Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، نجیبه خروشی سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان اردبیل در جمع خبرنگاران تصریح کرد: وجود نیروهای متعهد به اسلام و انقلاب، متخصص و علمی با توان بالای مدیریتی، همچنین رسالت جهادی این نهاد انقلابی، یک سرمایه بزرگ و نقطه قوتی جهت توسعه جهاددانشگاهی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فعالیت های فرهنگی جهاددانشگاهی را فعالیتی برجسته و شاخص در سطح کشور عنوان و خاطرنشان کرد: امروز این نهاد انقلابی با تمام توان در راستای ایجاد تحول فرهنگی در کشور بویژه مراکز آموزش عالی گام برمی¬دارد.خروشی یکی از اهداف تأسیس جهاددانشگاهی را فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در راستای برنامه و چشم‌اندازهای ترسیم شده نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: حرکت در این مسیر موفقیت‌های چشمگیری را تاکنون برای این نهاد به ارمغان آورده است چرا که برنامه‌ریزی فرهنگی و تربیتی و ایجاد آمادگی فکری و مکتبی در قشر جوان به ویژه دانشجویان به منظور مقابله با غرب‌زدگی و انحرافات فرهنگی در چارچوب سیاست‌های فرهنگی کشور، رویکرد اساسی جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی است.وی برقراری ارتباط صحیح میان صنعت و دانشگاه را فلسفه اصلی تشکیل جهاددانشگاهی عنوان کرد و افزود: ارتباط بین صنعت و دانشگاه عامل مهمی در ایجاد اشتغال پایدار بوده و توسعه اقتصادی را به همراه خواهد داشت و با توجه به نیاز مبرم صنایع به فناوری روز و رفع نیازهای کشور، تولید ملی را تقویت خواهد کرد.سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی اردبیل اضافه کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند نقش حد واسط بین این دو بخش مهم کشور را به خوبی ایفا و ارتباط مؤثری بین دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی با صنعت و بخش‌های مربوطه ایجاد نماید.خروشی با بیان اینکه جهاددانشگاهی تاکنون با اجرای طرح های بزرگ اقتصادی نقش مفیدی در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا نموده است ادامه داد: جهاددانشگاهی با کارنامه قابل قبول خود در سطح کشور توانسته است اعتماد مسئولین ارشد کشور را جلب نماید اما متاسفانه در استان اردبیل این اعتماد در حد مطلوب ایجاد نشده است و لازمه تحقق این مهم، اعتماد مسئولین ارشد به جهاددانشگاهی و سپردن رفع نیازهای کلیدی استان به این نهاد با توجه به توانمندی های علمی و تخصصی آن است.وی گفت: به نظر می رسد مسئولین استانی به حد کافی زمان را از دست داده اند و اکنون زمان جبران آن است. چرا که اعتماد اجتماعی؛ عنصر راهبردی عزم ملی برای پیشرفت فرهنگی و اجتماعی است .خروشی به فعالیت های فرهنگی جهاددانشگاهی در سطح کشور و استان ها اشاره کرد و افزود: با گذشت پانزده سال از فعالیت ایسپا در عرصه نظرسنجی، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) توانسته است اعتبار علمی لازم و اعتماد مسئولین و تا حد قابل قبولی مردم را در این حوزه کسب نماید این در حالی است در استان اردبیل از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۱۶۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس جهاد دانشگاهی استان گفت: این کتاب به قلم دکتر مهدی محمودی کامل آباد عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان و مهری محمدیان پژوهشگر دانشگاه فنی و حرفه‌ای تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد.
رضائی افزود: کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در ۱۲۳ صفحه در قطع وزیری تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.
در معرفی کتاب آمده است: سؤال پژوهش جایگاهی برتر در شکل‌گیری ساختمان یک پژوهش دارد؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از صاحب‌نظران امر تحقیق کامیابی یا ناکامی پژوهش‌ها را وابسته به کیفیت سؤال‌های پژوهش می‌دانند. بررسی شمار زیادی از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان معماری در ایران نشان می‌دهد که بخش چشمگیری از کاستی‌ها در فرایند پژوهش دانشجویان از کجروی یا ضعف در ساخت و پیکره‌بندی سؤال‌های پژوهش سرچشمه می‌گیرد.
انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می‌کند، تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید را به چاپ برساند.
علاقمندان برای دریافت کتابِ «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» به درگاه اینترنتی ۱۶book.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است