Web Analytics Made Easy - Statcounter

جدول سابقه وزرای معرفی‌شده برای کابینه دوازدهم، تبریک هایی به مناسبت روز خبر نگار، #کابینه۸۰میلیونی ترند خواهد شد، شکیل کمیته حصر در فراکسیون امید، ادعای سفیر ریاض در واشنگتن علیه ایران، گفت‌وگوی موگرینی با شرکای بین‌المللی درباره توافق هسته‌ای، برگزاری دوره آموزشی مدیران جامعه بازرسی و نظارت دولت، ادعای داعش در مورد به اسارت گرفتن یک ایرانی، دهمین جلسه محاکمه دو متهم پرونده فساد نفتی، ابقاء جهانگیری به عنوان معاون اول رییس جمهور و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، هفدهم مرداد ماه ۱۳۹۶ است.

این روزها در راستای انتخاب وزرای کابینه دوازدهم، فعالین سیاسی و حامیان گروه‌های مختلف سیاسی مخالفت‌ها و موافقت‌های‌شان را از اخبار منتشر شده درباره کابینه آتی حسن روحانی، با هشتگ‌هایی مثل #کابینه۲۵میلیونی یا #روحانی_متذکریم بیان می‌کنند. فارغ از نگاه‌های سیاسی به کابینه و سهم‌خواهی‌های مرسوم، مردم منتظر هستند تا روحانی به عنوان رئیس جمهور تنفیذ شده و قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران کابینه‌ای کارآمد برای تحقق وعده‌هایش به همه مردم ایران را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده و یا به اصطلاح کاربران فضای مجازی هشتگ #کابینه۸۰میلیونی "ترند" کند.

جدول سابقه وزرای معرفی‌شده برای کابینه دوازدهم

سرانجام تکلیف وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم توسط رئیس‌جمهور مشخص و لیست اسامی این افراد به مجلس شورای اسلامی ارائه شد. نٌه وزیر از دولت یازدهم برای حضور در دولت دوازدهم معرفی شدند؛ سایر وزرا اشخاصی هستند که یا سابقه وزارت پیش از دولت یازدهم را داشته و یا در مناصب بالای مدیریت دولتی سابقه کار داشته اند."دو" وزیر سه دوره‌ای و "هفت" وزیر بدون سابقه وزارت در لیست پیشنهادی کابینه دوازدهمحضور دارند. همچنین رییس‌ جمهور در حکمی اسحاق جهانگیری را به عنوان معاول اول رییس جمهور در دولت دوازدهم منصوب کرد.

همزمان با اعلام و معرفی وزاری پیشنهادی دولت دوازدهم از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی جهت اخذ رای اعتماد، سوابق مدیریتی، نظامی و دفاعی امیر سرتیپ ستاد امیر حاتمی گزینه پیشنهادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از سوی این وزارت خانه منتشر شد. حسینعلی امیری، معاون امور مجلس رئیس جمهور در نشست خبری گفت: آقای رئیس‌جمهور برای معرفی وزرا با سران احزاب و روسای سه فراکسیون مجلس مشورت کردند و با روسای این فراکسیون‌ها و فراکسیون زنان مجلس نیز ملاقات‌هایی داشته‌اند و آنها پیشنهادات خود را ارائه کردند.

تبریک هایی به مناسبت روز خبر نگار

حجت السلام و المسلمین حسن روحانی، رییس جمهور، امیر دریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رییس جمهور، کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، علی اکبر بختیاری، رئیس دفتر دادستان کل کشور، سرلشکر جعفری، فرمانده کل سپاه، پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور، دریادار حبیب الّله سّیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، محمد ضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس،محمدعلی نجفی، یک عضو حزب کارگزاران سازندگی ، الهام امین‌زاده، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی،سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور، سید حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران و جمعی از نمایندگان در پیامهای جداگانه به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار، ضمن تجلیل و بزرگداشت رسالت اهل قلم از خبرنگاران به عنوان تولیدکنندگان قدرت نرم نظام اسلامی تشکر و قدردانی کردند.

***

سردارسرتیپ پاسدارعبادالله عبداللهی در آئین افتتاح خط ۸ مترو تهران حدفاصل ایستگاه مترو شهر آفتاب تا ایستگاه مترو فرودگاه امام‌خمینی (ره)، به برخی اقدامات این قرارگاه در پروژه‌های عمرانی کشور پرداخت و گفت: علیرغم همه تنگناهای مالی و تحریم‌های ظالمانه‌ای که برای کشور ایجاد شده و موانعی که سر راه وجود دارد، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء امروز به عنوان موتور محرک کشور در بیش از ۱۰ حوزه کاری فعالیت می‌کند و با بیش از ۲۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و یک میلیون نفر به صورت غیرمستقیم پروژه‌ها را انجام می‌دهد. فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: گاهی این نکته مطرح می‌شود که قرارگاه عرصه را بر پیمانکاران داخلی تنگ کرده در حالی که«خاتم‌الانبیاء» تنها عرصه را بر خارجی‌ها تنگ کرده است.

غلامرضا حیدری ، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند حمایت اصلاح‌طلبان از حسن روحانی در دو دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، از جلسات حسن روحانی با سیدمحمد خاتمی و سایر چهره‌های اصلاح‌طلب برای رایزنی درباره کابینه دوازدهم خبر داد. وی در ادامه به تشریح عملکرد فراکسیون امید مجلس در بیش از یک سال گذشته، عملکرد اقتصادی دولت یازدهم و انتظارات از دولت دوازدهم و تشکیل کمیته حصر در فراکسیون امیدپرداخت.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در گفت‌وگو با یک رسانه عربی ضمن اشاره به این‌که بعید است آمریکا توافق هسته‌ای را نقض کند، زیرا خودش شکست خواهد خورد، گفت: اگر آمریکا توافق هسته‌ای را نقض کند تمام گزینه‌ها روی میز خواهد بود.

سفیر عربستان در آمریکا با طرح ادعاهایی خصمانه علیه کشورمان مدعی شد ما از استقلال عراق حمایت می‌کنیم اما ایران می‌خواهد که عراق از این کشور پیروی کند. خالد بن سلمان سفیر جدید ریاض در واشنگتن در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن پست در پاسخ به سوالی درباره‌ روابط آمریکا و عربستان گفت: روابط این دو کشور در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ پیشرفت قابل توجهی داشته است.

یک رسانه عربی مدعی شد که گروهک تروریستی داعش یک رزمنده ایرانی را به اسارت گرفته است. پایگاه خبری ارم نیوز اعلام کرد: گروهک تروریستی داعش مدعی شده است که یک رزمنده از نیروی سپاه ایران که الحشد الشعبی را همراهی می‌کرده است در نزدیکی منطقه تنف در مرز عراق و سوریه به اسارت گرفته است.

موگرینی با شرکای بین‌المللی درباره توافق هسته‌ای گفت و گو کرد.مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با وزیران امور خارجه آمریکا، روسیه، کانادا و چین در حاشیه نشست آسه‌آن درباره برنامه جامع اقدام مشترک و اجرای کامل این توافق گفت‌وگو کرد. فدریکا موگرینی، معاون رئیس اتحادیه اروپا در حاشیه کنفرانس مشترک وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا(آسه آن) و اتحادیه اروپا با وزرای امور خارجه آمریکا، روسیه، کانادا و چین دیدار کرد.

صبح امروزنشست کارشناسی آستانه در مرکز آموزش و پژوهش‌های بین المللی وزارت خارجه برگزار شد. در این نشست نمایندگان سه کشور ایران، ترکیه و روسیه و همچنین نماینده سازمان ملل حضور دارند. در همین ارتباط سفیر سوریه در روسیه در گفت‌وگو با یک خبرگزاری روسی اعلام کرد کهزمان نشست بعدی آستانه امروز سه‌شنبه در نشست کارشناسی تهران مشخص می شود.در آخرین نشست آستانه اعلام شد که زمان ششمین نشست آستانه در هفته آخر آگوست ۲۰۱۷ برابر با هفته اول شهریور ۹۶ خواهد بود.

دوره آموزشی مدیران جامعه بازرسی و نظارت دولت صبح روز سه‌شنبه در محل سازمان انرژی اتمی برگزار شد. دوره آموزشی دو روزه مدیران جامعه بازرسی و نظارت دولت با حضور و سخنرانی علیرضا آوایی، رئیس بازرسی ویژه رئیس‌جمهور، عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات کشور و علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در محل سازمان انرژی اتمی برگزار شد.

فعالان حقوق بشر کانادا خواستار توقف فروش سلاح به رژیم سعودی شدند. وزیر سابق دادگستری کانادا با ابراز نگرانی از اینکه رژیم عربستان در سرکوب شهروندان خود از تجهیزات و ادوات نظامی ساخت کانادا استفاده کرده است، از مقامات دولت کانادا خواست تا هرچه زودتر فروش این تجهیزات را به رژیم سرکوبگر عربستان متوقف کند. وی با اشاره به برخی از جنایت‌های عربستان در داخل و خارج از سرزمین خود، افزود: ما نباید دیگر با رژیمی که در نقض های جدی حقوق بشر درگیر است، تعامل کنیم.

دهمین جلسه محاکمه دو متهم پرونده فساد نفتی در شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد. در این جلسه مقیسه قاضی خطاب به متهم گفت: اگر بدهی‌ها را پرداخت نکنید روزی می‌رسد که در ملاءعام محاکمه شوید. این جلسه حدود ساعت ۱۲ به پایان رسید قاضی ختم جلسه رسیدگی را اعلام و تاریخ رسیدگی بعدی را دوشنبه ۹۶/۵/۲۳ اعلام کرد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای امروز (سه شنبه)هفدهم مرداد ماه ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۰۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد

ایسنا/کرمان یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان با حضور معاون رئیس جمهور در شهرستان انار برگزار شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ظهر امروز ۱۴ اردیبهشت ماه در این مراسم نقش روحانیت در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را بسیار موثر دانست و گفت: در کشور ۱۵۶ روحانی از شهدای ترور و ۱۹۳ روحانی جاوید الاثر داریم.

دکتر سیدمحمد حسینی افزود: ۳۰۰۰ روحانی جانباز و ۳۰۰ روحانی آزاده داریم که هم کار تبلیغی و هم کار رزمی انجام می‌دادند، شهید سعید بیاضی‌زاده اولین شهید روحانی مدافع حرم از استان کرمان است.

وی با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی در سرزمین اشغالی فلسطین، عنوان کرد: طوفان‌الاقصی هیمنه رژیم صهیونیستی که از سوی آمریکا و غرب حمایت می‌شود را فرو ریخت و از جنبه‌های سیاسی، نظامی، امنیتی و اطلاعاتی شکست خورد.

حسینی همچنین گفت: عملیات وعده صادق ثمره خون شهداست و خون شهدا جوششی دارد که اثر خود را خواهد گذاشت، خون مردمان غزه باعث بیداری ملت‌ها و ده‌ها دانشگاه در آمریکا و دیگر کشورها شده است.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این دولت انقلابی با روحیه جهادی و انقلابی در عرصه‌های مختلف کار می‌کند تا وضعیت اقتصادی کشور بهبود پیدا کند از جمله کارهای زیربنایی آب‌رسانی از خلیج فارس به سمت فلات‌ مرکزی و استان‌هایی است که تشنه آب هستند.

امام جمعه شهرستان انار نیز در این مراسم گفت: مردم شهرستان انار حضور پررنگی در صحنه‌های انقلاب داشتند و ۱۲۳ شهید تقدیم کرده‌اند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی حضور طلاب و روحانیون در جبهه‌های دفاع مقدس را حضوری تاثیرگذار و اساسی دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر معرفی شدند
  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • سابقه نامزدهای انتخابی را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید
  • سابقه نامزدتان را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید