Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای یزد با بیان این که ساخت ۹ مجتمع رفاهی بین راهی جدید در در دستور کار استان است، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده تردد در جاده‌های استان یزد ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش قدس آنلاین، محسن صادقیان در مورد وضعیت اقامتگاه‌های بین‌راهی در استان یزد، ‌اظهار داشت: بررسی و تحلیل تصادفات سه ماهه اول امسال در مقایسه با سه ماهه مشابه سال گذشته نشان می‌دهد، تردد در جاده‌های استان یزد ۲۰ درصد رشد داشته و درعین‌ حال تلفات جاده برون‌ شهری نیز، افزایش داشته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تحلیل انجام‌ شده بر روی آمار تصادفات یزد در سه‌ ماهه اول سال ۱۳۹۶ نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ درصد از تلفات جاده‌ای استان از نوع واژگونی و علت اصلی آن خواب‌آلودگی بوده است.

صادقیان گفت: بررسی علت خواب‌ آلودگی‌ها و چگونگی به وقوع پیوستن آن‌ها نیاز به انجام مطالعات دقیق و یک اقدام پژوهشی جامع دارد ولی آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که این رخداد هرلحظه ممکن است توسط راننده‌ای رخ دهد.

این مسئول تصریح کرد: با داشتن جاده‌ای استاندارد نیز احتمال وقوع حادثه وجود دارد و آنچه درجاده باید انجام شود این است که جاده باید بخشنده باشد تا اولین اشتباه راننده آخرین اشتباه او نباشد .

وی خاطرنشان ساخت: در راستای افزایش ایمنی جاده‌های استان یزد اصلاح شیب شیروانی‌ها، احداث توقفگاه‌ها و احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی باید در دستور کار قرار گیرد که اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان، این موضوع را در اولویت کاری خود قرار داده و از سال گذشته با تشکیل کارگروه‌های اختصاصی موفق شده است که به جذب سرمایه‌گذار در این زمینه اقدام کند .

وی با اشاره به این که احداث مجتمع‌های رفاهی بین‌راهی راه‌ حل کاهش تصادفات ناشی از خستگی وخواب‌آلودگی می باشد افزود: در حال حاضر تعداد چهار مجتمع خدمات رفاهی در استان در حال بهره‌برداری است و با پیگیری های انجام‌شده، تعداد ۹ مجتمع دیگر در دست‌ ساخت و برای شش مجتمع نیز موافقت اصولی صادر شده است و در کارگروه‌های مربوطه ۱۰ پیشنهاد و تقاضای مجتمع جدید نیز، در دست بررسی است .

صادقیان تصریح کرد: امید است در سال جاری بتوانیم چهار مجتمع در دست‌ ساخت را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم تا بتوانند خدمات رفاهی بین‌ راهی شامل پمپ‌بنزین، رستوران، پارکینگ، فروشگاه و سرویس‌های بهداشتی را به استفاده‌کنندگان از جاده‌ها ارائه دهند.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۲۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان عرضه دام زنده احداث می‌شود

سیدعباس میراحمدی گفت: با احداث میدان عرضه دام زنده میتوان بر قیمت گذاری دام، تامین دام دامداری ها، تامین دام کشتارگاه‌ها و ورود و خروج دام به استان جلوگیری از کشتار غیر بهداشتی دام نظارت داشت.

وی افزود: به منظور رصد قیمت و نظارت بر خرید و فروش دام و کنترل ورود و خروج دام در استان و مبارزه با قاچاق دام، میدان عرضه دام در اراضی شهرستان شهرکرد احداث خواهد شد.

بیشتر بخوانید

زمینه توسعه صنعت دامپروری در چهارمحال و بختیاری فراهم است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: میدان عرضه دام شهرکرد واقع در اراضی موسوم به نانواخانه شهرکرد به مساحت ۷.۶ هکتار و میزان نیاز آبی ۰.۵ لیتر در ثانیه توسط اتحادیه دامداران صنعتی و سنتی ماندگار (به عنوان نماینده سازمان جهاد کشاورزی) در دست پیگیری است که بخش عمده از استعلامات و مکاتبات اداری مرتبط با صدور مجوزات مربوطه به انجام رسیده و موافقت اصولی طرح مذکور در شرف صدور می‌باشد.

میراحمدی ادامه داد: ظرفیت دام سبک قابل مبادله در این میدان را ۵ هزار و ۵۰۰ راس در شبانه روز پیش بینی شده است ضمنا نقشه اولیه و سایت پلان اجرایی طرح نیز تهیه و تدوین شده است.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام شد و استعلامات اخذ گردیده امیدواریم در بهار سال ۱۴۰۳ کلنگ زنی میدان عرضه دام مذکور با مشارکت مردم صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مجتمع رفاهی درمانی یاسوج کلنگ زنی شد
  • احداث ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های مواصلاتی مازندران
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • احداث ۶ دستگاه پل عابر پیاده در محور‌های پرتردد مازندران
  • میدان عرضه دام زنده در نانواخانه شهرکرد احداث می‌شود
  • میدان عرضه دام زنده احداث می‌شود
  • ۸۵۵ زائر اردبیلی راهی سرزمین وحی می‌شوند
  • ۸۵۵ زایر اردبیلی راهی سرزمین وحی می شوند
  • احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان