Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@06:24:13 GMT

درج مبدأ اصفهان در کالاهای صادراتی

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۲۰۹۶۱

درج مبدأ اصفهان در کالاهای صادراتی

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در کارگروه توسعه صادرات استان اصفهان که با حضور سید کمال سید علی، رییس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران برگزار گردید، اظهارداشت: براساس آمار، میزان صادرات کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش از نظر ارزشی داشته و میزان صادرات استان اصفهان در ۴ ماهه ی نخست سال ۹۶، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد از نظر وزنی و ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصد افزایش ارزشی داشته است.

استاندار اصفهان با انتقاد شدید از عدم درج مبدأ اصفهان در کالاهای صادراتی توسط صادرکنندگان ، اظهارداشت: باید اتاق بازرگانی ، اتاق تعاون و اتاق اصناف نسبت به اطلاع رسانی شفاف به صادرکنندگان استان نسبت به عواقب عدم درج مبدا اصفهان در صادرات محصولات اقدام نماید .

رسول زرگرپور افزود: عدم درج مبدأ اصفهان باعث می شود که رتبه ی اصفهان در صادرات محصولات کاهش و امتیازات فراوانی از استان سلب شود.

وی ازصادرکنندگان بزرگ و اتاق های اصناف، بازرگانی و تعاون خواست که این موضوع را با جدیت پیگیری نمایند.

زرگرپور با اشاره به گزارش عملکرد کارگزاری صندوق ضمانت صادرات ایران در استان اصفهان، گفت: براساس این گزارش عراق، امارات، افغانستان، پاکستان، تایلند، چین، عمان، هند، ترکمنستان، ترکیه و اردن به ترتیب اهم کشورهایی هستند که از اصفهان به آن ها صادرات صورت گرفته است و ۷۴ درصد ارزش صادراتی استان به ۵ کشور اول اختصاص یافته است و در مجموع ۵۳۱ قلم کالا از استان به ۸۴ کشور دنیا صادر شده است.

استاندار اصفهان اظهارداشت: با توجه به صنعتی بودن و ظرفیت بالای اصفهان در بخش های مختلف، صادرات یکی از ارکان مهم استان بشمار می رود و لذا صندوق ضمانت با خدماتی که ارائه می کند می تواند یار و همکار خوبی برای استان باشد و می توانیم از ظرفیت این صندوق چند برابر شرایط فعلی استفاده کنیم.

رسول زرگرپور با بیان اینکه در ارتباط با مشکلات حمل و نقل صادرکنندگان مکاتبات لازم با مرکز صورت می گیرد، یادآور شد: درخصوص کارگوترمینال فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، مجوز بهره برداری گرفته شده است و در اسرع وقت راه اندازی خواهد شد.

سید کمال سید علی، رییس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران نیز در این جلسه اظهارداشت: علیرغم اینکه کارگزاری صندوق ضمانت صادرات ایران در استان فعال بوده ولی نتایج، مطلوب نبوده است.

وی منابع مالی و برداشتن ریسک صادرات برای رقابتی کردن بازار را دو بال بزرگ صادرات برشمرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان اینکه در سال ۵۳ تا ۵۹ تنها ۳ درصد صادرات غیر نفتی صورت گرفته بود؛ گفت: در سال ۹۴ و ۹۵ تزار صادرات کشور مثبت شده و میزان واردات و صادرات برابر شده است.

وی سهم صادرات ایران به عراق را با توجه به همجواری و ارتباط سیاسی گسترده بسیار کم خواند و تاکید کرد: این میزان صادرات باید افزایش یابد.

سید کمال سید علی با بیان اینکه در حال حاضر کل دنیا و منطقه ی خاورمیانه برای صادرات پرریسک هستند و حتی کشورهای نفتی هم با مشکل مواجه شده اند، افزود: کارمزد بیمه نامه ها در عراق تقلیل داده شده و سعی می کنیم که مشورت خوبی را به صادرکنندگان بدهیم و ریسک صاردات راکم کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیمه نامه و ضمانت نامه دو محصول عمده صندوق ضمانت صادرات هستند، افزود: اعتبارسنجی خریداران داخلی و خارجی، و همچنین ضمانتنامه های اعتباری(تولیدی، ارزی و ریالی) و صدور بیمه نامه های کوتاه و میان مدت و بلند مدت از جمله خدمات صندوق ضمانت صادرات است.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران به ارائه ی بیمه نامه سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: اگر صادرکنندگان بخواهند که در کشوری تولید و یا سرمایه گذاری داشته باشند، قسمتی از این سرمایه توسط صندوق ضمانت صادرات ، بیمه خواهد شد.

سید کمال سید علی افزود: صندوق ضمانت صادرات در ارتباط با خروج از رکود، تحریک تقاضا می کند تا منجر به افزایش صادرات شود.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۰۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم تفکیک زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، بر اساس گزارش برج مراقبت شهرداری یزد در شب‌ گذشته با خبر شدیم متأسفانه به دلیل عدم تفکیک شیشه شکسته از زباله ها و بی توجهی بعضی از شهروندان، منجر به آسیب جدی و زخمی شدن شدید یکی از پاکبانان زحمتکش و خدوم از ناحیه ساق پا شده است.

متأسفانه در ماه‌های اخیر شاهد موارد متعددی از بریدگی دست و پای پاکبان‌ها با خورده شیشه به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی و تکفیک در مبدأ توسط همشهریان گرامی، هستیم.

بدینوسیله از شهروندان عزیز یزدی درخواست می شود با جدی گرفتن مبحث تفکیک زباله در مبدأ، ضمن حفاظت از پرسنل زحمتکش پاکبان، در نگهداری و حفاظت محیط زیست هم نقش موثری ایفا نمایند.

شهروندان عزیز برای ریختن زباله‌های نوک تیز و برنده به درون کیسه زباله، ابتدا آنها را در جعبه‌های کاغذی یا پلاستیکی گذاشته و سپس درون کیسه زباله قرار دهند.

همچنین یکی‌ دیگر از راهکارها، قراردادن خورده شیشه در چند لایه روزنامه و یا مقواست، این کار سبب می شود تا پاکبان عزیز دچار صدمه و جراحت نشود.​​​​​​​

 

دیگر خبرها

  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • بازگشت پرواز تهران ـ خرم‌آباد ‌به مبدأ در پی شرایط بد جوی
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • معرفی فرصت‌های صادراتی استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • رونمایی از نشان صادراتی GTS Plus سمنان
  • عدم تفکیک زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد
  • تفکیک زباله از مبدأ یک ضرورت است