Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل بانک مرکزی می گوید: در عصر فضای مجازی، از رسانه های حرفه ای انتظار می رود در انتشار مطالب از صحت و اصالت اطلاعات اطمینان داشته باشند و امانتداری را در انتشار پیام فراموش نکنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، «ولی اله سیف» عصر سه شنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار و جشن یک سالگی تاسیس شبکه خبری بانک و اقتصاد در تالار ایوان شمس اظهار داشت: از عصر ارتباط عبور کرده و به عصر فضای مجازی رسیده ایم به شکلی که اطلاعات پس از ثانیه از وقوع، منتشر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با نقد سرعت بالای انتشار اطلاعات در عصر جدید، از انتشار برخی شایعات نظیر ورشکستگی بانک ها در فضای مجاز انتقاد کرد.

سیف به موضوع ساماندهی موسسات غیرمجاز در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: فعالیت این موسسات سبب شده بود تا سیاست ها و برنامه های شورای پول و اعتبار برای کاهش نرخ سود عملیاتی نشود.

وی با بیان اینکه زمانی نرخ سود 28 تا 29 درصد داشتیم، اما اکنون حوالی 20 درصد است، گفت: با توجه به اینکه تورم تک رقمی شده، نرخ سود باید کاهش یابد بخصوص اینکه سیاست کلی کشور رونق تولید و ایجاد اشتغال است.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه تامین تسهیلات اثر مهمی در رقابت پذیری محصولات تولیدی دارد، بر تعادل بخشی بین نرخ سود بانکی تاکید کرد.

سیف از فعالیت موسسات غیرمجاز به عنوان یک پارازیت یاد کرد که مانع بانک مرکزی در تعادل بخشی به بازار پول بود.

وی افزود: بانک مرکزی از ابتدای دولت یازدهم سامان بخشی به بازار غیرمتشکل پولی را در دستور کار قرار داد و با همکاری دستگاه های دیگر نظیر قوه قضاییه و نیروی انتظامی و دیگر دستگاه های امنیتی امروز می توان گفت که دیگر موسسه غیرمجاز نداریم.

این مقام مسئول از مردم خواست سرمایه های خود را به نهادهایی که نمی شناسند و مجوز ندارند نسپارند و گول نرخ سودهای بالا را نخورند.

سیف ادامه داد: بانک مرکزی ابتدای دولت یازدهم در سال 1392 نیز می توانست این پیام را به مردم بدهد اما در این صورت با یک عدم تعادل و هجوم مردم به موسسات رو به رو می شد. اما امروز که موسسات غیرمجاز تعیین تکلیف شده اند، برای جلوگیری از پیدایش آنها باید اطلاع رسانی دقیقی به مردم داشت.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مردم باید به ریسک سرمایه گذاری در کنار بازدهی مورد انتظار توجه کنند، گفت: اگر جایی سود بییشتری می دهند باید بدانیم که ریسک بیشتری وجود دارد و سرمایه گذاری در هر زمینه ای نمی تواند توجیه داشته باشد.

سیف گفت: امروز در سایه این دستاورد می توان امکان بیشتری برای انضباط بخشی به اقتصاد کشور داشت .

رییس کل بانک مرکزی یادآور شد: در ابتدای دولت یازدهم بحث اصلی خروج از شرایط رکود تورمی بود، اما پارسال رشد 12.5درصدی در اقتصاد کشور ثبت شد، هرچند منقدان بخش اعظم آن را مربوط به نفت می دانند اما رشد 3.3 درصدی بخش غیرنفت نشان می دهد که از رکود خارج شده ایم.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۲۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه «الجزیره» در کابینه رژیم صهیونیستی

به نقل از اسپوتینک عربی، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد کابینه وی به اتفاق آرا، بستن دفتر شبکه الجزیره قطر در سرزمین‌های اشغالی را تصویب کرده است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،رادیو رژیم صهیونیستی همچنین با اعلام خبر فوق، اعلام کرد که نتانیاهو گفته است این رژیم نمی‌تواند خواسته حماس مبنی بر پایان دادن به جنگ، خروج نیرو‌های ارتش رژیم اسرائیل از غزه و رها کردن این جنبش به حال خود در نوار غزه را بپذیرد.

از سوی دیگر، شبکه الجزیره در واکنش به این اقدام رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: کابینه نتانیاهو، در اقدامی سرشار از گمراهی و افترا، همزمان با روز جهانی آزادی رسانه ها، تعطیلی دفاتر شبکه در سراسر سرزمین‌های اشغالی را تصویب کرده است.

شبکه الجزیره با محکوم کردن این اقدام رژیم صهیونیستی، آن را مجرمانه و تجاوز به حقوق بشر در زمینه دستیابی به اطلاعات دانست و بر حق این شبکه در ارائه خدمات به بینندگان خود در سراسر جهان تأکید کرد و آن را مطابق با معاهدات بین المللی دانست.

شبکه الجزیره خاطرنشان کرد: اقدام رژیم اسرائیل در سرکوب کردن رسانه‌های آزاد با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایت هایش در زمینه کشتار و بازداشت روزنامه نگاران، ما را از انجام مسوولیت هایمان بازنخواهد داشت.

این شبکه قطری تأکید کرد: از ابتدای جنگ در غزه، بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی در راه انعکاس حقیقت به شهادت رسیده اند.

شبکه الجزیره همچنین ضمن محکوم کردن ادعا‌های رژیم صهیونیستی درباره زیرپا گذاشتن اصول فعالیت رسانه ای، بر پایبندی این شبکه به ارزش‌های مذکور در اصول اخلاق کاری و حرفه‌ای تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • کیش دستوری به پیامک بانکی
  • تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه «الجزیره» در کابینه رژیم صهیونیستی
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • کابینه رژیم صهیونیستی به تعطیلی شبکه الجزیره رأی داد
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود/ هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • ۷۴۴ هزار شرکت غیرفعال در کشور/فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • لزوم تجهیز امامزاده ابراهیم(ع) به سیستم اطفای حریق شبکه ای