Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌ها و خبرنگاران چشم‌ و چراغ جامعه هستند و در همه سختی‌ها و مشقت‌های کاری در طول شبانه‌روز در حال خبررسانی و تا انتقال سریع و دقیق مطالب به مخاطبان هستند واز حرکت نمی‌ایستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر هندیجان، رسالت بی‌بدیل رسانه‌ها بر همگان بخصوص در عصر حاضر مشخص و مبین است رسانه‌ها با انتقال سریع اخبار هدفی جز روشن کردن مردم از اتفاقات محیط اطراف ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌ها و خبرنگاران چشم‌ و چراغ جامعه بوده و در همه سختی‌ها و مشقت‌های کاری در طول شبانه‌روز در حال خبررسانی و تا انتقال سریع و دقیق مطالب به مخاطبان هستند واز حرکت نمی‌ایستند.

رسانه‌ها با داشتن خبرنگاران متعهد و باانگیزه توانایی زیادی برای انتقال اخبار در سراسر جهان را می‌یابند و هر رسانه‌ای تمایل دارد سریع‌ترین و دقیق‌ترین خبر را منعکس کند تا گوی رقابت از دیگران را برباید در این حین نیروی انسانی ماهر و فعال در رسانه مهم‌ترین بخش محسوب می‌شود.

مهم‌ترین و استراتژیک ترین بخش هر رسانه خبری، خبرنگاران آن بخش هستند چرا که همین افراد باید اخبار را از سایر منابع دریافت، تایپ، ویرایش، تائید و بروی خبرگزاری بارگذاری کنند لذا همه فرآیندها بستگی به یک نیروی انسانی قوی و متخصص دارد.

همین خبرنگاران در دمای بیش از 50 درجه استان خوزستان و گذراندن سختی‌های دیگر بهترین گزارش و اخبار را منعکس کرده درحالی‌که از منابع مالی ناچیزی بهره‌مند هستند اما به احترام مردم و در حمایت از مردم حرفه خود را رها نکرده و تا آخر در خدمت مردم می‌مانند.

مردم از زحمات رسانه‌ها تشکر و قدردانی می‌کنند

مردم نیز به‌پاس زحمات رسانه‌ها و خبرنگاران قدردان از خود گذشتگی و فعالیت‌های آنان هستند و همیشه از تلاش‌های آنان قدردانی کرده و درخواست دارند با تمام قدرت در حمایت از آنان در مقابل کج‌روی‌های مسئولان ایستاده و مشکلات مردم را مطرح کنند.

خبرنگاران و رسانه‌ها هنگامی‌که خبر یا گزارشی در خصوص مشکلات و معضلاتی منتشر کنند برخی از مسئولان ناراحت و ممکن است واکنش‌های منفی از خود نشان بدهند اما مسئولان موظف بوده که انتقادپذیر باشند در وحله نخستو در مراحل بعد مشکلات منتشر شده را رسیدگی کنند.

اما اخیراً در هندیجان این موضوع صدق نکرده و خبرنگاران با انتشار مشکلات زیست‌محیطی، نخاله‌ها، زباله و دیگر مسائل شهری مورد توهین و اهانت برخی مسئولان قرارگرفته‌اند که با واکنش‌های شدیدی از سوی مسئولان و دیگر اقشار مردم مواجه شده‌اند.

یکی از مسئولان هندیجان در جلسه شورای سلامت ضمن اهانت به رسانه‌ها آنان را باج‌گیر، بی‌سواد و فضول خطاب قرار داده بود. همچنین یک نیروی اداریدر موضوعات خبری دخالت کرده است.

این هجمه‌ها در شهر کوچکی همانند هندیجان به خبرنگاران، رسانه‌ها، روزنامه‌نگاران، اصحاب رسانه، ارباب جراید، موضوع نبود آزادی بیان را در ذهن‌ها تداعی می‌کند.برخی‌ها همیشه خواستار تعریف، تمجید از خود و رسانه‌ را ابزار کاری می‌دانند و هرگونه انتقاد را تخریب به‌حساب آورده و واکنش‌های منفی را در پی‌دارند.

فرماندار هندیجان: از خبرنگاران حمایت می‌کنیم

کوروش مودت فرماندار هندیجان در جلسه شورای سلامت ضمن حمایت از رسانه‌ها، اظهار داشت: بنده از خبرنگاران حمایت کرده و از فعالیت آن‌ها تشکر می‌کنم.

وی افزود: خبرنگاران آزاد هستند که هر انتقادی دارند از مسئولان صورت دهند و ما از رسانه‌ها درخواست داریم انتقادات سازنده جهت پیشرفت شهر را در پیش بگیرند.

حسین پور دوستعلی رئیس اداره ارشاد اسلامی هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان، اظهار داشت: رسانه‌ها و خبرنگاران همکار ما بوده و هیچ شخص و یا مقامی حق اهانت به آن‌ها را ندارد.

وی افزود: رسانه‌ها در حمایت ما هستند، اگر خبرنگاران در جامعه نباشند چه کسی مشکلات و معضلات مردم و دستاوردهای دولت را منعکس می‌کنند لذا از همه خواهشمندیم قدر خبرنگاران عزیز هندیجان را بدانند.

شمس الله شکاری معاون سابق شهردار هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان، اظهار داشت: خبرنگاران چشم بینا و یاور مردم در همه مشکلات، معضلات هستند همه باید آن‌ها را تکریم کنند.

اخبار برخی ازسایت‌های محلی سطح پایین ارزش خبری و تحلیل ندارد

وی گفت: یکی از سایت‌های محلی علیه خبرنگاران زحمت‌کش، دلسوز، فهیم، جوان و دلسوز هندیجان مطالب شنیع و کذب بیان کرده است که ما محکوم کرده و از رسانه‌های معتبر ایران اسلامی پشتیبانی می‌کنیم.

شکاری عنوان کرد: برخی‌ها از سایت‌های محلی در جهت منافع شخصی و حزبی بهره برده و علیه مؤمنان و تلاشگران شایعه‌سازی می‌کنند این‌گونه اقدام‌ها برخلاف اخلاق رسانه‌ای است. البته رسانه‌های معتبر ایران هرگز از این‌گونه اقدامات صورت نمی‌دهند.

وی افزود: خبرنگاران در هندیجان بخصوص جوانان عزیز در این عرصه به دنبال حقایق و انتشار مشکلات مردمی هستند لذا برخی مسئولان حقایق و انتقادات را برنمی‌تابند اما حقیقت را باید گفت.

معاون سابق شهردار هندیجان بیان کرد: اگر رسانه‌ها، روزنامه‌نگاران و خبرنگاران عزیز و مردمی در سال‌های گذشته واقعیات را منتشر می‌کردند شهر هندیجان این‌گونه عقب‌افتاده، محروم، مظلوم نمی‌شد لذا ما از رسانه‌های مستقل حمایت می‌کنیم.

وی گفت: برخی خبرنگاران جوان و فعال شهر هندیجان با درخواست‌های بی‌شمار و مکرر مردمی مبنی بر رسانه‌ای کردن مشکلات و انتقال آن‌ها به مسئولان استانی و ملی اقدامی شجاعانه و صحیح را در دستور کار خود قرار داده‌اند که از آن‌ها تشکر می‌کنیم.

توهین به خبرنگاران رسیدگی قضایی می‌شود

شکاری عنوان کرد: هرچند در هفته‌های اخیر برخی افراد مسئله‌دار هجمه‌های زیادی علیه این رسانه‌ها صورت داده‌اند ولی این بزرگواران حرفه خود را به نحو احسن ادامه می‌دهند. ما مردم از این بزرگواران قدردانی می‌کنیم.

حسین افشار معاون مطبوعاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان، اظهار داشت: مردمی، خوش‌اخلاق، فعال، باهوش‌ترین افراد جامعه خبرنگاران بزرگوار هستند هرگونه اهانت و توهین به آن‌ها باید پیگرد قانونی شود.

وی افزود: ما هرگونه بی‌احترامی و توهین به رسانه‌ها را محکوم کرده و خواستار رسیدگی قضایی به موضوع هستیم. خبرنگاران جوان هندیجانی در بین مردم محبوبیت فراوانی دارند.

رضا شعبانی یکی از فعالان اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان، اظهار داشت: خبرنگاران همانند پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و لازم است همه مسئولان پاسخگویی آن‌ها باشند.

وی افزود: ما هرگونه اهانت و توهین به خبرنگاران عزیز و جوان هندیجان را محکوم کرده و این موضوع نباید دیگر در شهرستان ولایت مدار هندیجان اتفاق بیفتد.

هرگونه اهانت به خبرنگاران محکوم است

این فعال اجتماعی بیان کرد: هرگونه توهین و اهانت به خبرنگاران توسط هر شخص درشان، منزلت مسلمان و مؤمن نیست. لازم است مسئولان خویشتن‌دار بوده و انتقادپذیر باشند. چراکه انتقاد سازنده سبب پیشرفت شهر می‌شود.

مجید شعبانی عضو شورای فرهنگ عمومی هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان، اظهار داشت: در هندیجان آزادی بیان به‌صورت واقعی نیست که به توانند همه مشکلات را رسانه‌ای کنند. اگر خبرنگاران برخی مشکلات را بازگو کنند دچار چالش می‌شوند.

وی افزود: رسانه‌ها تعامل مناسبی در حیطه کاری بین مسئولانبرقرار کرده‌اندو آن چیزی را که بر عهده آنها است به‌خوبی انجام می‌دهند. متأسفانه آزادی بیان و قلم از شما گرفته‌شده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی هندیجان بیان کرد: توهین به رسانه‌ها کار صحیح و پسندیده‌ای نیست ادبیات مسئولان در جمهوری اسلامی باید بر اساس موازین شرعی و قانونی کشور باشد.

وی گفت: در رأس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ولی‌فقیه جامع‌الشرایط است و همه مسئولان به‌نوعی منصوب ایشان هستند لذا باید با ادبیات مناسب رفتار کرده و از هرگونه توهین خودداری کنند.

مسئولان از به‌کارگیری ادبیات غیره اسلامی با خبرنگاران خودداری کنند

شعبانی عنوان کرد: مسئولان نباید ادبیات غیره اسلامی بکار ببرند، هیچ مسئولی حق توهین و اهانت به خبرنگاران و رسانه‌ها را ندارد. خبرنگاران چشم‌وچراغ جامعه هستند.

وی افزود: مسئولان در کشور جمهوری اسلامی نباید به خود اجازه دهند به خبرنگاران عزیز اهانت کرده و در مملکت امام زمان (ع) این‌گونه قشر مظلوم و محروم مورد اهانت قرار بگیرند.

عضو شورای فرهنگ عمومی هندیجان بیان کرد: کار اصحاب رسانه انتشار اخبار شفاف، واضح و حقیقی جهت اطلاع مردم از محیط پیرامون است، لذا توهین و اهانت به خبرنگاران کار صحیحی نیست.

محمد منصوری کارشناس قرآنی اداره ارشاد اسلامی هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان، اظهار داشت: خبرنگاران ازجمله تلاش‌گرانی هستند که بدون مُزد وقت خود را در جهت رفاه و حل مشکلات مردم در همه بخش‌های مختلف می‌گذارند.

وی افزود: مسئولان باید توجه بسیار خاص به این قشر زحمت‌کش داشته باشند، حمایت‌های مادی، معنوی را برای رسانه‌ها در نظر بگیرند؛ و مشکل اساسی آنان یعنیبیمه تأمین اجتماعی را برای رفاه حال آنان حل کنند.

مسئولان باید از رسانه‌ها تقدیر کنند

کارشناس قرآنی، فرهنگی ارشاد هندیجان بیان کرد: مسئولان باید هرچند وقت یک‌بار از این عزیزان تقدیر و تشکر کرده تا این عزیزان در انعکاس اخبار روحیه لازم را داشته باشند.

وی گفت: مسئولانی که از آن‌ها در رسانه انتقاد می‌شود باید خویشتن‌دار، منعطف و انتقادپذیر بوده و رفتاری که درشان آن‌ها نباشد نسبت به رسانه‌ها وخبرنگاران اعمال نکنند. چرا که خبرنگاران عزیز مشکلات را جهت برطرف کردن آن‌هامنتشر می‌کنند.

منصوری عنوان کرد: هدف خبرنگاران تخریب مسئولان نیست بلکه حمایت از آن‌ها بوده و انتظار می‌رود مسئولان صعه صدر داشته و به رسان‌ها اهانت نکنند.

گزارش از محمدمهدی صادقی

انتهای پیام/

R41468/P1357/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۱۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی در پی درگذشت هنرمند موسیقی مقامی استان

ایسنا/خراسان شمالی مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی با صدور پیام‌هایی درگذشت عیسی قلی‌پور، هنرمند موسیقی مقامی شمال شرق کشور را تسلیت گفتند و یاد و خاطر این هنرمند را گرامی داشتند.

محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی با صدور پیامی، نام و یاد استاد عیسی قلی‌پور را مانا خواند و درگذشت این هنرمند ارزشمند را به جامعه هنرمندان و مردم استان تسلیت گفت.
تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز با صدور پیامی اظهار کرد: استاد عیسی قلی‌پور خواننده ، نوازنده دوتار و پیشکسوت و از بزرگان بخشی‌های استان خراسان شمالی رخت سفر بربست. پیشکسوتی فروتن که با ذوقی لطیف بین لحن‌ها و نغمه‌ها، پیوندهایی دلنشین و خاطره‌انگیز می‌آفرید و به خلق آثار ارزشی و انقلابی و روایت اسطوره‌ها و سنت‌های تاریخی این مرز و بوم می‌پرداخت.
اینجانب فقدان این هنرمند شریف را به جامعه موسیقی کشور و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت گفته و برای ایشان مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.
رئیس حوزه هنری خراسان شمالی، نمایندگان و منتخبان مجلس شورای اسلامی و جامعه هنری و فرهنگی استان نیز با صدور پیام‌هایی یاد و خاطر این هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی استان را گرامی داشتند.
استاد عیسی قلی‌پور معروف به《عیسی بخشی》 خواننده، نوازنده دوتار و پیشکسوت و از بزرگان بخشی‌های استان خراسان شمالی بود. وی دارای نشان درجه یک هنری و دارنده افتخارات هنری بود.
پیکر این هنرمند روز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه ، از مقابل مجتمع فرهنگی هنری گلشن بجنورد تشییع می‌شود.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تهران و قم میزبان همایش دین‌، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • «سیزیف» به مردم ایران چه می آموزد؟ / ورود ایرانیان به دالان باریک آزادی / مهمترین پروژه توسعه ایران توانمندسازی جامعه
  • حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند
  • پیام تسلیت مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی در پی درگذشت هنرمند موسیقی مقامی استان
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه‌نگاران فلسطینی رسید
  • خدمت به مردم بالاترین جایگاه را در دین اسلام دارد
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • دروغ اجباری؛ سیاست رسانه‌های مدعی آزادی