Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارآفرین موفق قزوینی با بیان اینکه واردات بی رویه در ایران بلای جان تولیدات داخلی است، گفت: تسهیلات با نرخ کارمزد بالا حکم نزول را برای تولیدکنندگان دارد و آنان را دلسرد می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازشاخص،کارآفرینان علاوه بر کمک به بهبود وضعیت اقتصادی کشور در کاهش آمار بیکاری نیز موفقیت‌های بسیاری را رقم زده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معضل بیکاری پایان راه نیست گاه می‌توان با سرمایه‌های نه چندان زیاد کسب و کاری راه‌اندازی کرد که علاوه بر خود، افراد دیگری هم شاغل شوند.

مریم تقی پور و محمد عبدالهاشمی زوج خوش‌فکر و خلاقی هستند که با تکیه بر توان داخلی کشور و داشته‌های خود کار تولید پوشاک را راه‌اندازی کرده اند.

تقی پور در خصوص نحوه آغاز کارشان که از سال ۸۹ کلید خورده بود اظهار کرد: کار خود را با فروش خودروی مینی‌بوس همسرم به میزان ۱۸ میلیون تومان شروع کردیم.

وی افزود: شغل همسرم رانندگی بود اما با فروش وسیله نقلیه‌اش بیکار شد اما به پیشنهاد من تصمیم گرفتیم کسب و کاری جدید را آغاز کنیم.

این بانوی موفق کارآفرین با بیان اینکه مدرک خیاطی را از فنی و حرفه‌ای اخذ کرده است توضیح داد: در این کارگاه انواع لباس زیر زنانه و مردانه تولید می‌کنیم.

تقی پور در ادامه با اشاره به اینکه اکثر کارگران ما را بانوان تشکیل می‌دهند گفت: در ابتدا ۱۸ کارگر در کارگاه داشتیم که به علت برخی مسائل مجبور به کاهش تولید شدیم و اکنون هشت کارگر داریم.

این بانوی موفق کارآفرین با اشاره به مشارکت همسرش در کارهای منزل و کارگاه تشریح کرد: رسیدگی به امورمنزل و کارگاه سخت است اما با همکاری همسرم کارها را تقسیم می‌کنیم.

تقی پور ابراز کرد: کار برش لباس و پخش و توزیع آنان را همسرش انجام می‌دهد و همچنین ۲ فرزند پسر داریم که در اوقات فراغت در برخی کارها به ما کمک می‌کنند.

در ادامه محمد عبدالهاشمی همسر خانم تقی پور در رابطه با تهیه مواد اولیه کارگاه توضیح داد: مواد اولیه را از پارچه‌‎های ایرانی در بازارهای تهران تهیه می‌کنیم.

وی افزود: باتوجه به اعتماد ما به برخی از مشتری‌های ثابت متاسفانه در قبال فروش اجناس،اسناد و چک قبول کردیم که نقد نشده است.

عبدالهاشمی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰۰ میلیون تومان از مشتری‌ها طلب داریم که متواری شده‌اند و هیچ آدرسی از آنان نداریم.

این کارآفرین اضافه کرد: پیش از مشکلات اقتصادی، وضعیت تولیدی ما بسیار رضایتبخش بود اما اکنون کار به جایی رسیده که دیگر توان ادامه راه را نداریم.

وی در خصوص نحوه عرضه تولیدات گفت: علاوه بر داشتن مشتری ثابت برخی از تولیدات را مستقیم به مغازه‌ها عرضه می‌کنیم.

عبدالهاشمی با اشاره به اینکه حمایت از کارآفرینان یک ضرورت انکارناپذیر در توسعه اقتصادی کشور است تصریح کرد: متاسفانه علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری به عرصه اقتصاد مقاومتی هنوز هیچ حمایتی از تولیدکنندگان ایرانی نمی‌شود.

این کارآفرین قزوینی ابراز کرد: از سال ۸۹ برای دریافت وام از شرکت تعاونی صنعت و معدن اقدام کردیم اما تاکنون موفق به دریافت تسهیلات نشدیم.

تسهیلات با نرخ بهره بالا تولیدکنندگان را دلسرد می‌کند

وی با اشاره به بهره‌های بالای بانکی برای تولیدکنندگان تشریح کرد: بانک‌ها به تولیدکنندگان وام ۲۴ درصدی می‌دهند درحالی‌که کل سود تولید ۲۰ درصد است که اگر هزینه‌ها را هم از این مقدار کم کنیم چند درصد نیز باید از جیبمان بگذاریم تا بتوانیم اقساط بانکی را بپردازیم.

عبدالاهاشمی در ادامه تصریح کرد: تسهیلات با نرخ کارمزد بالا حکم نزول را برای تولیدکنندگان دارد و تسهیلات با نرخ بهره بالا تولیدکنندگان را دلسرد می‌کند.

این کارآفرین قزوینی تصریح کرد: واردات بی رویه در ایران بلای جان تولیدات داخلی است که این اتفاق به تولید ضربه وارد می‌کند.

وی با اشاره به وجود رقابت در وارداتمحصولات خارجی قاچاق به عنوان یکی دیگر از موانع تولید، بیان کرد: عدم حمایت از تولیدکنندگان موجب شده که برخی از فروشندگان به جای تولید داخلی به سوی اجناس چینی روی بیاورند این درحالی است که کیفیت آن اجناس بسیار پایین‌تر از کالای ایرانی است.

عبدالاهاشمی عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی، برای تهیه مواد اولیه با مشکل مواجه هستیم زیرا فروشندگانمواد اولیه بدون پول نقد به ما اعتماد نمی‌کنند.

این کارآفرین قزوینی با اشاره به رضایت خاطر از کار تولیدی بیان کرد: حمایت از کار و سرمایه ایرانی لازمه به چرخش درآوردن اقتصاد کشور است که اگر عملیاتی شودوضع اقتصادی جامعه و بحران بیکاری کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر فراهم کردن زمینه فعالیت برای جوانان در زمینه‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: مسوولین با پرداخت تسهیلات و برداشت موانع پیش روی جوانان زمینه فعالیت آن‌ها را فراهم کنند چرا که بسیاری از جوانان در صورت تامین اعتبار و پرداخت تسهیلات می‌توانند موفقیت‌های زیادی کسب کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۰۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر

به گزارش خبرنگار مهر ‌مقررات دست و پاگیر از بزرگترین مشکلات کارآفرین‌ها است. کارآفرین‌ها با وجود قوانین حمایت‌گر و بهبود نسبی شرایط، هنوز هم با موانعی از قبیل اجرای ضعیف و ناقص قوانین، مشکلات مربوط به زیرساخت مانند قطعی برق تولیدی‌ها و بوروکراسی اداری مواجه هستند.

در شرایطی که تولید حرف و هدف اول کشور است؛ بازیگران تولید یعنی تولیدکننده و کارآفرین باید بتوانند کسب و کار خود را راحت راه بیندازند و بعد به سرعت به سمت توسعه آن بروند. برنامه پایش‌، شب گذشته فرصتی را فراهم کرد تا کارآفرین‌ها به صورت زنده و مستقیم از مشکلات‌شان بگویند. از مقررات زائد یا سخت‌گیرانه‌ای که راه رسیدن به تولید را برایشان دورتر کرده است.

مهدی شفیعی قاسمی، اولین مهمان پایش بود. او صاحب شرکتی دانش‌بنیان است و در زمینه انرژی و تجهیزات تکنولوژی برای صنعت نفت و گاز و پتروشیمی و آب فعالیت می‌کند. شرکت او ۱۴ سال پیش به همراه ۲۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاه شریف تأسیس شد. این کارآفرین درباره قوانین و مقرراتی که سد راه کسب و کارش شده است، گفت: «در زمینه‌هایی قانون داریم اما دراجرا ضعیف است. مثلاً یک پروژه‌ای را با هزار زحمت برای کارفرما ارائه می‌دهیم. به بخش ضمانت‌نامه که می‌رسد؛ قانون اجازه می‌دهد که از صندوق‌های پژوهش فناوری استفاده کنیم اما کارفرما که گاهی خصولتی و شبه دولتی است؛ می‌گوید در آئین‌نامه آمده اما چون ریسک دارد نمی‌پذیریم. این باعث می‌شود مثلاً ۵ درصد به هزینه‌های شرکت اضافه شود. قانون جهش تولید دانش‌بنیان حمایت‌های بسیاری را برای تولید دارد. درواقع بالادستی تسهیلات را تصویب می‌کند اما وقتی به بانک‌ها می‌رسد، می‌گویند فقط باید تضمین ملکی بدهید.»

تولید دانش‌بنیان، ضرورت کشور

شرکت‌های دانش‌بنیان در شرایط امروز کشور به دانش‌فنی بسیاری دست‌یافته‌اند که نیاز کشور را به واردات برخی از محصولات، تأمین کرده‌اند. شفیعی، کارآفرین حوزه دانش‌بنیان دراین‌خصوص گفت: «یکی از محصولاتی که تولید می‌کنیم و سطح دانش فنی بالایی دارد؛ زنجیره لوله‌های پی‌وی‌سی است. این لوله‌ها در خانه‌ها و زیرزمین و این موارد استفاده می‌شود. قبلاً این محصول را از اروپا وارد می‌کردیم اما یک روز گفتند که دیگر نمی‌توانیم به ایران این محصول را بدهیم. اگر ما تولید نمی‌کردیم، کل زنجیره کشور دچار مشکل می‌شد. یکی از مسئولان این حوزه می‌گوید تولید دانش‌بنیان در کشور به ضرورت تبدیل شده است.»

شفیعی اذعان داشت که اگر مسئولان بتوانند به شرکت‌های دانش‌بنیان نگاه بیشتری داشته باشند و به طور مثال اگر مجوزی خواستند راحت‌تر و با تشریفات کمتری به او بدهند؛ در حوزه دانش‌بنیان‌ها بسیار رشد خواهیم کرد.

کارآفرین‌ها پای‌کار تولید هستند

مهمان بعدی برنامه پایش چهارم اردیبهشت هم کارآفرین بود. ناصرسادات، کارآفرین حوزه کشاورزی و دام‌پروری است. او کارش را از سال ۸۹ آغاز کرده و حالا به مرحله صادرات محصولات کشاورزی نیز رسیده است.

این کارآفرین از مشکلاتی مانند استعلام‌های موردنیاز برای تأسیس دام‌پروری و گلخانه گله داشت. او درباره یکی از مشکلات زیرساختی مربوط به کسب و کارش گفت: «یکی از مشکلات، قطعی آب چاه‌های کشاورزی است. سال گذشته خیلی از کشاورزان ضرر دیدند؛ زیرا وقتی گلخانه تأسیس می‌شود اگر تنها یک ربع برق نداشته باشد، تمام محصولاتش در گرمای تابستان از بین می‌رود. ما حاضریم برق خانه‌هایمان را قطع کنند اما برق گلخانه قطع نشود.» یکی دیگر از گله‌های این کارآفرین حوزه کشاورزی، وجود رقبای بزرگ و قدرتمندی مانند نهادهای عمومی غیردولتی است.

سادات در انتهای برنامه گفت: «تمام جوانان در همین آب و خاک می‌توانند بهترین تولید را داشته باشند. اگر گله‌ای داریم برای بهتر شدن شرایط است.»

کد خبر 6089241 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس
  • آثار مثبت احیای واحد های تعطیل بیش از سرمایه‌گذاری‌ های جدید است