Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست کاشمر از راه‌اندازی اولین مجمع خیرین محیط زیست کشور در این شهرستان و همچنین تعویض 200 تاکسی فرسوده خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر، مهدی جمعه‌پور دیروز در شورای اداری کاشمر در محل سالن آبفای این شهرستان گفت: اهداف حفاظت از محیط زیست بارها توسط مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری بیان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان کاشمر فعالیت خود را در سه حوزه محیط طبیعی، محیط انسانی و فرهنگسازی انجام می‌دهد که در حوزه محیط انسانی در سال گذشته واحدهای صنعتی برای احداث تصفیه خانه و بررسی واحدهای آلاینده مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست کاشمر گفت: فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر که رهاسازی آن در محیط اطراف علاوه بر آسیب‌های زیست محیطی باعث ناراحتی ساکنان روستاهای اطراف را فراهم آورده بود در اقدامی عاجل مدیریت و هر واحد صنعتی در داخل خود اقدام به دفع فاضلاب کرده است.

جمعه‌پور ادامه داد: در مورد پسماند با همکاری کارگروه پسماند اقدام مهمی که در سال گذشته در شهرستان انجام شد تجمیع پسماند و زباله‌های روستایی بود، همچنین در بحث آلایندگی هوا کارخانجات، خروجی هوای خود را با تجیهزات استاندارد به حد قابل قبول رساندند، همچنین در مورد آلاینده‌های متحرک با اقدام شهرداری در سال گذشته 200 تاکسی فرسوده کاشمر از رده خارج و اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 400 میلیون تومان برای این کار هزینه شد.

وی اظهار کرد: در بخش محیط طبیعی پایش شبانه‌روزی محیط‌‌بانان باعث شد که 20 گروه متخلف در سال گذشته دستگیر و تحویل مراجع قضایی شوند به گونه‌ای که ما هم در سردترین شب سال و هم در ایام عید شاهد دستگیری شکارچیان متخلف بودیم.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست کاشمر خاطرنشان کرد: منطقه شکارممنوع سیدمرتضی(ع) به یکی از بهترین زیستگاه‌های کشور تبدیل شده است ضمن اینکه بیش از 100 گونه آسیب دیده که توسط مردم به محیط زیست تحویل شده است تیمار و در طبیعت رهاسازی شده است.

وی افزود: بیش از 200 هزار دوز واکسن با همکاری دامپزشکی شهرستان در روستاهای اطراف منطقه برای پیشگیری از بیماری‌ها انجام شده است ضمن اینکه تجهیز محیط‌‌بانی پیرعلیا و تأمین تجهیزات مورد نیاز محیط‌‌بانان از دیگر اقدامات در یک سال اخیر بوده است.

جمعه‌پور گفت: مجموعه اقدامات انجام شده در این زمینه باعث شده است که جمعیت گونه‌های مختلف در شهرستان هر ساله افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در حوزه فرهنگسازی و تنویر افکار عمومی که مورد تأکید رهبر انقلاب بوده است هم فعالیت‌‌هایی چون راه‌اندازی اولین مدرسه زیست محیطی و نیز اکران فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم سبز و نیز همایش‌های مختلف با موضوع محیط زیست با حضور مقامات کشوری و استانی در شهرستان انجام شده است.

رئیس محیط زیست کاشمر تصریح کرد: سه سازمان مردم نهاد با همکاری مسئولان در حوزه محیط زیست شروع به کار کردند و اولین شهرستان کشور هستیم که اقدام به ثبت سازمان خیرین محیط زیست می کنیم، همچنین در سال گذشته شش هزار ساعت آموزش در این حوزه انجام شده است.

جمعه‌پور گفت: اقدامات فرهنگی صورت گرفته با هدف تغییر نگرش مردم و احساس مسئولیت عمومی برای حفاظت محیط زیست انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۱۵۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  ، دو رأس بزغاله که توسط افراد بومی و بدلیل نا آشنا بودن با حیات وحش و همچنین آگاه نبودن نسبت به رفتار‌های حیات وحش از محل زندگی خود جدا و جهت مراقبت و نگهداری به اداره محیط زیست شهرستان‌های دالاهو و سرپل ذهاب تحویل شد .
سرپرست محیط زیست دالاهو عنوان کرد : شهرستان دالاهو بعلت داشتن شرایط مطلوب برای حیات وحش و حمایت مردم شهرستان در سال‌های اخیرحیات وحش شهرستان رشد خوبی داشته و جمعیت حیات وحش در این شهرستان رشد قابل قبولی دارد .

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • سلامت و محیط زیست؛ دستمایه تبلیغات میلیاردی
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند