Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخابات هیات رییسه دومین دوره فعالیت کمیسیون‌های مشورتی-تخصصی اتاق تهران با حضور اعضای هیات رییسه اتاق تهران برگزار شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ با گذشت حدود دو سال از آغاز فعالیت هشت کمیسیون‌های تخصصی در هشتمین دوره هیات نمایندگان اتاق تهران، انتخابات هیات رییسه کمیسیون‌ها برای دور دو ساله دوم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در نشست‌های انتخاباتی کمیسیون‌های اتاق تهران، اعضای هیات نمایندگان بر اساس اولویت‌هایی که برای عضویت در دو کمیسیون‌ تعیین کرده بودند، در اتاق حضور یافتند تا هیات رییسه کمیسیون‌ها را برای فعالیت در دو سال آینده انتخاب کنند.
در چهار کمیسیون «تسهیل تجارت و توسعه کسب‌وکار»، «صنعت و معدن»، «بازار پول و سرمایه» و «انرژی و محیط زیست» تنها یک تغییر در ریاست صورت گرفت.
با ابقای بهرامی ارض اقدس، پورقاضی و سنگینیان در سه کمیسیون نخست، رضا پدیدار در کمیسیون انرژی جانشین منصور معظمی شد که از حضور مجدد در انتخابات انصراف داده بود.

کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات

نخستین نشست انتخابات هیات رییسه کمیسیون‌ها مربوط به کمیسیون تهسیل تجارت و توسعه صادرات بود که در دو سال گذشته با ریاست محسن بهرامی ارض اقدس نایب‌رییسی علی‌رضا کلاهی صمدی و مرتضی لطفی تشکیل شده بود.
در این نشست ابتدا مسعود خوانساری، رییس اتاق تهران، با اشاره به آیین‌نامه تشکیل کمیسیون‌های مشورتی اتاق تهران گفت: انتخابات کمیسیون‌ها هر دو سال یک بار باید برگزار شود و امروز قرار است، انتخابات کمیسیون‌های هشت‌گانه اتاق تهران برای انتخاب هیات رییسه برگزار شود.
خوانساری او با بیان اینکه کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات، از جمله کمیسیون‌های فعال بوده و خروجی‌های مفیدی داشته است، از مدیریت محسن بهرامی ارض اقدس در دو سال گذشته تقدیر کرد.
پس از آغاز فرایند انتخابات آغاز و اعلام نام محسن بهرامی ارض‌اقدس به عنوان تنها نامزد ریاست این کمیسیون، هر 12 عضو کمیسیون به او رای دادند. در ادامه نیز علیرضا کلاهی صمدی و مهدی شریفی نیک‌نفس نیز به ترتیب با 12 و 11 رای به عنوان نواب رییس این کمیسیون برای دو سال آینده برگزیده شدند.

علت کاهش صادرات غیرنفتی

در ادامه این نشست مباحثی در مورد کاهش صادرات غیرنفتی مطرح شد که مجتبی خسروتاج، رییس سازمان توسعه تجارت در این باره توضیح داد و گفت: کاهش صادرات غیرنفتی در چهار ماهه نخست سال متاثر از کاهش صادرات سه یا چهار قلم کالا بوده است. برای مثال، صادرات فولاد و مس حدود 600 میلیون دلار کاهش یافته است که دلیل آن توافق با صنایع پایین‌دستی برای تامین مواد اولیه بوده است. در عین حال، صادرات خشکبار 150 میلیون دلار، محصولات پتروشیمی750 میلیون دلار و میعانات گازی 100 میلیون دلار دچار افت شده‌ است.
او با بیان اینکه، در برخی بخش‌ها موتور توسعه وجود دارد، افزود: در برخی بخش‌ها از جمله بخش کشاورزی، چنین نهادهایی توسعه‌ای وجود ندارد و نتیجه آنکه در بخش خشکبار ظرفیت‌سازی صورت نگرفته است. با این حال لازم است که در اقلام صادراتی کشور تنوع ایجاد شود و تشکل‌ها می‌توانند به مثابه موتور توسعه نقش ایفا کنند.
علیرضا کلاهی صمدی، نایب‌رییس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران نیز از تمرکز بر صنایع دارای ارزش افزوده سخن گفت و افزود: بنگاه‌های تولیدی کشور از منظر رقابت‌پذیری و همچنین از جنبه زنجیره تامین و تامین مالی دچار مشکل هستند.
اسدالله عسگراولادی، عضو کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران با اشاره به تجارت 35 میلیارد دلاری خشکبار در سطح جهان گفت که سهم ایران از این گردش مالی 1.5 میلیارد دلار است. او سپس به رشد صادرات برخی از محصولات خشکبار اشاره کرد و گفت: صادرات پسته از 15 هزار تن در طول سال‌های گذشته به 250 هزار تن رسیده است. همچنین صادرات کشمش به رقم 800 هزار تن افزایش یافته است. صادرات انجیر نیز طی 10 سال گذشته از دو هزار تن به 35 هزار تن ارتقا پیدا کرده است. صادرات خرما نیز از لحاظ وزنی، حدود 100 هزار تن برآورد می‌شود.
این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، خواستار شکل‌گیری میزهای همگن و برگزاری نشست‌های مشترک ماهانه حضور صادرکنندگان خشکبار و مسئولان سازمان توسعه تجارت شد.
حمیدرضا صالحی نیز با بیان اینکه، صادرات در کشور، متولی مشخصی ندارد، افزود: قد سازمان توسعه تجارت برای اهداف بلند صادراتی کوچک است و این سازمان در عین حال باید به امر واردات نیز توجه داشته باشد. صادرات در کشور باید متولی مخصوص داشته باشد.
مهدی شریفی نیک‌نفس، دیگر نایب‌رییس این کمیسیون نیز به مصائب صادرات محصولات پتروشیمی اشاره کرد و گفت: فعالان این بخش به میزان یک میلیارد دلار کالای تولیدشده در انبار دارند. فقدان استراتژی‌های بلندمدت برای صادرات در بخش پتروشیمی سبب شده است ایرانی‌ها بازارهای خود را از دست بدهند و تداوم این روند، جایگاه محصولات پتروشیمی در میان اقلام صادراتی را بیش از این دچار تنزل خواهد کرد.
مرتضی لطفی، دیگر عضو کمیسیون هم به ضعف دیپلماسی تجاری در کشور اشاره کرد و گفت: در بخش سیمان نیز 40 میلیون تن مازاد تولید وجود دارد که البته 15 میلیون تن آن روی زمین است. از این رو انتظار می‌رود دولت در بخش دیپلماسی تجاری فعالانه‌تر ظاهر شود.

کمیسیون صنعت و معدن

دومین انتخابات هیات رییسه کمیسیون ها نیز مربوط به کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران بود که ریاست این کمیسیون نیز تنها یک نامزد داشت. از 17 عضو هیات نمایندگان که برای عضویت در دور دوم فعالیت کمیسیون صنعت و معدن ابراز تمایل کرده بودند، 11 نفر در انتخابات هیات رییسه حضور یافتند و همه این افراد به ابقای مهدی پورقاضی در رأس این کمیسیون رای مثبت دادند.
پس از آن با افزوده شدن تعداد حاضران، انتخابات نواب‌رییس با 12 نفر رأی‌دهنده برگزار شد. در این انتخابات مرتضی لطفی با 11 رأی و محمدرضا زهره‌وندی با 8 رأی به عنوان نایب‌رییس انتخاب شدند.
در ادامه این نشست، رییس اتاق تهران، با اشاره به مساله چالش‌های صادرات غیرنفتی در کشور، گفت: مشکلات صنعت نیز کمتر از مسایل حوزه صادرات نیست. بنابراین ضرورت دارد که اعضای این کمیسیون پرمشغله بیش از گذشته فعال باشند. اگر کمیسیون به طور مشخص مشکلات را احصا کند، هیات رییسه و هیات نمایندگان اتاق تهران آمادگی کامل دارد که به طور جدی پیگیر رفع آن باشد.
مهدی پورقاضی، رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران نیز گفت: یکی از موضوعاتی که از دوره قبل کمیسیون در جریان بوده است، پیگیری تدوین استراتژی توسعه صنعتی است. نبود این استراتژی به مثابه آن است که چراغی در برابر صنعت روشن نیست که معلوم باشد مسیر توسعه صنعتی از کدام سو است. علاوه بر این ما در کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران اعتقادی جدی نسبت به تقویت ارتباط اتاق و تشکل‌های داریم.
سیدحسین سلیمی، عضو این کمیسیون نیز با اشاره به تحولات بین‌المللی و پیش‌بینی کاهش قیمت نفت، گفت: به نظر می‌رسد تمرکز همه کمیسیون‌های مشورتی اتاق تهران باید معطوف به توسعه صادرات باشد و کمیسیون‌ها باید به دنبال این راه‌حل باشند که چگونه می‌توان به رشد صادرات غیرنفتی کمک کرد.
فریال مستوفی، عضو هیات نمایندگان و رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری اتاق تهران نیز افزود: در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در حال تهیه و پیشنهاد مشوق‌هایی برای رشد صادرات در هر استان و برای هر بخش هستیم که قصد داریم آن را از طریق اتاق به ستاد اقتصاد مقاومتی ارائه کنیم.
لطفی از عدم همکاری بانک‌ها با صنایع، اجرایی نشدن کامل پنجره واحد تجاری و ضعف لجستیک به عنوان موانع صادرات یاد کرد و خواستار تلاش برای رفع آنها شد.
منصور معظمی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران هم با بیان اینکه، توسعه حاصل اجماع نخبگان جامعه است، ادامه داد: وقتی نخبگان بر سر مسایل کلان با یکدیگر به تفاهم نرسند، توسعه هم به نتیجه نمی‌رسد. در گذشته، اقداماتی در جهت تدوین استراتژی توسعه صنعتی صورت گرفته است. اکنون باید این اجماع در پارلمان بخش خصوصی شکل بگیرد که دولت از کدام صنایع حمایت کند. بنابراین، به نظر می‌رسد، گام نخست این کمیسیون باید تدوین استراتژی توسعه صنعتی باشد.
در ادامه این نشست، مهدی جهانگیری، نایب‌رییس اتاق تهران با اشاره به اینکه در هر دوره، وزرا بنابر سلایق خود، اقدام به تدوین استراتژی توسعه صنعتی کرده‌اند، ادامه داد: اتاق تهران در پی تدوین 10 انتظار و خواسته برای رونق تولید از دولت است که به نظر می‌رسد، خاستگاه این انتظارات باید کمیسیون صنعت باشد. بنابراین انتظار این است که کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران، گلوگاه‌ها را که ممکن است مسایل حیاتی کوتاه‌مدت نیز باشد، شناسایی و به هیات رییسه معرفی کند.
علا میرمحمدصادقی، دیگر عضو هیات رییسه اتاق تهران هم با تاکید بر اینکه باید موقعیت خود را در اتاق تهران بشناسیم، افزود: اتاق تهران، در یکی از بهترین دوره‌های فعالیت خود پس از انقلاب قرار دارد و به تناسب جایگاه خود، فعالیت بسیاری زیادی دارد. بنابراین باید از این موقعیت و از این فعالیت‌ها بهره‌برداری کرد.
او ادامه داد: اتاق تهران اکنون به عنوان یکی از قدرتمندترین نهادهای بخش خصوصی محسوب می‌شود و ده‌ها هزار نفر از فعالان بخش خصوصی در انتظار آن هستند که نمایندگان‌شان در اتاق تهران، فکری به حال مشکلات آنها کنند. در واقع لازم است حتی زمانی که در خارج از کمیسیون‌ها و اتاق هم قرار داریم، فکر کنیم که چه راه‌هایی برای حل مشکلات بخش خصوصی وجود دارد.

کمیسیون بازار پول و سرمایه

در انتخابات هیات رییسه کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران برای دوره دو ساله دوم، علی سنگینیان با حداکثر آرا به عنوان رییس این دوره انتخاب شد. وی در دوره اول نیز هدایت این کمیسیون را برعهده داشت. در این انتخابات که هیات رییسه اتاق تهران به همراه 11 نفر از اعضای کمیسیون در آن حضور داشتند، سیدحسین سلیمی با 11 رای و عباس آرگون با 10 رای به ترتیب به عنوان نواب‌رییس انتخاب شدند.
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، مسعود خوانساری رییس اتاق تهران در نشست انتخاب اعضای هیات رییسه جدید کمیسیون بازار پول و سرمایه، ضمن قدردانی از تلاش‌های اعضای هیات رییسه و نمایندگان اتاق در این کمیسیون طی دوره گذشته، با اشاره به اینکه کمیسیون بازار پول و سرمایه با ارائه پروژه‌های تحقیقی و مطالعاتی در دو سال گذشته، دوره موفقی را طی کرد، افزود: انتظار می‌رود در دوره پیش رو، این کمیسیون روی دو معضل عمده امروز اقتصاد کشور که بازار سرمایه و سود سپرده‌های بانکی است تمرکز جدی‌تری داشته باشد و بخش‌ خصوصی بتواند راهکارهای برون‌رفت از مشکلات این بخش را به دولت دوازدهم ارائه دهد.
مهدی جهانگیری، نایب رییس اتاق تهران نیز طی سخنانی، بازار سرمایه را یکی از دغدغه‌های جدی بنگاه‌ها در کشور عنوان کرد و گفت: باید محدودیت‌های ایجاد شده در این حوزه را با همفکری دولت و بخش خصوصی برطرف کرد.
علی سنگینیان، رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران، نیز با تقدیر از همراهی و تلاش‌های اعضای این کمیسیون در دوره گذشته، از حمایت‌های هیات رییسه اتاق تهران از طرح‌ها و پروژه‌های این کمیسیون قدردانی کرد و گفت: در دوره پیش رو، برنامه‌های جدی‌تری برای رفع مشکلات بنگاه‌ها به ویژه در حوزه بازار سرمایه در دستورکار این کمیسیون قرار خواهد گرفت.
به گفته وی، مطالعات کاربردی کمیسیون روی رفع مشکلات بازار سرمایه کشور در دوره آتی با حضور اعضای این کمیسیون دقیق‌تر بررسی خواهد شد و تا بتوان بسته پیشنهادی دقیقی را در اختیار دولت قرار داد.
سیدحسین سلیمی، نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران، نیز حضور تشکل‌های بازار سرمایه و بانکی در جلسات این کمیسیون را برای تدبیر امور این حوزه ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد که در دوره آتی، قانون بانکداری به طور دقیق‌تر در کمیسیون مورد نقد و بررسی قرار گیرد.
عباس آرگون، دیگر نایب رییس این کمیسیون نیز اظهار امیدواری کرد که حمایت‌های بیشتر هیات رییسه اتاق تهران از طرح‌ها و برنامه‌های این کمیسیون در دوره جدید، بتواند راهکارهای به دست آمده را بهتر به نتیجه برساند. وی یکی از مشکلات جدی نظام پولی و بانکی کشور را وضعیت سود سپرده‌های بانکی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر عمده نقدینگی کشور به سمت بانک‌ها سوق پیدا می‌کند در حالی که باید تدبیری اندیشیده شود تا این حجم از پول به بخش تولید و صنعت تزریق شود.
لطف‌اله سعیدی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، که در دوره نخست کمیسیون بازار پول و سرمایه، نایب رییس این کمیسیون بود، طی سخنانی از اقدامات صورت گرفته در دوره دو ساله گذشته و از اعضای این کمیسیون قدردانی کرد. وی نیز حمایت‌های بیشتر هیات رییسه اتاق تهران از این کمیسیون را راهی برای دستیابی بهتر به راهکارهای حوزه بانکی و مالی کشور دانست.
سیدمحمد اتابک دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و از اعضای کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران نیز یکی از معضلات گریبان‌گیر بنگاه‌های بزرگ کشور را مشکلات مربوط با بازار سرمایه عنوان کرد و گفت: نرخ‌ها در بازار سرمایه برای صنایع کشور غیرقابل تحمل است.
وی افزود: کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران در دوره پیش رو باید تلاش کند تا بنگاه‌های صنعتی و تولیدی کشور بتوانند از طریق بازار سرمایه تامین مالی داشته باشند.
کمیسیون انرژی و محیط‌زیست
در ادامه با برگزاری جلسه انتخابات هیات رییسه جدید کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران، ترکیب هدایت‌گران این کمیسیون برای دوره دو ساله آتی مشخص شد. در تعیین هیات رییسه جدید این کمیسیون، هفت نفر از اعضای کمیسیون به همراه اعضای هیات رییسه اتاق تهران حضور داشتند و با رای‌گیری اعضا، رضا پدیدار با 6 رای بر کرسی ریاست نشست. برای تعیین رییس جدید کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق تهران، تنها رضا پدیدار نامزد شده بود.
همچنین با انتخاب اعضای کمیسیون، حمیدرضا صالحی با 7 رای و محمدحسین شریعتمدار با 6 رای به ترتیب به عنوان نایب‌رییس اول و نایب‌رییس دوم کمیسیون برگزیده شدند. در دوره دو ساله قبل، منصور معظمی عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و رییس ایدرو، ریاست کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران را برعهده داشت که وی در این دوره از نامزدی این کرسی انصراف داد.
معظمی در این جلسه طی سخنانی، با بیان اینکه بخش انرژی پیشران اقتصاد کشور است، گفت: تصور من این است که در دولت دوازدهم به مانند دولت قبل، تحول و اتفاق خاصی در حوزه نفت و انرژی کشور نخواهد افتاد، اما بخش خصوصی باید تلاش کند و به مطالبه‌گری‌های خود ادامه دهد. باید از ظرفیت و توان کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران برای تسریع در مطالبه‌گری بخش خصوصی استفاده کرد.
رضا پدیدار، رییس جدید این کمیسیون نیز با اعلام اینکه تحریک بیشتری در برنامه‌ها و اقدامات کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران شکل خواهد گرفت، گفت: بخش خصوصی در طی دو سال اخیر به طور جدی به دنبال جایگاه خود در قراردادهای جدید نفتی بود که سرانجام پس از پیگیری‌های مستمر، کنسرسیومی از بخش خصوصی ایران و تولیدکنندگان داخلی در صنعت نفت، موفق شد در قرارداد اخیر توتال سهیم باشد.
وی همچنین حمایت بیشتر هیات رییسه اتاق تهران از برنامه‌های این کمیسیون در دوره جدید را در پیشبرد اهداف بخش خصوصی در حوزه نفت کلیدی دانست.
حمیدرضا صالحی نایب رییس کمیسیون نیز بر تلاش روی تحقق پیشنهادها و مصوبات این کمیسیون در دوره جدید تاکید کرد و گفت: جلسات کمیسیون در دوره پیش رو باید به مانند شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، محل اجماع و تبادل‌نظر صاحبان بنگاه‌ها و دست‌اندرکاران دولت در حوزه انرژی باشد.
وی افزود: باید تلاش کنیم تا در نفت به بومی‌سازی سوق پیدا کنیم و پس از سال‌ها بتوانیم که صنعت نفت را در کشور احیا کنیم.
صالحی در عین حال، یکی از مطالبات این کمیسیون در دوره جدید را تحقق برنامه‌ها و پروژه‌های مربوط به انرژی‌های نو در کشور عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در کشور بالغ بر 60 هزار مگاوات و معادل 60 میلیارد دلار است.
محمدحسین شریعتمدار دیگر نایب رییس کمیسیون نیز بر توجه بیشتر اعضای این کمیسیون به موضوعات محیط زیستی تاکید کرد و افزود: اقتصاد سبز موضوعی است که از سوی بخش خصوصی به طور جدی دنبال می‌شود و جزو بخش‌هایی است که به اشتغال در کشور کمک فزاینده‌ای می‌کند.
وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی در حوزه آب و محیط زیست از توان بالایی برخوردار است، گفت: در حال حاضر دستگاه‌های دولتی برای رفع مشکلات این بخش از بنگاه‌های بخش خصوصی طلب کمک می‌کنند که می‌توان با تلاش بیشتر، مقولات مربوط به محیط زیست را در کمیسیون بسط و توسعه داد.
در ادامه این جلسه، مسعود خوانساری رییس اتاق تهران از آمادگی هیات رییسه اتاق برای برگزاری جلسات مستمر و همفکری با کمیسیون‌های هشت‌گانه اتاق تهران خبر داد و مقرر شد نخستین جلسه از این سلسله نشست‌ها با حضور اعضای کمیسیون انرژی و محیط زیست برپا شود.
سیدحامد واحدی، نایب رییس اتاق تهران، نیز بر حضور پررنگ‌تر تشکل‌های حوزه نفت و انرژی در جلسات این کمیسیون تاکید کرد. به گفته وی، همگرایی آحاد مختلف بخش خصوصی در این صنعت می‌تواند به افزایش سهم بنگاه‌ها از حوزه نفت و انرژی کشور و مشارکت در پروژه‌ها کمک کند. واحدی در عین حال، توجه بیشتر اعضای این کمیسیون به حوزه محیط زیست را خواستار شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۲۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد: تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

حجت‌السلام سید سلمان ذاکرعضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : در جلسه ای که  با حضور کارشناسان و اتاق بازرگانی تهران، مزایا و معایب تعطیلی شنبه و جمعه به طور کامل بررسی شد.

وی افزود: هدف از این لایحه، افزایش نشاط مردم، پیشگیری از آسیب‌های خانوادگی، و رونق اقتصادی است.

ذاکر اظهارداشت : تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

وی افزود: کمیسیون اجتماعی  به زودی با استعلام مجدد از مراجع عظام و دفتر مقام معظم رهبری، نظر نهایی را خواهد گرفت.

ذاکر اظهارداشت : نظر نهایی پس از بررسی نظرات کارشناسی، مردم و مراجع عظام اعلام خواهد شد و نظر مردم از طریق نظرسنجی‌ها جمع‌آوری خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد : اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد
  • استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه