Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی تفتان ما در گفت و گویی صمیمانه اظهار داشت: اصحاب رسانه به عنوان پل ارتباطی بین مردم ومسئولین شناخته می شوند و چشم بینا و گوش شنوای مردم هستند و وظیفه خبر رسانی به مردم را بر عهده دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شستون، به مناسبت 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرانی و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف و روز خبرنگار گفت و گویی با برخی از اصحاب رسانه شهرستانی و استانی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا هاشمی فر کارشناس ارشد علوم سیاسی و خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی تفتان ما در گفت و گو با شستون اظهار داشت: به مدت قریب به 8 سال است که در حرفه خبرنگاری، نویسندگی، گزارش نویسی و کار رسانه ای مشغول به فعالیت هستم و با برخی از ادارات مانند ستاد و دفتر امام جمعه، اداره تبلیغات اسلامی و دانشگاه پیام نور خاش به صورت افتخاری به عنوان روابط عمومی همکاری دارم و مشاور رسانه ای نماینده مردم خاش، فرماندار و بخشدار مرکزی این شهرستان می باشم و در اوقات فراغت نیز طراحی وب و تهیه نرم افزارهای اندرویدی را انجام می دهم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت رسانه ای خود را از خبرگزاری فارس، تسنیم، مهر و نسیم، روزنامه های ایران، زاهدان و همشهری شروع کرده است، گفت: از آنجایی که به این حرفه علاقه داشتم و عشق می ورزیدم راه رسیدن به اهداف خودم را در راه اندازی پایگاه خبری تحلیلی تفتان ما دیدم و لذا به عنوان مدیر مسئول اقدام به ایجاد این سایت به آدرس www.taftanema.ir و مجوز فعالیت این سایت را به عنوان نخستین سایت اطلاع رسانی شهرستان خاش اخذ کردم.

خبرنگار تفتان ما با اشاره به اینکه یک خبرنگار به خبر، رویداد نزدیک به موضوع و به صمیمیتی که دیدگاه ها و نگرش های ابتدایی او را تایید کند، نیاز دارد، تصریح کرد: این عشق و علاقه در حقیقت جستجوی عمقی و تلاش عاشقانه جهت تهیه کردن یک خبرصادق و تقدیم کردن به مردم است و این فرد بدون هیچ چشم داشتی باید درد دل مردم را به گوش مسئولین برساند و خبرنگار در واقع شخصی کنجکاو و پیگیر، با انگیزه ای بسیار قوی جهت یافتن علل و عوامل وقوع رویدادها و اخبار است.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه به عنوان پل ارتباطی بین مردم ومسئولین شناخته می شوند و چشم بینا و گوش شنوای مردم هستند و وظیفه خبر رسانی به مردم را بر عهده دارند و اصحاب رسانه باید به فکر حل مشکلات و مطالبات مردمی باشند چرا که این مهمترین رسالت و وظیفه هر خبرنگاری است و باید از جناح و احذاب مختلف دوری کند و در یک کلام خبرنگار نباید قلم خود را با مادیات و مسائل حزبی و جناحی معامله کند.

هاشمی خاطر نشان کرد: دوست دارم پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باشم تا هرچه بهتر بتوانم خواسته ها و مشکلات مردم را به گوش مسئولان برسانم و سعی می کنم بهترین، صادق ترین ، دقیق ترین خبر را در اختیار مردم قرار دهم و تنها برای من در این کار رضایت خداوند متعال و مردم مهم است.

وی در ادامه جسور، شجاع، دلسوز و به روز و همواره دنبال رو مشکلات مردم را از خصوصیات خبرنگار دانست و اذعان داشت: یک خبرنگار باید محبوب و مردمی باشد تا مردم بتوانند به او اعتماد کنند و مهمتر از همه باید دارای اطلاعات عمومی قوی باشد و از کسب تجربه و یادگیری هرگز سرباز نزند.

خبر نگار پایگاه خبری تحلیلی تفتان ما با اشاره به اینکه خبرنگاری شغلی به ظاهر لذت بخش و شیرین و در باطن انبوهی از رنج ها و مشکلات طاقت فرسایی را به دنبال دارد، خاطر نشان کرد: شغل خبرنگاری از برون دل می برد و از درون دل می ترکاند و در یک جمله باید گفت سختی کار خبرنگاری جمع آوری اخبار و اطلاعات است که گاهاً خبرنگار باید مسافت های بسیار طولانی را طی کند تا خبری را تهیه کند.

وی با بیان اینکه یک خبرنگار جایگاه متوسطی در جامعه دارد و با توجه به اینکه ما رابط بین رسانه و مردم عمل هستیم جایگاه خبرنگاران و اطلاع رسانی هنوز در جامعه به خوبی تبیین نشده است، گفت: ضرورت احترام به جایگاه رفیع اطلاع رسانی و فعالان این عرصه باید مد نظر مسئولان قرار گیرد چرا که خبرنگاران چشم و گوش جامعه و پل ارتباطی بین مسئولان و امانت ‌داران صادق در جامعه هستند.

هاشمی با اشاره به اینکه رسانه ها و مطبوعات پل ارتباطی بین مردم و مسئولین است و باید حقیقت را بنویسند و حرمت قلم را نگه دارند، اظهار داشت: خبرنگاران قلم خودشان را نفروشند و خبرنگاری که قلم خود را می فروشد نباید انتظار موفقیت داشته باشد.

وی در پایان با بیان اینکه مسئولین نباید در کار خود شعار دهند و حمایت خود را فقط در روزخبرنگار اعلام کنند بلکه با پاسخگویی خود به سوالات خبرنگار باید آنها را حمایت کنند و به خبرنگاران احترام بگذارند، تصریح کرد: متأسفانه طی سالهای اخیر مسئولان وزارت ارشاد با ارسال فرم هایی همواره وعده حمایت، بیمه و احداث مسکن برای خبرنگاران را داده اند که به رغم پر کردن فرم ها و ارسال مدارک خواسته شده، هنوز هیچ اقدامی برای هیج یک از خبرنگاران این استان ها انجام نشده است و امیدواریم نگاه رئیس جمهور شامل حال خبرنگاران استان ما و به خصوص خبرنگاران شهرستان خاش نیز شود.

اکثر مسئولان به دنبال تعریف و ثناگویی از خود هستند

احسان بختیاری کارشناس حقوق و خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا( در این گفت و گو با اشاره به اینکه خبرنگار باید نگاه انتقادی و شهودانه ای به مسائل جامعه در کنار معرفی ظرفیت ها و و اقلیت های جامعه داشته باشد، گفت: اصحاب رسانه چشمی بینا و گوشی شنوا در برابر کوتاهی هایی که در جامعه وجود دارد، هستند.

وی در ادامه مطالبه گری جدی در برابر خواسته ها و نیاز جامعه، به تصویر کشیدن و تغییر دیدگاه نسبت به مناطق محروم و استفاده از پتانسیل خبر رسانی دقیق و صحیح را از جمله انگیزه های اصلی خود در ورود به این شغل عنوان کرد و اظهار داشت: کسی که خبرنگاری را انتخاب می کند باید فردی دارای عشق و استعداد باشد و برای کاوشگری علاقه وافر داشته باشد و از استقامتی برخوردار باشد تا بتواند رنج ها و سختی های خبرنگاری را تحمل کند.

خبرنگار ایرنا در ادامه با بیان اینکه جایگاه خبرنگار با توجه به اهمیت آن در رسانه و در نزد مسئولان ناشناخته مانده است، افزود: مسئولان برای جایگاه واقعی خبرنگاری آنچنان که باید ارزش قائل نیستند و برخی رسانه ها از خبرنگارانبه عنوان بازاریاب، برای گرفتن آگهی و خبرهای تمجیدی و ابراز تعریف از مسئولان انتظار دارند.

وی با اشاره به اینکه اکثر مسئولان دوست دارند با خبرنگارانی روبرو شوند که در انجام رسالتشان صادق نیستند و انتظارشان از خبرنگار این است که به تعریف و ثناگویی از عملکرد افراد بپردازد، تصریح کرد:خبرنگار نباید دین، هدف اصلی و حرفه پاک اطلاع رسانی صحیح را که هدایت جامعه را در پی دارد و همان رسالت انبیا است به دنیای ارزان دیگران بفروشد.

بختیاری ادامه داد: شخصیت خبرنگار ایجاب می ڪند به دور از پستی و بلندی های روزگار به رسالت اجتماعی و فرهنگی خود عمل کند و صادقانه یک رویداد ساده را به خبر تبدیل کرده و با انتخاب سوژه و شکل دادن به آن خود را به عنوان یک خبرنگار موفق و تولید کننده خبرهای مطلوب و سازنده معرفی کند.

وی در پایان تصریح کرد: خبرنگاران با کمترین درآمد و کمترین امکاناتی که دراختیار دارند، اخبارمهم اجتماع را بدون هیچ منت و چشم داشتی انعکاس می دهند و از این رو مسئولان باید توجه ویژه ای به خبرنگاران داشته باشند و نباید خبرنگاران را فقط به عنوان پلی برای رسیدن به مطامع و خواسته های شخصی خود فرض کنند.

پایین بودن امنیت شغلی در حرفه خبرنگاری

مهران خاکی زائی خبرنگار خبرگزاری مهر در شهرستان مهرستان در ادامه این گفت و گو ها با اشاره به اینکه شغل خبرنگاری را به صورت حرفه ای از پنج سال قبل آغاز کرده و با خبرگزاری ها و روزنامه های مختلف استانی و کشوری همکاری داشته است، گفت: به خاطر علاقه وارد این حرفه شدم و در ابتدای فعالیتم به درآمد کار خبری فکر نمی کردم.

وی در ادامه انجام حرفه خبرنگاری و رسیدن به پیشرفت و موفقیت را از اهداف خود دانست و بیان داشت: در حال حاضر نمی توانم بگویم خبرنگار موفقی هستم چرا که هنوز راه زیادی در پیش دارم.

خاکی زائی با بیان اینکه شغل خبرنگاری مانند سایر شغل ها سختی ها و مشکلات خاص خودش را دارد، تصریح کرد: یکی از مهم ترین مشکلات ما این است که باید زمان نسبتا طولانی بگذرد تا یک خبرنگار به درآمد نسبتا خوب دست پیدا کند یا بیمه شود.

وی با بیان اینکه امنیت شغلی در این حرفه خبرنگاری بسیار پایین است، اذعان داشت: مشڪل دیگر این شغل نداشتن ساعت مشخص کاری است چرا که یک خبرنگار هر ساعت و لحظه باید آماده خبرگیری و اطلاع رسانی باشد .

خبرنگار خبرگزاری مهر علاقه و پشتکار را از جمله راه های ماندگاری در این حرفه دانست و خاطر نشان کرد: اگر توجه کنید، می بینید که اکثر خبرنگاران در بازه سنی کم فعالیت می کنند و این بدان معنا است که اوج فعالیت، شکوفایی و زمینه سازی آینده یک خبرنگار دوران جوانی است.

وی در پایان گفت: خواسته من از مسئولان تعامل و همکاری بیش از پیش است و تعامل مسئولان با خبرنگاران موجب هموار شدن مسیر پیشرفت کشور می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۰۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامع دیدن مسائل از سوی فعالان رسانه و تعامل مسئولان لازمه حل مسائل کشور

مدیر مسئول خبرگزاری ایمنا گفت: لازمه پیگیری و حل مسائل مردم شناخت دقیق موضوعات استانی و شهری و مدیریت صحیح در نوع و روش پیگیری است، جامع دیدن مسائل و تعامل مسئولان با فعالان رسانه‌ای نیز قطعاً نتایج مثبتی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، محسن آنالویی امروز_ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در آئین افتتاح رسمی دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک اظهار کرد: عزم و اراده ملت ایران در نفی سلطه، استبداد و زورگویی مستکبران و استقلال و اقتدارطلبی دشمنان را برای طراحی و عملیاتی کردن شدیدترین تهاجم رسانه‌ای مصمم کرده است.

وی در بیان دلایل این اقدام اظهار کرد: پیش از انقلاب امور مردم و کشور در دست دیگران بود و آن‌ها برای غارت و چپاول سرمایه‌های ملی به دروغ خود را نجات دهنده مردم معرفی می‌کردند اما مردم با کنار زدن آنها خود زمام امور کشور را در دست گرفتند و مستقل از ابرقدرت‌ها توانستند پیشرفت کنند و امروز معادلات منطقه و جهان به نفع جبهه حق در حال تغییر است و این یعنی آنکه مردم علاوه بر اینکه خودش را از زیر بار ظلم نجات داد به یک ملت الگو تبدیل شده است.

مدیر مسئول ایمنا با اشاره به نشانه‌های اقتدار ملی گفت: وقتی رهبر انقلاب برای جوانان اروپایی نامه نوشتند کمتر کسی امروز را می‌دید که جوانان دانشجو در قلب اروپا و آمریکا که اسلام را درک نکرده‌اند اینگونه فریاد عدالت خواهی و ظلم ستیزی سر دهند و نفرت و انزجار خود را از رژیم فاسد صهیونیستی فریاد بزنند.

وی ادامه داد: اما می‌بینیم سلطه گران به بدترین شکل آنها را سرکوب می‌کنند و تنها جرمشان هم حمایت از مظلوم است اما با وجود تلاش رسانه‌های نظام سلطه برای حذف و سانسور اخبار اعتراضات، آنها نتوانستند مانع از بازتاب جهانی این اقدام عدالت‌طلبانه شوند و این همان آرمان ملت ما است.

وی ادامه داد: در عملیات موشکی ایران علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی با اقتدار اعلام کردیم خواهیم زد و آن را رسانه‌ای کردیم و دیدید با وجود حمایت و پشتیبانی هم پیمانان این رژیم کودک کش چگونه حیثیت آنها جلوی چشم ملت‌های جهان از بین رفت و این جز با اتکا به قدرت ملی و پشتیبانی مردم میسر نمی‌شد.

وی افزود: دشمن وقتی می‌بیند در جنگ نظامی جواب نمی‌گیرد دست به تهاجم و ترور رسانه‌ای می‌زند و با ابزار عملیات روانی برای بر هم زدن امنیت روانی مردم، انسجام و همدلی اجتماعی وارد میدان می‌شود و گاهی برخی به عمد یا ناآگاهانه در راستای هدف دشمن به جای امیدآفرینی با برجسته کردن مسائل حاشیه و فرعی به این هدف کمک می‌کنند.

مدیر مسئول ایمنا با اشاره به ضرورت اتحاد و همدلی رسانه‌ها در این شرایط گفت: با وجود تهاجم رسانه‌ای و نبردی که تلاش می‌کند با سیاه نشان دادن شرایط، حرکت مردم به سمت قله پیشرفت را کند یا متوقف کند هر حرکتی که این هدف دشمن را تقویت کند قطعاً مردود است.

وی تصریح کرد: با این شرایط، باید عرصه فعالیت رسانه را فراتر از بازی‌های سیاسی و دوقطبی‌ها تعریف کرد و لذا لازم است با هر عقیده و سلیقه از اختلاف پرهیز کنیم و خود را در یک جبهه رسانه‌ای بدانیم تا ان شاءالله قوت و قدرت جمعی‌مان توفیقات ما را در نبرد با جبهه باطل بیشتر کند.

مدیر مسئول خبرگزاری ایمنا در همین راستا با بیان اینکه ایجاد دفتر سرپرستی ایمنا در استان مرکزی با هدف تقویت و اضافه کردن ظرفیت جدید رسانه‌ای با گفتمان تخصصی شهر و شهروندی به جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی است و امید داریم با عنایات خداوند در کنار سایر دوستان رسانه‌ای این استان در پیگیری مسائل شهروندان و افزایش امید و سرزندگی مردم تلاش کنیم، گفت: لازمه پیگیری و حل مسائل مردم شناخت دقیق موضوعات استانی و شهری و مدیریت صحیح در نوع و روش پیگیری است، جامع دیدن مسائل و تعامل مسئولان استانی با فعالان رسانه‌ای نیز قطعاً نتایج مثبتی خواهد داشت.

عملیات «وعده صادق» هیمنه پوشالی اسرائیل را شکست

رئیس شورای اسلامی کلان شهر اراک هم گفت: عملیات «وعده صادق» نیروی هوافضای سپاه، هیمنه پوشالی اسرائیل و استکبار جهانی را شکست.

داوود قربانی اظهار کرد: عملیات «وعده صادق» در راستای مکاتبه مقام معظم رهبری با جوانان اروپا و اقدام ارزشمند نیروهای مسلح در یک راستا قرار گرفت و هم اینک موجب بروز تظلم خواهی عموم مردم جهان شد.

وی افزود: امید می‌رود به زودی شاهد پیروزی مردم غزه و همه آزادی‌خواهان جهان باشیم.

رئیس شورای اسلامی کلان شهر اراک با اشاره به افتتاح رسمی دفتر سرپرستی ایمنا در استان مرکزی گفت: امید می‌رود با فعالیت این خبرگزاری به صورت تخصصی در حوزه شهر و شهروندی شاهد رشد و تعالی شهر اراک باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با حضور مدیران شهری، اعضای شورای شهر، مدیران خبرگزاری ایمنا و اصحاب رسانه دفتر ایمنا در اراک افتتاح شد.

کد خبر 749819

دیگر خبرها

  • «بر بلندای حضور» برگزیدگان خود را شناخت
  • جامع دیدن مسائل از سوی فعالان رسانه و تعامل مسئولان لازمه حل مسائل کشور
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • برگزاری همایش ایمنی وبهداشت شغلی شرکت‌های شهرستان میبد
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • گزارشی از آخرین تمرین تیم فوتبال ذوب‌آهن برای مصاف با نساجی با حضور اصحاب‌رسانه
  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است