Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا، آلبوم «دمساز» مجموعه ای از تصنیف های موسیقی سنتی است که بر اساس موسیقی اقوام گلستانی با کلامی از شاعران فارسی، آهنگسازی و خوانندگی عبدالله ساور علیا و تنظیم بهنام ارجمندی تهیه و تولید شده است.

تولید آلبوم «دمساز» با همت واحد موسیقی حوزه هنری استان گلستان انجام شده است که طی مراسمی روز شنبه ۷ مردادماه با حضوراساتید، پیشکسوتان و دوستداران فرهنگ و هنر در سینما عصر جدید گرگان رونمایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلبوم موسیقی «دمساز» با شعرهایی از سعدی، مولوی، نظامی، خواجوی کرمانی و محمدحسین صغیر اصفهانی شامل ۷ قطعه است که به سفارش حوزه هنری گلستان بر اساس موسیقی اقوام گلستان با استفاده از سازهای سنتی و اصیل ایرانی تولید شده است.

از ویژگی های این آلبوم می‌توان به استفاده از ساز دوتار با نوازندگی محسن میرزازاده اشاره کرد که از سازهای اصیل ایرانی است و در این آلبوم به عنوان نماد وحدت بین اقوام به کار گرفته شده است.

این آلبوم موسیقی جزو اولین آثاری است که در این زمینه مرتبط با اقوام گلستان تولید می شود و موفق شده است در جشنواره دوسالانه تولیدات موسیقی حوزه هنری جزو ۱۰ اثر برتر شناخته شود.

عبدالله ساور علیا متولد شهر گرگان، عضو کانون خوانندگان و مدرسان خانه موسیقی ایران، موسیقی آوازی را از اساتید شاپور رحیمی، کمال الدین عباسی، زنده یاد حسین عمومی و ناصر مجرد فرا گرفته است و از سال ۱۳۸۰ در آموزشگاه‌های متعدد در تهران و شهرستان مشغول تدریس آواز است. وی با گروه‌های مختلفی برای اجرای کنسرت در داخل و خارج از کشور و تولید آلبوم‌ و آثار موسیقی در زمینه شعر، آهنگ، نوازندگی و خوانندگی همکاری داشته است. ساور علیا در موسیقی نواحی مطالعه و تحقیق داشته است و اجراهای موسیقی بومی و فولکلور بسیاری را تا به امروز در کارنامه هنری خود دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۱۷۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت هنری، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا ۹ اردیبهشت برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این ۲ استان سفر می‌کند.

سمیعی در این سفر که با همراهی مسؤول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی انجام می شود، ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی، با گروه‌های سرود، فعالان موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسایل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر ۲ روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

کد خبر 6090001 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی
  • نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است