Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحیده گنبدی، داور مسابقات قرآن كریم كشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حلقه مفقوده فعالیت‌های قرآنی بانوان را اخلاص عنوان كرد و گفت: كار كردن برای رضای خدا شده نسبت به دهه 60 و 70 كمرنگ شده است.

كار كردن برای رضای خدا، كمرنگ شده است

وی با ابراز امیدواری از اینكه در فعالیت‌های قرآنی نظیر مسابقات قرآن، قرآنیان بتوانند با خدای خود عهدی ببندند كه تمام اقدامات آنان در این راه بر اساس رضای خدا باشد،‌ گفت: تلاوت قرآن برد و باخت ندارد و این تلاوت‌ها و مسابقات تنها بهانه‌ای برای نزدیك شدن به خداست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمل به آموز‌ه‌های وحی، سرانجام تمام فعالیت‌های قرآنی باشد

گنبدی تأكید كرد كه باید تلاش كنیم تا هر چیزی كه از آیات وحی تلاوت می‌كنیم یا حفظ می‌كنیم به آن هم عمل كنیم نه اینكه تنها روخوانی از آیات وحی داشته باشیم.

این داور مسابقات قرآن كریم كشورمان در ادامه با اشاره به فعالیت‌های قرآنی بانوان گفت: چیزی كه ما خیلی مشتاق آن هستیم تا آن را حتماً به جامعه قرآنی برسانیم، حضور بانوان با وجود تمام سختی‌های خانه‌داری، مدیریت خانواده و تربیت فرزند در فعالیت‌های قرآنی است.

حضور فعال بانوان در عرصه فعالیت‌های قرآنی، بهترین وجه ارائه سبك زندگی قرآنی است

وی با یادآوری اینكه هم‌اكنون بانوان زیادی در عرصه تلاوت، حفظ قرآن و دعاخوانی در جامعه ما در حال فعالیت هستند، این مسئله را تبلیغ بسیار مناسبی برای ارائه سبك زندگی قرآنی به جامعه عنوان كرد و گفت: حضور بانوان در عرصه قرآن و جامعه اسلامی می‌رساند كه ما هیچ محدودیتی نداریم و طبق آیات قرآن زن و مرد برابر هستند و بانوان نیز پا به پای مردان می‌توانند در فعالیت‌های قرآنی مشاركت داشته باشند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۱۷۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ثبت رکورد بازدید مخاطبان تا اتمام فعالیت بخش بین‌الملل در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که با میزان بالای بازدیدکنندگان همراه بود، با چند رویداد به کار خود ادامه داد. ابتدا بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن که میزبان حدود ۲۵ کشور و موسسات مردمی از کشور‌های اسلامی و غیر اسلامی بود، به کار خود پایان داد. 

از کشور‌های مسلمان همچون امارات متحده عربی، الجزایر، عربستان سعودی، تونس، کویت، تایلند، بنگلادش، عراق، فلسطین، مالزی، اندونزی، سریلانکا، هند، بحرین، پاکستان و کشور‌های غیرمسلمان همچون فرانسه، چین، کرواسی و روسیه دعوت شده بود.

به قولِ حجت‌الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی نیشابوری مدیر بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن کریم، در سی‌و‌یکمین دوره از نمایشگاه قرآن هنرمندان قرآنی در کنار آثارشان در غرفه بین‌الملل حضور داشتند. چراکه می‌خواهیم انتقال مهارت و دانش هم صورت گیرد. ما کارگاه‌ها و نشست‌هایی را طراحی کردیم و در آن نشست‌ها خطاطان قرآنی ایران با خطاطان خارجی کار مشترک ارائه می‌دهند. امسال در بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن کریم ابتکاری رخ داده، که منجر به شکل‌گیری دیپلماسی قرآنی شده است. ما بجای اینکه خودمان را قانع کنیم که سه چهار کشور در بخش بین‌الملل حضور یابند، از همه کشور‌ها دعوت کردیم تا ظرفیت‌های قرآنی خود را به نمایشگاه بیاورند.

علاوه‌بر آن، در هشتمین شب از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در غرفه همدم که زیر مجموعه بخش تبیان است، مراسم عقد یک زوج که از طریق همین اپلیکیشن آشنا شده بودند برگزار شد. رونمایی از سرود ویژه نمایشگاه بین المللی قرآن با عنوان «می‌خوانمت ۲»، برپایی جشن ۲۱ سالگی ایکنا از دیگر بخش‌های نمایشگاه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • از ثبت رکورد بازدید مخاطبان تا اتمام فعالیت بخش بین‌الملل در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم
  • محافل قرآنی دلها را به خدا نزدیک‌تر می‌کند
  • هیأت قرآنی صدیقه کبری(س) روستای داش‌تپه‌ ماه رمضان هرشب مجلس دارد
  • همدلی مثال زدنی خانواده‌های قرآنی ایران در جهان
  • کودکان در بستر رشد بیش از هر چیز به قرآن نیاز دارند
  • توسعه فعالیت‌ های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • دولتمردان باید نگاه قرآنی داشته باشند
  • تجلیل از بانوان فعال قرآنی و سفره افطاری روزه اولی ها در مراغه
  • برپایی محفل اُنس با قرآن همزمان با شب میلاد امام مجتبی (ع) در حرم رضوی