Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل بانک مرکزی در حالی احمد عراقچی را برای پست حساس معاونت ارزی بانک مرکزی برگزیده است که در شرایط بسیار حیاتی و مهم بازار ارز، انتصاب فردی که تجربه و مدیریت کافی در این حوزه ندارد، سوال برانگیز است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ساعتی قبل بانک مرکزی از صدور دو حکم مهم ولی الله سیف که به گفته خود یک سال از حکم ریاست کلی اش در بانک مرکزی باقی مانده رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیف که احتمالاً از ادامه حضورش در بانک مرکزی مطمئن شده معاون ارزی و معاون بین الملل این بانک را تعیین کرده است آنهم درحالی که گزینه مورد نظر وی برای معاونت ارزی بانک مرکزی با حواشی همراه بوده است.

رئیس کل بانک مرکزی در حکمی سید احمد عراقچی را به سمت معاون ارزی بانک مرکزی منصوب و آرزو کرده «با اتکال به خداوند متعال و استفاده از تجربیات ارزنده خود در انجام وظایف محوله و پیشبرد اهداف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موفق باشد.»

سیف درحالی عراقچی را بعنوان معاون ارزی بانک مرکزی انتخاب و آرزو کرده وی بتواند با استفاده از تجربیات خود در این سمت موفق باشد که نگاهی به کارنامه نه چندان پُر عراقچی نشان میدهد که وی تجربهچندانی در این عرصه ندارد.

البته بانک مرکزی در معرفی سید احمد عراقچی، اینطور نوشته که وی دانش آموخته کارشناسی اقتصاد از دانشگاه شهید بهشتی، کارشناسی ارشد مدیریت مالی (فاینانس) از دانشگاه نیویورک و کارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه تهران است. وی دانشجوی نخبه و رتبه اول کنکور در مقطع کارشناسی ارشد بوده است. عراقچی همچنین سابقه عضویت در هیات مدیره نهادهای مالی داخلی و بین المللی را در کارنامه خود دارد. وی سابق بر این عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و نیز معاون اجرایی آن سازمان بوده است.

ولی این تمام ماجرای احمد عراقچی نیست، وی احتمالاً توانسته ژن خوب را از برخیبه ارث ببرد و در سمت حساس معاون ارزی بانک مرکزی آنهم بدون تجربه کافیو تخصص لازم در این حوزه و در شرایطی که بازار ارز هم شرایط ویژه ای دارد،مشغول به کار شود.

تابستان سال قبل احمدعراقچی بدون تجربه کافی در بانک مرکزیمدیرکل شده بود؛ هرچند برخی هم نوشتند که روند قانونی در این انتصاب طی نشده است.

وی که متولد سال 57 و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد است، هیچ سابقه استخدامی پیش از این نداشته و تنها در یک وزارتخانه یک سال به‌عنوان کارشناس فعالیت داشته است.

استخدام فردی در این سن بدون هیچ سابقه استخدامی در ارگان مهمی به‌نام بانک مرکزی که شرایط استخدامی آن خیلی سخت هست، و نشستن وی ابتدا بر صندلی مدیرکلی و سپس معاون ارزی بانک مرکزی بدون سابقه کافی مدیریتی و اجراییبالا جای سؤال دارد.

انتهای پیام/

R1012123/P1010113/S7,77,79/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۱۶۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای یک مقام ارشد دیگر ارتش رژیم صهیونیستی

ساعاتی پس از استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، فرمانده منطقه مرکزی ارتش از تصمیم خود برای استعفا از سمتش به دلیل ناکامی در برابر مقاومت فلسطین خبر داد.

به گزارش ایسنا، رئیس بخش اطلاعات نظامی و فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل ناتوانی در جنگ غزه، در یک روز استعفای خود را اعلام کردند.

پس از اعلام استعفای امروز «آهارون هالیوا» رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی به دلیل ناکامی در برابر مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی، «یهودا فوکس» فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد تا آگوست سال جاری میلادی از منصب خود استعفا خواهد کرد.

«یهودا فوکس» فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی پس از سه سال خدمت در این سمت، تصمیم خود برای استعفا را به «هرزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش ابلاغ کرده است.

کارشناسان معتقدند طی روز‌های آتی شاهد استعفای بیشتری از فرماندهان نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل عدم تحقق اهداف اعلامی خود در غزه برای نابودی حماس و ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین خواهیم بود.

«رون بن یشای» خبرنگار نظامی روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به شکست ارتش رژیم صهیونیستی در غزه اذعان کرد و گفت: «ما در غزه گرفتار شدیم.»

وی تأکید کرد هیچ جایگزینی برای حاکمیت حماس در غزه وجود ندارد و هیچ چشم‌اندازی هم برای پایان جنگ با حزب‌الله در مرز‌های شمالی قابل تصور نیست.

دیگر خبرها

  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • مدیریت تمام نوسانات ارزی در اختیار بانک مرکزی نیست
  • استعفای یک مقام ارشد دیگر ارتش رژیم صهیونیستی
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان فراگیر ارشد/ مجوز ثبت نام به هیچ یک از موسسات آموزشی ندادیم