Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازایلام، پرویز شریفی در نشست هماهنگی برگزاری رزمایش ترومایی حین انفجار تروریستی در ایلام اظهار کرد: ایجاد آمادگی برای مقابله با سناریوهای فرضی داعش و دیگر گروهک های تروریستی در ایام اربعین حسینی ضروری است.

پرویز شریفی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در نابودی داعش، اظهار کرد: داعش و دیگر گروهک های تروریستی در ذهن خود از سیاست های ایران و ملت ایران عقده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: راهپیمایی بزرگ اربعین، گردهمایی بزرگی از ملت های مختلف جهان است که تنها جنبه مذهبی ندارد بلکه نمایشی از قدرت و عظمت جهان اسلام است بنابراین اقدام های پیشگیرانه از هرنوع رویداد عمدی یا غیر عمدی منفی درجریان برگزاری این کنگره عظیم می کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام گفت: سال گذشته نیز قرار بود رزمایش ترومایی حین انفجار تروریستی در این استان برگزار شود اما به دلایلی برگزار نشد.

شریفی تاکید کرد: مقدمات برگزاری مطلوب این رزمایش باید پیش از ایام اربعین حسینی فراهم شود و در این زمینه لازم است تمامی اعضا با برگزاری جلسات مکرر توجیه شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست با اشاره به اینکه در ایام اربعین حسینی حدود سه تا چهار برابر جمعیت ایلام وارد استان می شود، اظهار کرد: تجمعات انبوه همواره مستعد عملیات تروریستی است و سلامت یکی از مهمترین جنبه هایی است که در این تجمعات باید مورد توجه قرار گیرد.

علی دلپیشه تاکید کرد: یکی از مهم ترین تجمعات در دنیا راهپیمایی اربعین حسینی است و مرز مهران بدلیل نزدیکی به عتبات عالیات یکی از مهمترین و اصلی ترین دروازه های تردد زائران بوده بنابراین با توجه به هم مرز بودن با کشور عراق، وجود گروهک های تروریستی و ناکافی بودن زیرساخت های بهداشتی درمانی در عراق، جنبه های گوناگون سلامت این اجتماع عظیم همواره از دغدغه های مسئولان حوزه سلامت این استان است.

وی یادآور شد: تجمع انبوه ممکن است جامعه را با خطر جدی سلامت و شرایط امنیتی مواجه کند که می تواند به موضوعی بین المللی تبدیل شود بنابراین ایجاد هماهنگی و آمادگی در دستگاه های امدادی و خدماتی از طریق برگزاری رزمایش ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بر این اساس رزمایش ترومایی حین انفجار تروریستی با همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور، اداره کل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت بهداشت، پدافند غیرعامل استان ایلام، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی ایلام و دستگاه های انتظامی و امدادی استان در مرز مهران برگزار می شود.

دل پیشه، شناسایی نقاط قوت و ضعف دستگاه های درگیر، ارزیابی برنامه آمادگی و مقابله، ایجاد پست های فرماندهی، بررسی میزان اثربخشی و کارایی برنامه ها و افزایش مهارت ها و آگاهی مدیران و پرسنل را از اهداف برگزاری این رزمایش عنوان کرد.

وی با بیان اینکه آگاهی و اطلاع عمومی پیش از برگزاری رزمایش از طریق صدا و سیما و رسانه ها به عموم مردم داده می شود، تاکید کرد: مدیریت بعد از حادثه بسیار مهم است و رسانه ها باید نحوه اطلاع رسانی در زمان حوادث غیرمترقبه را مدیریت کنند.

شهر مرزی مهران با 16 هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان عمومی 36 تختخوابی و یک پایگاه اورژانس شهری است و بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام تنها بیمارستان ترومای استان با ظرفیت 18 تخت اورژانس و 12 تخت آی سی یو است که در ایام اربعین حسینی به علت ترافیک سنگین در مسیر ایلام مهران، انتقال مصدومان از مرز مهران به این بیمارستان ساعت ها طول خواهد کشید.

همچنین پایانه مرزی مهران یک پایگاه اورژانس در 13 کیلومتری شهر مهران و 95 کیلومتری شهر ایلام دارد و یک دستگاه بالگرد اورژانس نیز در مرکز استان مستقر است.

در ایام اربعین 95 بیش از 2 میلیون و 400 هزار زائر عتبات عالیات از طریق مرز بین المللی مهران در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در کربلای معلی شرکت کردند.

اتنهای پیام/ا

برگزاری رزمایش ترومایی حین انفجار تروریستی در آستانه اربعین درایلام

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۱۵۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی

 مجید الهی‌رادگفت : رزمایش کمک به ایتام در قالب پویش امام رئوف در استان برگزار شد.

او  گفت: این رزمایش به نیت واقفان از سوی آستان قدس رضوی، مدیریت کانون‌های خدمت رضوی در خراسان شمالی و با همکاری خادم یاران سطح استان و مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و سایر دستگاه‌ها برگزار شد.

الهی راد گفت : در این رزمایش ۴۰۰ بسته معیشتی هر بسته به ارزش دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در مجموع یک میلیارد تومان میان ایتام تحت حمایت این نهاد در استان توزیع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • آماده باش تایوان برای رزمایش احتمالی چین
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • دوره آموزشی «ماه»در استان ایلام برگزار می شود
  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقی کود شیمیایی در مهران
  • چین رزمایش دریایی ۹ روزه برگزار می‌کند
  • بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است!
  • دیویدسون: بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است!
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی