدارکاتی بین‌المللی و ارائه خدمات تخصصی، پزشکی، روانشناسی، تغذیه و همچنین سنجش و ارزیابی عملکرد ورزشکاران بر اساس یافته های علمی در قالب آکادمی ملی پارالمپیک است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری فدراسیون ها و ورزشکاران برای انجام دقیق برنامه های پیش بینی شده، حضور ورزشکاران و کادرفنی در رویدادهای آموزشی به ویژه آموزش های ضددوپینگ و همچنین آزمون های سنجش عملکرد را ضروری دانسته و نسبت به اثر گذار بودن نتیجه آزمون های سنجش در اعزام ورزشکاران تاکید و ابراز امیدواری کرد کاروان پارالمپیک در بازی های پاریس خوش درخشیده و بار دیگر موفق به تاریخ سازی گردد. 

دیگر خبرها

  • بازدید پولادگر از اردوی تیم ملی پاراکانو
  • دوانتصاب در کمیته ملی پارالمپیک
  • هادی‌زاده مسئول برگزاری روز ملی پارالمپیک شد
  • کاروان المپیک و پارالمپیک پاریس نگران بودجه!
  • ۳۸ سهمیه برای حضور در بازی‌های پارالمپیک کسب شده است
  • اعزام تیم ملی گلبال به بازی‌های پارالمپیک بعد از ۱۲ سال
  • نگران بودجه کمیته ملی پارالمپیک در سال پارالمپیک هستیم
  • ابهام در اعزام تیم ملی گلبال مردان به پارالمپیک
  • برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی