Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان – دهمین جشنواره مطبوعات اصفهان در حالی به پایان رسید که ستاره بخت خبرگزاری‌هایی که منبع دیگر رسانه‌ها در انتشار خبر و یا سوژه گزارش هستند در چشم داوران به خاموشی گرایید.

به گزارش خبرنگار مهر، با تغییر و تحولات در خانه مطبوعات اصفهان، امسال دهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها نیز شکل و شمایل دیگری یافت و با کنار رفتن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از چرخه‌ی جشنواره، بالاخره افتخار برگزاری کامل جشنواره به خانه مطبوعات رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره دهم مطبوعات که دو سالی است به دلیل عدم برگزاری در امتحانات نهایی خود رفوزه شده، امسال نیز نتوانست به دلیل شیوه برگزاری و اعتراض اغلب خبرنگاران به نحوه داوری و برگزاری، نمره قابل قبولی کسب کند.

استقبال ضعیف نهادهای استان از دهمین جشنواره مطبوعات

احتمالِ استقبال ضعیف از جشنواره امسال از ماه‌ها پیش نمایان بود جایی که نهادهای تاثیرگذاری مانند میراث فرهنگی، سازمان محیط زیست، سازمان تبلیغات، بسیج، بنیاد شهید، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، جهادکشاورزی و بسیاری از نهادهای دیگر گویی با تحولات خانه مطبوعات همراه شده و برخلاف تمامی سال‌های گذشته در بخش موضوعی شرکت نداشتند.

این امر یکی از دلایل ضعف بخش موضوعی جشنواره دهم تلقی می‌شود، گویی خانه مطبوعات نتوانسته این نهادها را ترغیب به همکاری در برگزاری جشنواره کند و از این رو است که در اغلب ۹ بخش اعلامی یا اثری به جشنواره ارسال نشده است و یا داوران به دلیل تعداد کم آثار هیچ اثری را به عنوان برگزیده نتوانستند انتخاب کنند؛ این در حالی است که بخش موضوعی همواره از پراستقبال‌ترین بخش‌های جشنواره مطبوعات اصفهان در سال‌های گذشته بوده است.

شائبه های داوری در ذهن خبرنگاران اصفهانی

از سویی برخلاف داوری بخش اصلی که توسط داوران تهرانی انجام شده بخش موضوعی توسط اهالی رسانه اصفهان داوری شده است، این امر به خودی خود امری نیکو است اما شرط اقبال چنین داوری این است که یا داوران از میان مسئولان رسانه‌ای برگزیده نشوند و یا حداقل اثری از رسانه‌ی داور موردنظر به جشنواره ورود پیدا نکرده باشد.

امسال بسیاری از رتبه‌های این بخش از آن یکی از رسانه‌های استان شد که اتفاقا مسئول آن در بخش داوری آثار حضور داشت، طبیعی است که با این روند شائبه‌های زیادی در ذهن خبرنگاران گنجانده می‌شود به ویژه زمانی که رسانه‌های مطرح استان از مصاف با ماهنامه‌ها و هفته‌نامه‌هایی که در طول سال کمتر گزارش‌های شاخصی بر برگ‌نوشت‌های خود دیده‌اند، بازمی‌مانند.

در واقع داوران با یک اشاره چوب جادوییِ داوری خود ستاره بخت خبرگزاری‌ها در جشنواره امسال را خاموش کردند چراکه در کمال تعجب بیشتر خبرگزاری‌ها و حتی روزنامه‌های مطرح استان در جشنواره امسال بختی برای رقابت با هفته‌نامه‌ها و ماهنامه‌ها نداشتند و کاملا مشخص است که حتی یکی دو تا از رسانه‌هایی که در جشنواره امسال رتبه نیز کسب کردند به حق واقعی خود نرسیدند.

تیترهای عجیب برگزیده جشنوره دهم و اعتراض خبرنگاران

سه تیتر برگزیده جشنواره دهم از پربحث‌ترین بخش‌های داوری‌ آثار جشنواره امسال بود چراکه هیچ یک از اصول جذابیت برای مخاطب، ایجاز، سجع و یا تشبیه در کلمات و بسیاری از دیگر اصول داوری تیتر را نداشتند، در این راستا اغلب خبرنگاران بر این عقیده هستند که ضعف در زمینه انتخاب تیتر در بخش اصلی توسط داوران نشانه‌هایی از اشتباهات داوری در دیگر بخش‌ها را نیز در خود نهفته دارد.

تیترهایی مانند یک شهر و هزار فست فود، ایستادگی مردانه برای حریم زنانه، دوچرخه، سه شنبه و چهارباغ شاید تیترهایی نسبتا زیبا باشند اما نسبت به تیترهایی که در جشنواره‌های سال گذشته تا ماه‌ها بر سرزبان خبرنگاران جاری بود و تیترهای بسیار جذاب و تاثیرگذاری که در طول سال گذشته در برخی رسانه‌ها شاهد بودیم چندان به دل نمی‌نشیند ضمن اینکه برخی از آنها تکراری هستند.

داوری آثار بدون توجه به ماهیت رسانه‌ها

به نظر می‌رسد داوران جشنواره امسال بیشتر روزنامه‌نگار بوده و هیچ آشنایی با خبرگزاری‌ها ندارند چراکه اغلب آثار پذیرفته شده حتی از چند خبرگزاری معدود چه در بخش تیتر، گزارش، خبر و مصاحبه به ویژه با توجه به تیتر انتخابی، شاخصه‌های روزنامه‌ای دارند که بسیار با گزارش و یا خبرنویسی درخبرگزاری‌ها متفاوت است.

توجه به این نکته لازم است که داوری آثار در بخش خبرگزاری، روزنامه و حتی ماهنامه و هفته‌نامه به دلیل ماهیت وشیوه نگارشِ مجزا بسیار از یکدیگر متفاوت است و انتخاب داورانی یکسان برای تمامی این بخش‌ها امری غیرتخصصی است که شاید بسیاری از ضعف‌های جشنواره امسال از این امر ناشی می‌شود.

امسال علاوه بر اینکه خبرنگاران مطرح بسیاری از رسانه‌ها در جشنواره آثار خود را به مطبوعات ارسال نکردند، اختتامیه جشنواره نیز بی‌رونق برگزار شد، انتخاب دو مجری برای اجرای برنامه یکی از ضعف‌های اختتامیه جشنواره مطبوعات بود که ناهماهنگی‌هایی را رقم زده بود.

یکی از دلایل استقبال اندک از جشنواره امسال را می توان در ضعف تبلیغاتی جست و جو کرد چراکه باگذشت نیمی از زمان مهلت ارسال آثار هنوز بسیاری از خبرنگاران و اهالی رسانه از فراخوان آثار دهمین جشنواره مطبوعات اطلاع نداشتند.

باز هم مسئولان به خبرنگاران ترجیح داده شدند

در این جشنواره نیز همانند همیشه خبرنگاران در ردیف آخر اهمیت قرار گرفتند و مسئولان برگزاری جشنواره تقدیر از خودشان را به خبرنگاران ترجیح دادند.

پس از یک ساعت و نیم برنامه خسته کننده نوبت به تجلیل از خبرنگارانی رسید که این هفته با ازدحام کاری روبرو بوده و به واقع خسته بودند اما همچون همیشه مهر سکوت بر لب زدند و احترام به دیگران را به تقدیر و تجلیلی از خویشتن ترجیح دادند.

تحریم جشنواره توسط مسئولان

گویی مسئولان نیز جشنواره امسال را تحریم کردند چراکه مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان پدر و سرپرست اهالی رسانه اصلا در جشنواره حضور نداشت و یکی دو نفر از مسئولان نیز که در اواخر برنامه خود را به اتاق بازرگانی اصفهان و محل برگزاری جشنواره دهم مطبوعات رساندند گویی از آمدن خود به این جشن گلایه داشتند.

استاندار اصفهان:ترسیدم در جمع خبرنگاران حضور پیدا نکنم

در این راستا استاندار اصفهان که به سختی خود را به اختتامیه دهمین جشنواره مطبوعات رسانده بود در ابتدای صحبت‌های خود تصریح کرد:واقعیت این است که امروز از روزهای پرکار من بود اما ترسیدم در جمع خبرنگاران حضور پیدا نکنم چراکه فردا خبرنگاران دست به قلم حاشیه نویسی می شدند.

آقای استاندار با احترام به تمامی دغدغه‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی شما و با توجه به صحبت‌های جنابعالی در اختتامیه جشنواره مطبوعات درباره اینکه اغلب مشکلات اصفهان را به شکل روزانه از میان خبرها و گزارش‌های خبرنگاران جست‌وجو می کنید آیا انتظار بیجایی است که تنها یک ساعت از هزاران ساعت سال را با فراغ بال و شادی و نه تحمیل، به خبرنگارانی اختصاص دهید که روز و شب برای رساندن صدای مشکلات و دغدغه‌های مردم به گوش مسئولان تلاش می‌کنند.

حذف جوایز ته انباری از دهمین جشنواره مطبوعات

از نکات قابل توجه اختتامیه جشنواره امسال طراحی کاریکاتور به شکل زنده توسط آیت الله نادری وبرگزاری سرود توسط گروهی از نوجوانان ناشنوابود که در حاشیه برگزاری این جشن طراوتی بر چهره جشنواره امسال بخشید.

از دیگر نکات مثبت جشنواره امسال افزایش جایزه نفرات برگزیده و حذف وسیله های ته انباری از لیست جوایز بود که خود جای تقدیر دارد. امید است با توجه به نوپا بودن برگزاری جشنواره توسط خانهمطبوعات در سال های آینده شاهد رفع نواقص و توجه بیشتر به اصول و شیوه های ناب خبری در انتخاب برگزیدگان باشیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۱۶۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما!

این آثار، ممکن است به دلایل مختلفی از جمله داستان ضعیف، بازیگری ناکارآمد، جلوه‌های ویژه ناکافی یا کیفیت تولید پایین به عنوان بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما شناخته شوند. علاوه بر این، برخی از این فیلم‌ها ممکن است به دلیل استفاده از تاکتیک‌های کلیشه‌ای و پیش‌پاافتاده، بی‌اصالت به نظر بیایند و توانایی‌هایی که برای ایجاد ترس در بیننده دارند را از دست بدهند.

در تشریح این موضوع، می‌توان به این نکات اشاره کرد که برخی بدترین فیلم‌های ترسناک به دلیل از دست دادن تعادل میان ترس و دنیای رمانتیک، به جای جلب توجه و ترس بیننده، باعث خنده و رنجش از موضوع می‌شوند.

برخی از بدترین فیلم‌های ترسناک جدید نیز از داستان‌های پیچیده و پراز ابهام استفاده می‌کنند که باعث عدم درک و اتصال احساسی با شخصیت‌ها می‌شود و این موضوع به تجربه ترس بیننده ضربه می‌زند.

بدترین فیلم‌های ترسناک تمام دوران در ادامه را مشاهده خواهید کرد.

این لیست بر اساس امتیازات سایت Rotten Tomatoes رتبه‌بندی شده است.

کیفیت تولید پایین، اشتباهات فنی ظاهری و جلوه‌های ویژه ضعیف، می‌تواند از دیگر عواملی باشد که باعث شناخته شدن برخی فیلم‌ها به عنوان بدترین در این ژانر می‌شود. در کل، بدترین فیلم‌های ترسناک معمولاً توانایی‌های کافی برای جلب توجه و ایجاد ترس در بیننده را ندارند و به دلایل مختلفی از جمله داستان ضعیف، بازیگری ناکارآمد یا کیفیت تولید پایین، به عنوان فیلم‌هایی که نتوانسته‌اند از پتانسیل ژانر ترسناک بهره‌برداری کنند، شناخته می‌شوند.

دیدار‌های مکرر مولی هارتلی (The Haunting of Molly Hartley)


کارگردان: میکی لیدل
بازیگران: هیلی بنت، کیس کرفورد، شنون وود وارد
سال انتشار: ۲۰۰۸
امتیاز: ۲%

برخی از منتقدین، از این فیلم به دلیل عدم داستان جذاب انتقاد کرده‌اند. ایده و موضوعی که این اثر برای ارائه داستان انتخاب کرده است، به نظر برخی از منتقدان پوچ و کلیشه‌ای می‌آید. برخی از انتقادات معطوف به بازیگری در این فیلم است. بازیگران این اثر، توانایی کافی را برای انتقال احساسات و ارتباط با کاراکترهایشان ندارند که این موضوع می‌تواند تجربه تماشا را کمتر جذاب کند.

یکی از مهم‌ترین عواملی که یک فیلم ترسناک را موفق می‌کند، توانایی آن در ایجاد ترس و اضطراب در بیننده است. برخی از نقد‌ها می‌گویند که The Haunting of Molly Hartley نتوانسته این هدف را به خوبی دنبال کند و به همین دلیل به عنوان بدترین فیلم ترسناک تمام دوران شناخته می‌شود.

وینی پو: خون و عسل (Winnie the Pooh: Blood and Honey)


کارگردان: ریس فریک واترفیلد
بازیگران: ناتاشا توسینی، می‌کلی، کریگ دیوید داوست
سال انتشار: ۲۰۲۳
امتیاز: ۳%

این فیلم، داستان جنایت‌ها و فعالیت‌های غیرقانونی «پو» و «پیگلت» را روایت می‌کند. پس از اینکه «کریستوفر رابین» این دو شرور را رها می‌کند، آنها به شرارت و خباثت مشغول می‌شوند. به گفته برخی از منتقدان، این فیلم اسلشر عناصر اصلی یک اثر در این ژانر را دارد؛ اما فاقد ابتدایی‌ترین اصول اولیه شخصیت‌ها است.

تاریکی (The Darkness)

کارگردان: گرگ مک‌لین
بازیگران: کوین بیکون، راجا میشل، لوسی فرای
سال انتشار: ۲۰۱۶
امتیاز: ۳%

فیلم The Darkness، یکی از بدترین فیلم‌های ترسناک یک دهه اخیر است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و توسط برخی منتقدان و مخاطبان به عنوان یک فیلم ضعیف و ناموفق مورد بررسی قرار گرفت.

برخی از منتقدان معتقدند که داستان این اثر نسبت به فیلم‌های ترسناک دیگر کمتر جذاب است. این فیلم داستان یک خانواده را روایت می‌کند که با نیرو‌های ماورایی مواجه می‌شوند. انتقاداتی به بازیگران و اجرای عمومی در The Darkness وارد شده بود که این فیلم را ضعیف جلوه داد.

برخی از مخاطبان ممکن است این فیلم را به عنوان یک اثر کلیشه‌ای و بدون اصالت معرفی کنند. عدم ارائه ایده‌های جدید و نوآوری در داستان و اجرا می‌تواند باعث کاهش جذابیت فیلم و ارائه یک تجربه پیش‌بینی‌شده به مخاطبان شود.

ترول ۲ (Troll ۲)

کارگردان: کلودیو فراگاسو
بازیگران: مایکل استفنسون، کانی مک فارلند، جورج هاردی
سال انتشار: ۱۹۹۰
امتیاز: ۵%

ترول ۲ معمولاً به عنوان یکی از بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما شناخته می‌شود و دلایل مختلفی برای آن وجود دارد. بازیگری در این فیلم اغلب به نظر می‌رسد بی‌انرژی و ناطق است و در برخی موارد، به نظر می‌رسند که آنها به طور کامل درکی از نقش‌های خود ندارند.

اغلب از Troll ۲ به عنوان یک اثر کمدی و ترسناک یاد می‌شود؛ اما بسیاری از لحظات وحشتناک فیلم به جای ایجاد ترس یا هیجان، باعث خنده و شوخی شده و عناصر اصلی آن را از بین می‌برد. داستان نیز ناهماهنگ و ضعیف است و برخی از رویداد‌ها و تصمیمات شخصیت‌ها به نظر می‌رسد غیرمنطقی و بی‌ربط هستند. این امر باعث می‌شود که تجربه تماشای فیلم برای بسیاری از مخاطبان غیرقابل قبول به‌نظر برسد.

شیطان درون (The Devil Inside)

کارگردان: ویلیام برنت بل
بازیگران: فرناندا آندراده، سایمون کوارترمن، ایوان هلموت
سال انتشار: ۲۰۱۲
امتیاز: ۶%

فیلم شیطان درون ردباره یک زن است که در ایتالیا، در طول ماموریت خود، درگیر یک سری اقدامات غیرقانونی در جستجوی حقیقت درباره اتفاقی که برای مادرش رخ داده است، می‌شود. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث می‌شود The Devil Inside به عنوان بدترین فیلم ترسناک تاریخ شناخته شود، اتمام ناقص داستان است. فیلم به طور ناگهانی و بدون پایان مناسب، داستان را تمام می‌کند و برای بسیاری از تماشاگران، این اتمام ناقص باعث تباهی تجربه تماشا می‌شود.

داستان و نوشتار فیلم The Devil Inside نیز به طور کلی ضعیف و ناکارآمد است و برخی از تصمیمات داستانی و رویداد‌ها به نظر می‌رسند که بدون منطق یا توجیه مناسبی اتفاق می‌افتند. بسیاری از تماشاگران و منتقدان اعتقاد دارند که این فیلم اصالتی ندارد و از الگو‌ها و تکنیک‌های کلیشه‌ای استفاده می‌کند.

حلقه‌ها (Rings)

کارگردان: اف. خاویر گوتیرز
بازیگران: ماتیلدا آنا اینگرید لوتز، الکس رو، جانی گالکی
سال انتشار: ۲۰۱۷
امتیاز: ۸%

حلقه‌ها که بر اساس دو فیلم ترسناک Ring محصول سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۱ ساخته شده، به عنوان یکی از بدترین فیلم‌های ترسناک جدید شناختنه می‌شود. به نظر می‌رسد که این فیلم ایده‌ها و تم‌های موجود در فیلم‌های ترسناک پیشین را کپی کرده، بدون اینکه موفق به ارائه چیزی جدید و نوآورانه باشد. این امر باعث کاهش اثربخشی و جذابیت فیلم می‌شود. برخی از منتقدان اعتقاد دارند که داستان Rings به طور کلی ناقص و ضعیف است و برخی از رویداد‌ها و تصمیمات داستانی بدون توجیه یا منطق واقعی اتفاق می‌افتند.

روح گمشده (Lost Souls)

کارگردان: یانوش کامینسکی
بازیگران: وینونا رایدر، بن چاپلین، سارا وینتر
سال انتشار: ۲۰۰۰
امتیاز: ۸%

یکی دیگر از فیلم‌های ترسناک که نباید ببینید روح گمشده با بازی وینونا رایدر است که سال ۲۰۰۰ منتشر شد و نتوانست توجه مخاطبان ژانر وحشت را به خودش جلب کند. نقد‌ها و بررسی‌های این فیلم منفی بوده و منتقدان آن را به عنوان یکی از بدترین فیلم‌های ترسناک معرفی کرده‌اند. به طور کلی، روح گمشده به عنوان یک فیلم ناموفق و بد شناخته می‌شود و توانایی جذب و سرگرم کردن تماشاگران را ندارد.

اسلندرمن (Slender Man)

کارگردان: سیلوین وایت
بازیگران: جوی کینگ، جولیا گلدانی تلس، جاز سینکلر
سال انتشار: ۲۰۱۸
امتیاز: ۸%

بسیاری از تماشاگران و منتقدان احساس می‌کنند که فیلم Slender Man، محصول سال ۲۰۱۸ نتوانست پتانسیل خود را به حداکثر برساند و یکی از بدترین فیلم‌های ترسناک یک دهه اخیر شناخته می‌شود. بسیاری از آنها معتقدند که داستان این اثر نامتعادل و مملو از خلاء است. روند داستان به طور کلی احساسی و ضعیف پیش می‌رود و تعداد زیادی از تصاویر و صحنه‌ها ناقص و ناکام هستند.

شخصیت‌های این فیلم، اغلب از ارتباطات و احساسات معمولی خارج می‌شوند و قادر به جذب و ارتباط با تماشاگران نیستند. بسیاری از تماشاگران معتقدند که فیلم Slender Man نتوانست احساس و وحشت لازم را به تماشاگران منتقل کند.

سقوط تاریکی (Darkness Falls)

کارگردان: جاناتان لیبسمن
بازیگران: چانی کلی، اما کالفیلد، لی کورمی
سال انتشار: ۲۰۰۳
امتیاز: ۱۰%

در این فیلم، یک روح کینه‌توز به منظور انتقام‌گیری از شهری که ۱۵۰ سال پیش بدون دادگاه او را اعدام کرده بود، در قالب یک پری ظاهر می‌شود و سعی بر انتقام دارد. بسیاری از منتقدان معتقدند که داستان فیلم Darkness Falls ناکافی و تکراری است.

برخی از منتقدان به شخصیت‌ها و توسعه آنها در فیلم انتقاد کرده‌اند. طراحی کاراکتر‌ها و پیشرفت‌شان در طول داستان، به نظر برخی از منتقدان ناکافی است و باعث ایجاد ارتباط کمتری با تماشاگران می‌شود.

برامز: پسر ۲ (Brahms: The Boy II)

کارگردان: ویلیام برنت بل
بازیگران: کیتی هلمز، اوین یومن، کریستوفر کانوری
سال انتشار: ۲۰۲۰
امتیاز: ۱۰%

فیلم Brahms: The Boy II، به دلیل عوامل مختلفی مانند داستان ضعیف و ابتکارات ناکافی، نمرات پایینی دریافت کرد و یکی از بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما تبدیل شد. به گفته برخی از منتقدان، این اثر بدون ذره‌ای عنصر تخیلی و ترسناک است و حتی داستان وحشتناکی را ارائه نمی‌کند.

بزرگ‌ترین مشکلی که برامز: پسر ۲ را به بدترین فیلم ترسناک تاریخ تبدیل می‌کند این است که تقریباً هیچ چیز تازه‌ای در داستان خود ندارد. این فیلم فضای خوبی را در اختیار دارد؛ اما آنها را در میانه راه گم می‌کند و نهایتاً به یکی از بدترین فیلم‌های ترسناک تبدیل می‌شود.

منبع: فیگار

tags # هالیوود ، فیلم ترسناک سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۸ اردیبهشت
  • بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما!
  • فابرگاس: هاورتز ستاره بزرگ امسال آرسنال است
  • همه چیز درباره انسی ۲۰۲۴/ تری گیلیام جایزه افتخاری می‌گیرد
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۶ اردیبهشت
  • قاتل خاموش جان یک جوان را در بروجن گرفت
  • داوری‌ها امسال به ضرر استقلال و ناخواسته به سود تیم رقیب بود / تراکتور حتی گل محمدی را هم بیاورد شکننده است
  • مرگ خاموش جوان بروجنی
  • فلاحت‌زاده: داوری‌ها امسال به ضرر استقلال و ناخواسته به سود تیم رقیب بود / تراکتور حتی گل محمدی را هم بیاورد شکننده است