Web Analytics Made Easy - Statcounter

کسینجر نوشته است:در خاورمیانه کنونی دیگر مثل "دشمن دشمن من دوست من است" مصداق ندارد چون " دشمن دشمن من می تواند همچنان دشمن من باشد." هنری کسینجر دیپلمات نام آشنا و کهنسال آمریکایی نسبت به گسترش نفوذ و قدرت ایران در منطقه خاورمیانه پس از شکست داعش هشدار داد.

به گزارش جنوب نیوز این دیپلمات بازنشسته 94 ساله آمریکایی در مقاله ای نوشت: نابودی داعش ممکن است به تقویت "امپراتوری رادیکال ایران" در خاورمیانه منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته وزیر امور خارجه اسبق آمریکا (دولت نیکسون): اگر ایران قلمروهای تحت اشغال داعش در خاورمیانه را به زیر سلطه و نفوذ خود درآورد ممکن است شاهد شکل گیری امپراتوری جدید ایران در منطقه باشیم.

به نوشته کسینجر:" در شرایط کنونی خاورمیانه باور به مثل سنتی - دشمن دشمن من دوست من است - رنگ باخته چون در خاورمیانه کنونی دشمن دشمن شما ممکن است همچنان دشمن شما باشد. خاورمیانه کنونی همان گونه که با تحولات خاص جهان را تحت تاثیر قرار می دهد به همان میزان نیز با نوسان ایدئولوژی هایش جهان را متاثر می سازد."

کسینجر افزوده است: هم ایران شیعه و هم بسیاری از کشورهای رقیب سنی ایران و نیز قدرت های خارجی بر ضرورت نبرد با داعش هم نظرند، اما چه قدرتی خواهد توانست پس از داعش قلمروهای تحت اشغال این گروه را در اختیار بگیرد؛ ایران شیعه؟ یا کشورهای رقیب سنی آن؟

به نوشته کسینجر: پاسخ به این سوال بی رحمانه است چون روسیه و کشورهای عضو ناتو از دو جناح مقابل هم حمایت می کنند. اگر قلمروهای تحت اشغال داعش پس از شکست این گروه تحت نفوذ و سلطه سپاه پاسداران شیعه و گروه های متحد آن درآید؛ نتیجه این اتفاق شکل گیری یک کمربند به هم پیوسته از تهران تا بیروت خواهد بود که می تواند زمینه ساز ظهور امپراتوری رادیکال ایران در خاورمیانه باشد."

این نخستین باری نیست که کسینجر درباره گسترش نفوذ ایران پس از داعش در منطقه هشدار می دهد، او سال گذشته نیز در اظهاراتی بزرگ ترین چالش کنونی خاورمیانه را گسترش نفوذ و سلطه ایران بر این منطقه خوانده بود.


منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۱۹۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امپراتوری ستاره ایرانی در رومانی با ۵۶۲ امتیاز!

به گزارش قدس آنلاین، لیگ برتر والیبال رومانی به اتمام رسید و هیچ‌کدام از تیم‌های دارای لژیونر ایرانی نتوانستند عنوان قهرمانی را کسب کنند. آرکادا گالاتی با جواد کریمی دوم شد، راپید بخارست با امیر غفور و علی اصغر مجرد سوم و دینامو بخارست با محمد بربست چهارم شدند. 

اما در بخش امتیازآوران این امیر غفور، قطر پاسور ایرانی راپید بخارست، بود که با کسب ۵۶۲ پوئن عنوان امتیازآورترین بازیکن لیگ رومانی را کسب کرد. او با نفر دوم ۶۸ امتیاز فاصله داشت. غفور همچنین در بخش سرویس نیز توانست با کسب ۳۹ امتیاز مستقیم سرویس با اختلاف کمی نسبت به نفر اول در جایگاه سوم قرار بگیرد 

باید دید امیر غفور فصل آینده نیز با راپید بخارست ادامه خواهد داد و یا تیم و لیگ جدیدی را برای ادامه دوران حرفه‌ای خود انتخاب خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • سلامی: رسالت نیروی قدس پرکردن موارد نفوذ دشمن بین مسلمانان است
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • ایران دومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه / کدام برندها حاوی فلزات سنگین هستند؟
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • امپراتوری ستاره ایرانی در رومانی با ۵۶۲ امتیاز!