Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@00:09:14 GMT

امیری: دو هفته برای معرفی وزیر علوم وقت داریم

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۲۰۵۳۰

سیاست>دولت - معاون پارلمانی دولت درباره جای خالی وزیر زن در کابینه دوازدهم و زمان معرفی وزیر علوم به خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاین، حسینعلی امیری در نشست خبری معاون پارلمانی رئیس جمهور به مناسبت روزخبرنگار ضمن تبریک اين روز و با اشاره به اينکه خبرنگاران واسط بین مردم و مسئولان هستند، گفت: خبرنگاران چشمان تیزبین جامعه هستند و به کار مسئولان نظارت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظارتی که رسانه ها بر کار مسئولان دارند را نوعی امر به معروف و نهی از منکر مدرن می دانم. بنابراین کار خبرنگاران مهم، حساس و حیاتی است.
معاون رئیس جمهور با اشاره به برگزاري مراسم‎هاي تنفيذ و تحليف، ادامه داد: روز دوازدهم مرداد مقام معظم رهبری حکم آقای رئیس جمهور را در آن مراسم باشکوه امضا کردند. روز شنبه 14 مرداد نيز آقای روحانی به عنوان دوازدهمین رئیس جمهور نظام بعد از مراسم باشکوه تحلیف، رسما کار خودشان را آغاز کردند.
وی افزود: مهمترین کار بعد از مراسم تحلیف، معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی بود. براساس آیین نامه داخلی مجلس، رئیس جمهور بعد از تحلیف دو هفته وقت دارند که وزرای پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کنند. این کار امروز انجام شد و شخصا اسامی وزرای پیشنهادی و برنامه های آنها و برنامه دولت را تقدیم آقای لاریجانی کردم. آقای لاریجانی هم دستور اعلام وصول و قرائت نامه آقای رئیس جمهور را صادر کردند و این کار انجام شد.
امیری توضیح داد: براساس آیین نامه داخلی مجلس، روز سه شنبه هفته آینده جلسه رسیدگی به رأی اعتماد وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم برگزار خواهد شد.

دو هفته براي معرفي وزير علوم وقت هست

وي با معرفي اسامي وزراي پيشنهادي که امروز تقديم مجلس شد، افزود: برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هنوز آقای رئیس جمهوری کسی را پیشنهاد نکردند. بر اساس قانون آیین نامه داخلی مجلس، آقای رئیس جمهور دو هفته وقت دارند وزرای پیشنهادی را معرفی کنند. در فرجه باقی مانده وزیر علوم به مجلس معرفی خواهد شد.

جاي خالي وزير زن

وی درباه معرفی نشدن وزیر زن نيز گفت: سه فراکسیون مجلس با آقای روحانی دیدار داشتند. فراکسیون زنان مجلس پیشنهاداتی داشتند که به آقای رئیس جمهور ارائه دادند. نمایندگان اظهارات غیررسمی هم داشتند که به رئیس جمهور منتقل کردیم و مصاحبه ها و نطق های نمایندگان را نیز در این زمینه به اطلاع رئیس جمهور رسانديم. آقای رئیس جمهور به همه پیشنهادها رسیدگی کردند و جمع بندی ایشان به لیستی رسید که به مجلس معرفی شد.

پاسخ به حواشي حضور شوراي نگهبان در مراسم تحليف

وی درباره حضور نداشتن اعضای شورای نگهبان در جلسه تحلیف، نيز گفت: قانون اساسی تصریح دارد زمانی که آقای رئیس جمهور در مجلس سوگند یاد می کند و آیین سوگند را به جا می آورد باید برگزاری مراسم در مجلس شورای اسلامی با حضور اعضای شورای نگهبان باشد.
وی افزود: شورای نگهبان بعضی جاها تکلیف به حضور دارد، در بعضی جاها اختیار دارد، بعضی جاها الزام تشریفاتی دارد. مثلا در بررسی طرح های دو فوریتی و سه فوریتی باید شورای نگهبان حضور داشته باشد. در بعضی جاها اختیاری است مثل شنیدن مشروح مذاکرات مجلس شورای اسلامی. درباره حضور شورای نگهبان در مراسم تحلیف آقای رئیس جمهور الزام تشریفاتی است. بنابراین از جهت قانون اساسی الزامی وجود ندارد که همه 12 نفر از اعضای شورای نگهبان در مراسم تحلیف حضور داشته باشند 2 نفر به بالا را اعضا می گوییم. در مراسم تحلیف شش نفر از حقوقدان ها و 2 نفر از فقهای شورای نگهبان حضور داشتند. بنابراین مراسم تحلیف حقوقی و قانونی برگزار شد. ضمن آنکه در برگزاری مراسم های تحلیف روسای جمهور قبلی هم هیچ تکلیفی نبوده که همه 12 عضو شورای نگهبان حضور داشتند. پس هیچ شبهه ای وجود ندارد.

ادامه دارد...

2727

کلید واژه‌ها : معاون پارلمانی - مجلس دهم - دولت دوازدهم -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۰۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت رئیس شورای شهر از سرمایه‌گذاران برای حضور در میمند

بهنام صیادنژاد در همایش بزرگداشت هفته گردشگری میمند به شرح برنامه‌های هفته بزرگداشت گردشگری میمند پرداخت و گفت: افتتاحیه برنامه‌های هفته میمند از ۶ اردیبهشت با راه اندازی ایستگاه استقبال و نمایشگاه آغاز شد و تا ۱۶ اردیبهشت ادامه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر میمند افزود: همایش پیاده روی خانوادگی جمعه ۷ اردیبهشت ماه برگزار شد و در ادامه گلباران قبور مطهر شهدا، تجلیل از خانواده معظم شهدا و تکریم از خانواده اولین شهید مدافع حرم جهانپور شریفی از برنامه‌های نهم دی ماه است.

او ادامه داد: آیین گلاب‌گیری به شکرانه برداشت گل محمدی جهت هدیه به عتبات عالیات در ۱۰ اردیبهشت، برگزاری شب شعر گل سرخ و رونمایی از کتاب میمند در ۱۱ اردیبهشت ماه، پیاده روی و طبیعت‌گردی در دامنه کوه پادنا در روز ۱۲ اردیبهشت از دیگر برنامه‌های هفته میمند است.

این مقام مسئول از برگزاری نخستین جشنواره عکس موبایلی با محوریت گل محمدی و گلاب میمند از سوی شورای اسلامی شهر میمند خبر داد و تاکید کرد: در پایان برنامه‌های روز میمند، جوایزی به برترین آثار این جشنواره، اهدا خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی میمند در پایان سخنان خود از سرمایه گذاران برای حضور در این منطقه در راستای انجام فعالیت‌های اقتصادی به دلیل وجود ظرفیت‌های بیشمار میمند دعوت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • دعوت رئیس شورای شهر از سرمایه‌گذاران برای حضور در میمند
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد