Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه هنوز با گذشت ۳۰ سال از جنگ تحمیلی و دفاع مقدس نظام فنی و اجرایی کشور در برابر برخی حوادث آشنایی کامل و آمادگی لازم را ندارد، گفت: بلند مرتبه سازی‌های انجام شده در سطح کشور امکانات لازم برای مقابله با حوادث پیش‌بینی نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سردار محسن ساسانی پیش از ظهر امروز در همایش تخصصی مبحث 21 مقررات ملی ساختمان اظهار داشت: امروزه توجه به مبحث 21 مقررات ملی ساختمان در سراسر کشور ایران موضوعیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در سیاست‌های کلی نظام، توجه به امور پدافند غیرعامل مدنظر است، افزود: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه، مرتبط با پایداری ملی، تداوم فعالیت‌های ضروری، کاهش آسیب و موجب افزایش بازدارندگی است که سبب تسهیل مدیریت بهران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

ساسانی با تأکید بر اینکه پدافند غیرعامل در حوزه‌های ساختمان و مسکن، راه و شهرسازی، حمل‌ونقل و غیره موضوعیت دارد، عنوان کرد: مفهوم بازدارندگی در نظام فنی و مهندسی پدافند غیرعامل به معنای ممانعت از اقدامات دشمن با افزایش هزینه‌های دشمن، مقاوم بودن و عدم جذابیت هدف‌ها است.

معاون زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه با بررسی سابقه معماری کشور به سازه‌هایی می‌رسیم که حاکی از اقدامات مهندسی در راستای دفاع بود، افزود: برج، ارگ، بارو و خندق از جمله بناهایی هستند که پایه اصلی بنای این سازه‌ها دفاع در مقابل اقدامات دشمن بود.

ساسانی تصریح کرد: مفهوم پایداری در نظام فنی و مهندسی پدافند غیرعامل به معنای مقاوم‌سازی سازه‌های در برابر بارهای جانبی و کاهش آسیب‌ها است.

وی با بیان اینکه در مبحث ساختمان‌سازی روش‌هایی برای کاهش آسیب زلزله پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: چرا هنگام احداث ساختمان‌ها به غیر از مقابله با آسیب‌های زلزله، مقابله با دیگر حوادث پیش‌بینی نشده است.

معاون زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه اولین ویرایش مبحث 21 مقررات ملی ساختمان در سال 91 منتشر شد، بیان کرد: دومین ویرایش این مبحث در سال 95 به انتشار رسید.

ساسانی با بیان اینکه تدوین ویرایش مبحث 21 مقررات ملی ساختمان از سال 88 آغاز شد، تأکید کرد: با وجود اینکه کشور ایران شاهد 8 سال جنگ و آسیب‌های ناشی از این واقعه بود اما 20 سال پس از اتمام جنگ تحمیلی مبحث 21 تدوین شد درحالی که در این زمان ساختمان‌ها و بلند مرتبه سازی‌های فراوانی انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه آیا در بلند مرتبه سازی‌های اتفاق افتاده در شهرها امکانات لازم برای مقابله با حوادث پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: هنوز پس از گذشت 30سال از دوران دفاع مقدس نظام فنی و اجرایی کشور درباره برخی از موضوعات زیر و جزئی حوادث آشنایی کامل و آمادگی لازم وجود ندارد.

معاون زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه در استفاده از پدافند غیرعامل باید اهمیت این موضوع محرز و اقدامات دشمن شناسایی شود، افزود: مبحث 21 مقررات ملی ساختمان از جمله روش‌های شناسایی اقدامات دشمن در حوزه حملات هوای، موشکی و انفجارها است .

ساسانی با بیان اینکه تسهیل مدیریت بهران در مبحث 21 مقررات ملی ساختمان به چهار گام اصلی پیش‌بینی، پیشگیری، آمادگی و مقابله اشاره می‌کند، گفت: سلسله مراتب نظام سکونت، شبکه معابر و دسترسی‌ها در ایران رعایت نشده است.

وی با تأکید بر دلیل تدوین مبحث 21 مقررات ملی ساختمان، تصریح کرد: هدف از تدوین مبحث 21 اهداف و استراتژی دشمن و قابلیت و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنیم.

انتهای پیام/

R41405/P1336/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۰۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست با نیروهای عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح استان مرکزی اظهار کرد: سلاح اثرگذار نیروهای مسلح، انگیزه‌های دینی و معنوی است و اخلاق‌مداری و تعهد ویژگی مهم این قشر جامعه است.

وی امنیت و اقتدار ایران اسلامی نتیجه قدرت و سلامت نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در حوزه‌های امنیتی، استراتژیکی، موشکی، زمینی، هوایی، دریایی و امنیتی در منطقه درخشان است.

امام جمعه اراک افزود: خودسازی نیروهای مسلح موجب تداوم ویژگی‌های نظیر اخلاق مداری و صداقت در زمان دشواری‌ها می‌شود.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: برخی اقشار جامعه مانند نیروهای مسلح، معلمان، اساتید دانشگاه و علمای دینی باید در شب زنده داری، ایثار و فداکاری پیش قدم دیگر افراد جامعه باشند.

وی با تاکید بر شناخت نقاط قوت و ضعف دشمنانی نظیر رژیم صهیونیستی گفت: نیروهای مسلح باید نسبت به تمام نقاط ضعف دشمن، محل موشک‌ها، شناسایی نقاط حساس و پایگاه‌ها آگاهی داشته باشد تا در زمان مناسب دشمن را غافلگیر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، آمادگی نیروهای نظامی و تجهیزات تسلیحاتی با هدف دفاع کشور در برابر توطئه‌های آمریکا و متحدانش در منطقه را در گام دوم انقلاب اسلامی ضروری عنوان کرد و گفت: حرکت در مسیر انقلاب اسلامی به آمادگی روزافزون نیاز دارد.

وی با اشاره به تأثیر و نقش ارزشمند فداکاری نیروهای مسلح و تلاش آنها برای حفاظت از آرمان‌ها و مرزهای کشور گفت: دولت باید به وضعیت مسکن نیروهای مسلح رسیدگی کند.

کد خبر 6095059

دیگر خبرها

  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • نقش موثر معلمان در مقابله با جنگ نرم دشمن
  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد