Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-محمد محمدیان پس از 12 سال از ریاست نهاد مقام معظم رهبری استعفا داد و سید محمد حسن ابوترابی فرد جانشین احتمالی او در این سمت خواهد بود.
رحیم‌پور ازغندی در دومین نشست سالانه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی از استعفای رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها به دلیل عدم پرداخت بودجه از سوی دولت خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس خبری که توسط پایگاه خبری رویداد 24 در اردیبهشت‌ماه منتشر شد، به‌احتمال فراوان بار دیگر شاهد بازگشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواهیم بود.
سید محمدحسن ابو ترابی فرد سابقه حضور چهار دوره متوالی در مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد و در مجلس نهم در نقش نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی ظاهر شد و حتی در مقطعی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 از سوی ائتلاف پنج‌گانه (ائتلاف اکثریت اصولگرایان) به‌عنوان نامزد نهایی این ائتلاف معرفی شد و برای کاندیداتوری ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد که البته به دنبال درخواست 200 تن از نمایندگان مبنی بر باقی ماندن وی در مجلس، ابو ترابی فرد از کاندیداتوری ریاست جمهوری 92 انصراف داد.
ابو ترابی فرد که همواره چهره‌ای میانه‌رو در میان اصولگرایان مجلس به‌حساب می‌آمد در طول فرآیند پیشبرد مذاکرات هسته‌ای ایران، با اتخاذ موضعی میانه و تأکید بر حفظ اقتدار و منافع ملی جمهوری اسلامی، همواره سعی در اتخاذ رویکردی میانه نزد نمایندگان مجلس در قبال مذاکرات داشت که با ایجاد موازنه، منجر به پیشبرد این روند شد، البته همین سیاست سبب بیان انتقادات تندی در مجلس نسبت به او شد. ابو ترابی فرد همچنین ریاست نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران را به مدت 10 سال تا سال 83 را عهده‌دار بوده است.
یک منبع آگاه در 6 اردیبهشت‌ماه سال جاری در گفت‌وگویی با رویداد ۲۴ خبر داده بود که «ابو ترابی فرد پس از دوران نمایندگی به‌عنوان رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها منصوب خواهد شد؛ امری که با توجه به مواضع اعتدالگرایانه وی در قبال مسائل ذکرشده، می‌تواند موجب تغییر فضای این نهاد شود و انتخاب این چهره شناخته‌شده‌تر و باسابقه‌تر به‌عنوان جایگزین حجت‌الاسلام محمدیان در این نهاد، قطعاً نتایج دیگری را رقم خواهد زد.»
ریاست نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از سال 1378 تا 1384 بر عهده حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قمی، عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری و معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری بود، پس از استعفای او در سال 84 از ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، این جایگاه به حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محمدیان، رئیس فعلی و مستعفی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری سپرده شد که تا به امروز 12 سال از ریاست او بر این نهاد می‌گذرد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۱۸۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سیدمفید حسینی کوهساری مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور و مدیرعامل خبرگزاری حوزه در مراسم تکریم و معارفه رئیس دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حوزه علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی و عرصه بین‌الملل هستند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های خوبی در تفاهم‌نامه فاخر حوزه و دانشگاه آزاد دیده شده است، افزود: دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه به منظور عملیاتی کردن مفاد تفاهم نامه ایجاد شده است؛ بنابراین معتقدیم فضای گفتمانی بسیار ارزشمندی در حوزه و دانشگاه آزاد مهیا شده است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه حضور دکتر طهرانچی به‌عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را می‌توان نقطه عطف همکاری‌های حوزه و دانشگاه آزاد برشمرد، افزود: ظرفیت‌های مشترک بسیار خوبی در حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که با یک طرح کلان و آمایش ملی می‌توان فعالیت‌های عملیاتی ارزشمندی انجام داد.

کوهساری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی را ظرفیت نظام جمهوری اسلامی می‌دانیم از فعالیت ۴۰ هزار مبلّغ دینی در سطح حوزه‌های علمیه کشور خبر داد.

به گزارش آنا؛ در این مراسم در حکمی از سوی آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با حفظ سمت به‌عنوان رئیس دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی معرفی و از تلاش‌های حجت‌الاسلام احمد مرادخانی با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رییس دانشگاه تبریز: تبیین اندیشه‌های رهبر انقلاب وظیفه دانشگاه‌ها است
  • دیدار ملی‌پوشان فوتسال با مقام معظم رهبری
  • اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز تبیین می شود
  • برگزاری کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری درتبریز
  • زندگی لاکچری قالیباف زیر ذره بین /رضاخان حزب اللهی‌ها، تکنوکرات می‌شود؟ /۵ پرده از زندگی سیاسی رئیس مجلس
  • حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل
  • رادان: حجاب را بگیرند، وطن و دین هم نیست می‌شود | درد بی‌حجابان اقتصاد نیست | آن‌ها که مشکل اقتصادی دارند پشت این دولتند
  • طرح دانشگاه حکمت بنیان در ۱۰ دانشگاه اجرایی شد
  • طرح آمایش سرزمین ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند