Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش شریان نیوز،«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگویی اعلام کرد در صورتی که آمریکا «برجام» را نقض کند تمام گزینه‌ها روی میز است؛ وی در ادامه گفت: بعید می‌دانم واشنگتن اقدام به اینچنین کاری کند زیرا متحمل ضرر خواهد شد.

صالحی در گفت‌وگوی خود با «المیادین» که قرار است ساعت 4 عصر به وقت قدس (17.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

30 دقیقه به وقت تهران) به صورت کامل پخش شود، تصریح کرد: پاسخ ایران متناسب با چگونگی تعامل دولت آمریکا خواهد بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه گفت: وقتی اتحادیه اروپا، چین، روسیه و دیگر کشورها توافق هسته‌ای را تایید کرده‌اند، خروج آمریکا از این توافق، بر ادامه اجرای آن تاثیری نخواهد گذاشت. اگر آمریکا این توافق را نقض کند دیگر کشورها مسئولیت اجرای آن را بر عهده خواهند داشت و این مسئولیت ما نیست زیرا آژانس انرژی اتمی حدود 7 بار اعلام کرده که ایران به برجام متعهد بوده است به همین دلیل هیچ زمینه‌ای برای نقض این توافق وجود ندارد.

صالحی ابراز امیدواری کرد روزی نرسد که ایران به شرایط قبل از توافق هسته‌ای بازگردد و در ادامه گفت: از زمان شروع مذاکرات، احتمال نقض توافق نیز مطرح شد به همین دلیل پُل‌های متعددی برای بازگشت سریع به وضعیت قبل، حتی به وضعیت بهتر از قبل اندیشیده شد.

بر اساس گزارش «المیادین»، علی‌اکبر صالحی ، برجام را «تاریخی» خواند که تاثیرات آن به مرور زمان بیشتر و بیشتر دیده می‌شود و از اینکه نقش پررنگی در مذاکرات داشته ابراز خشنودی کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی سپس تصریح کرد: فعالیت‌های هسته‌ای از جمله غنی‌سازی اورانیوم، تولید آب سنگین، طراحی جدید رآکتور اراک با کمک چینی‌ها به علاوه استخراج معادن اورانیوم، بهتر از قبل ادامه دارد و آنچه رسانه‌ها از اختلافات داخلی درباره توافق هسته‌ای می‌گویند فقط یک رویارویی سیاسی است نه بیشتر.

رئیس سازمان انرژی اتمی هم‌چنین گفت روابط با روسیه در حال پیشرفت است و در ادامه به طرح‌های مشترک میان دو کشور از جمله ساخت دو نیروگاه اتمی بزرگ و جدید در بوشهر و در کنار نیروگاه اتمی فعلی اشاره کرد و افزود: روابط ما با روسیه خصوصا در زمینه هسته‌ای، بسیار بسیار زیاد و عمیق و گسترده است.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۰۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز سه شنبه در مصاحبه ای ادعا کرد: به زودی شاهد ورود محموله های آرد به غزه از طریق یک گذرگاه جدید خواهیم بود.

هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در ادامه مدعی شد: ما به سختی کار می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که توافق تبادل اسیران در غزه حاصل می شود! این توافق موضوع اصلی دیدارهای «بلینکن» (وزیر خارجه آمریکا) در سفر اخیرش به خاورمیانه (غرب آسیا) است.

«جان کربی» در ادامه گفت: چین می‌خواهد از نفوذ و تماس‌ های خود با تهران برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه استفاده کند و ما از این تلاش‌ ها استقبال می‌ کنیم. ما از جزئیات تماس‌ هایی که چین انجام می‌ دهد و اینکه آیا این تماس‌ ها منجر به موافقت حماس با توافق (تبادل زندانیان) می‌ شود، اطلاعی نداریم.

وی ادامه داد: ما نمی‌ خواهیم شاهد تهاجم بزرگ (از سوی اشغالگران قدس) به رفح باشیم که جان بیش از یک میلیون نفر را به خطر می اندازد. توافق زندانیان منجر به توقف جنگ به مدت ۶ هفته در همه جا خواهد شد.

این مقام کاخ سفید بدون اشاره به فراگیری خشم دانشجویان کشورش از تداوم جنایت های اشغالگران قدس علیه مردم مظلوم فلسطین، در واکنش به تسخیر ساختمان دانشگاه کلمبیا در نیویورک توسط دانشجویان، ادعا کرد که رئیس جمهور آمریکا معتقد است اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا برای تسخیر ساختمان قطعا رویکرد غلطی است و با تظاهرات مسالمت آمیز ناسازگار است!

این در حالیست که پس از خودداری دانشجویان معترض حامی فلسطین از جمع‌آوری چادرهای برپاشده در محوطه دانشگاه کلمبیا، مقامات این دانشگاه شروع به تعلیق دانشجویان کردند.

این اقدام دانشگاه کلمبیا در حال آغاز شده است که تشکل دانشجویی «آیوی لیگ / ۸ دانشگاه پرآوازه خصوصی آمریکا) در بیانیه‌ای از به بن‌بست رسیدن مذاکرات پایان تحصن خبر داده بود.

کد خبر 6093484

دیگر خبرها

  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • کمالوندی: گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای