Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل>دیپلماسی - واحد مرکزی خبر نوشت: علی اکبر صالحی گفت فکر نمی کند دولت آمریکا توافقنامه هسته ای را پاره کند زیرا در این صورت بازنده خواهد بود.

علی اکبر صالحی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادینافزود: ایران با پنج بعلاوه یک گفتگو می کرد. ایران و پنج بعلاوه یک یعنی هفت کشور. اکنون اگر آمریکا از توافقنامه هسته ای خارج شود، هفت منهای یک خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر توافقنامه به هفت معنای یک تبدیل شود، به صورت طبیعی توافقنامه ادامه پیدا خواهد کرد. اتحادیه اروپا، چین و روسیه و دیگر کشورهای جهان اعلام کردند از توافقنامه حمایت می کنند و اگر این توافقنامه از طرف آمریکا پاره شود، آمریکاییها باید مسئولیت آن را بپذیرند.

وی با تاکید بر اینکه ایران به تعهداتش در توافقنامه هسته ای پایبند بوده است و هیچ جایی برای نقض آن وجود ندارد، خاطر نشان کرد اگر آمریکا توافقنامه هسته ای را پاره کند دیگر کشورها آن را مسئول خواهند دانست. آژانس بین المللی انرژی اتمی حدود هفت بار تاکنون تایید کرده که ایران همواره به تعهداتش پایبند بوده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد فعالیت هسته ای این کشور بهتر از گذشته ادامه دارد و انتقادات از او در این باره، خارج از چارچوب کشمکش های سیاسی داخلی نیست.

علی اکبر صالحی گفت فعالیت هسته ای ایران بهتر از گذشته ادامه دارد و آن را چند بار اعلام کرده ام. غنی سازی ادامه دارد، تولید آب سنگین ادامه دارد. بازطراحی رئاکتور هسته ای اراک با همکاری چینی ها ادامه دارد. کشف و استخراج معادن اورانیوم در ایران ادامه دارد. بنابراین همه فعالیت های هسته ای در ایران ادامه دارد. آنچه که در ایران می شنویم، رویارویی سیاسی بین دو طرف است و ارزش زیادی ندارد.

وی افزود روابط با روسیه مستحکم تر از هر زمان دیگری است و طرح های مشترکی در زمینه هسته ای بین دو کشور وجود دارد.

روابط با روسیه هر روز مستحکم تر از روز پیش از آن است. طرح های مشترکی داریم که از جمله احداث دو نیروگاه بزرگ، جدید و پیشرفته هسته ای در بوشهر در کنار نیروگاه فعلی است. کار احداث این دو نیروگاه آغاز شده است. روابط ما با روسیه به ویژه در زمینه هسته ای بسیار گسترده و عمیق است.

52311

کلید واژه‌ها : علی‌اکبر صالحی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۱۹۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند

کارشناس مسائل حقوقی عراق به مداخلات سفیر آمریکا در امور داخلی این کشور و حق بغداد در اخراج وی اشاره کرد.

به گزارش مهر به نقل از المعلومه، «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

التمیمی اضافه کرد: رومانسکی به قانون مبارزه با فحشاء در عراق اعتراض کرده که این اقدام در تضاد با مفاد یک، ۲ و سه منشور سازمان ملل و ماده ۲۷ توافقنامه راهبردی امضا شده با طرف آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بدین ترتیب عراق حق دارد سفیر آمریکا را بر اساس توافقنامه وین سال ۱۹۶۱ بند مربوط به تعیین روابط دیپلماتیک از این کشور اخراج کند. بر اساس ماده ۹ توافقنامه وین هر کشوری می‌تواند هر سفیر نامطلوبی را اخراج کند.

پیش از این «ابتسام الهلالی» رئیس فراکسیون المنتج الوطنی در پارلمان عراق تاکید کرده بود که سفیر آمریکا در عراق برای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی در این کشور تلاش می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما شاهد اقدامات پارلمانی در عراق برای جلوگیری از تحرکات آمریکا در این کشور در راستای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی هستیم. اقدامات سفیر آمریکا به ویژه در خصوص حمایت از همجنس گرایی در جامعه عراق نگران کننده است.

الهلالی بیان کرد: ما باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک در برابر پیاده شدن این پروژه‌ها در عراق وارد عمل شویم. اقدامات سفیر آمریکا در راستای اجرای راهبرد این کشور با حمایت برخی کشورهای غربی انجام می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چالش با ارزش‌های لیبرالیسم غربی در جهان امروز ادعای آمریکا : هیچ کشور دیگری اورانیوم ۶۰ درصد را برای هدفی که ایران ادعا می‌کند، تولید نمی‌کند

دیگر خبرها

  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است