Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گذشت یک ماه از مصوبه شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو و اعلام برخی خودروسازان مبنی بر افزایش قیمت محصولاتشان از همان روز ابلاغ مصوبه، رکود بازار مانع افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها شده است.

به گزارش فارس، با گذشت بیش از یک ماه از صدور مصوبه شورای رقابت برای افزایش 2.69 درصدی قیمت خانواده پژو و سمند و رشد 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

25 درصدی قیمت خانواده پراید و تیبا، رکود بازار و نبود مشتری باعث شده تا خودروسازان فعلاً برای افزایش قیمت محصولاتشان اقدامی نکنند تا شاید وضعیت بازار بهتر شود. هرچند با نزدیک شدن به ایام محرم و صفر بازار خودرو رکود بیشتری را تجربه خواهد کرد.

مصوبه شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو یک ماه پیش صادر شد و در آن زمان تقی زاده، معاون فروش سایپا اعلام کرد که به محض ابلاغ مصوبه شورای رقابت، قیمت محصولات این شرکت خودروساز افزایش خواهد یافت، اما حال با گذشت یک ماه از صدور مصوبه، افزایش قیمتی در مورد محصولات این شرکت صورت نگرفته و به نظر می‌رسد اظهار نظر معاون فروش سایپا بیشتر با هدف بازارگرمی صورت گرفته تا شاید برخی متقاضیان را به خرید خودرو ترغیب کند.

هر چند اوایل ماه جاری، سایپا با ارسال نامه‌ای به نمایندگی‌های فروش خود اعلام کرد که افزایش قیمت‌ها شامل خودروهای امانی وپرونده‌های پذیرش‌نشده دعوتنامه‌های ارسال‌شدهمی‌شود، اما تاکنون هیچ قیمت جدیدی به نمایندگی‌های سایپا ابلاغ نشده است.

در عین‌ حال، وجود رکود در بازار خودرو باعث شده تا ایران‌ خودرو نسبت به عرضه بعضی محصولاتش، سیاست محدودیت را در پیش بگیرد و همین موضوع بر قیمت بازار آزاد این خودروها تأثیرگذار بوده است.

در نتیجه قیمت پژو پارس از 36 میلیون و 800 هزار تومان در هفته گذشته به 37 میلیون و 300 هزار تومان طی روزهای جاری رسیده است. همچنین محدودیت عرضه پژو 206 تیپ 5 باعث شده تا قیمت این خودرو با افزایش 500 هزار تومانی طی روزهای گذشته مواجه شود. در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با قیمت 38 میلیون و 800 هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

محدودیت عرضه تندر 90 از سوی ایران‌ خودرو نیز باعث شده قیمت این خودرو با رشد 300 هزار تومانی به 40 میلیون تومان برسد.

به این ترتیب رکود بازار خودرو باعث شده تا خودروسازان فعلاً برای افزایش قیمت محصولاتشان دست نگه دارند اما به سیاست‌هایی مانند کاهش عرضه روی بیاورند تا قیمت تولیداتشان در بازار تقویت شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۱۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان خرید خودرو بخوانند/ قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد + جزییات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی که در اسفند ۱۴۰۱ ثبت نام کرده و اولویت آن‌ها مشخص شده، می‌توانند جهت انتخاب خودروها از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز سه شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ اقدام کنند.

طبق اطلاعیه سامانه در رابطه با این مرحله از عرضه خودروها، یک خودروی برقی دیگر در این مرحله عرضه شده است؛ بدین ترتیب متقاضیان از میان پنج خودروی عرضه شده که سه خودروی هیوندای ENS۱، لونا و هونگچی EQM۵EV برقی هستند، می‌توانند خودروی مدنظر خود را انتخاب کنند.

همچنین نیسان سانی (بنزینی) و لاماری‌ایما هیبریدی در این دور از فروش خودروهای وارداتی عرضه شده‌اند.

از این محصولات عرضه شده سه خودروی سانی، لاماری‌ایما و هونگچی دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و دو خودروی هیوندای ENS۱ و لونا دارای قیمت فروش علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903367

دیگر خبرها

  • متقاضیان خرید خودرو بخوانند/ قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد + جزییات
  • سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی + سایت فروش، قیمت و زمان ثبت نام اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • عرضه خودروهای برقی آغاز شد
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • قیمت محصولات ایران خودرو امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول