Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-02@15:54:18 GMT

محرومیتی 50ساله/زندگی بهتر در گروی تصمیم دولت

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۱۸۷۵۵

محرومیتی 50ساله/زندگی بهتر در گروی تصمیم دولت

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

عدم‌پرداخت هزینه جلسات توانبخشی، گفتاردرمانی و کاردرمانی توسط سازمانهای بیمه‌گر هرساله فرصت امکان رشد و بهبودی را از بسیاری از کودکان و بزرگسالان نیازمند به این خدمات می‌گیرد و امکان زندگی بهتر و توانمند بودن را از آنها سلب می‌کند.

اتابک وثوقی ــ عضو هیئت مدیره انجمن علمی گفتاردرمانی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: با گذشت حدود نیم قرن از تأسیس رشته‌های توانبخشی و ارائه خدمات به جامعه، بسیاری از همکاران متخصص توانبخشی برای انجام فعالیت از بدیهی‌ترین اصول کار حرفه‌ای محروم هستند.

وثوقی اظهار داشت: علی‌رغم شیوع اختلالات توانبخشی در جامعه و پرداخت هزینه‌های گزاف و طولانی‌مدت خانواده‌ها برای درمان، هنوز هم مشکل عدم‌پوشش خدمات توانبخشی پابرجاست و کسی پاسخگو نیست.

وی تصریح کرد: عدم‌پرداخت هزینه جلسات توانبخشی، گفتاردرمانی و کاردرمانی توسط سازمانهای بیمه‌گر، هرساله فرصت امکان رشد و بهبودی را از بسیاری از کودکان و بزرگسالان نیازمند به این خدمات می‌گیرد و امکان زندگی بهتر و توانمند بودن را از آنها سلب می‌کند.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی گفتاردرمانی تأکید کرد: خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی هیچ بیمه‌ای ندارند. این حق هر کودک است که در صورت لزوم از این خدمات استفاده کند.

وثوقی افزود: سلامت و زندگی سالم و جلوگیری از معلولیت حق تمام فرزندان و زنان و مردان این کشور است. جامعه توانخواهان و جامعه توانبخشی، گفتاردرمانی و کاردرمانی خواهان تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات توانبخشی هستند.

این متخصص گفتاردرمانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه بیمار و خانواده‌اش نباید دغدغه و رنجی، جز رنج بیماری داشته باشند تصریح کرد: برای خدمات گفتاردرمانی و کاردرمانی اعلام می‌کنند که برای دولت بار مالی به‌همراه دارد، حتی پوشش بیمه‌ای را برای مناطق محروم و جلسات محدود و استاندارد نپذیرفتند.

عضو انجمن گفتاردرمانی در ادامه تصریح کرد: سؤال اینجاست که؛ جایگاه توانبخشی در نظام سلامت کشور چیست؟ متولی حوزه توانبخشی چه نهاد و سازمانی است؟! چرا بیمه توانبخشی هنوز قانون ندارد؟

وثوقی گفت: علی‌رغم پیگیری‌های قانونی و رسمی که انجمن‌های علمی کاردرمانی و گفتاردرمانی انجام داده، هنوز به نتیجه نرسیدیم و واقعاً نمی‌دانیم چه کنیم! همکاران سراسر کشور خود را برای اعتراض صنفی و تحصن مقابل وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی آماده می‌کنند.

*


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۱۸۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال رایگان است

رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس دستورالعمل ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی رایگان است.
دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کامل در حال اجرا است.
او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ نوع دریافتی از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.
رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.
طباطبایی گفت: والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • زلاتان ابراهیموویچ: هنوز هم بهترین هستم؛ به خاطر بچه‌هایم تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفتم
  • تصاویر جدید جاستین بیبر که طرفدارانش را نگران کرد + عکس
  • خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال رایگان است
  • زندگی سخت است، اما مدیرعاملی سخت‌تر!
  • «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • دست مایوالکترونیک توسط مرکز توانبخشی هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • زندگی سخت است اما مدیرعاملی سخت‌تر!
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی