Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از دو ماه است که زمزمه جدایی بخش‌هایی از شهرستان کازرون و تشکیل شهرستان جدید به نام «کوه چنار» در محافل خصوصی شنیده می‌شود. مسئله‌ای که این روزها اعتراض و مخالفت مردم شهرستان کازرون را در پی داشته است. بیش از دو ماه است که زمزمه جدایی بخش‌هایی از شهرستان کازرون و تشکیل شهرستان جدید به نام «کوه چنار» در محافل خصوصی شنیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئله‌ای که این روزها اعتراض و مخالفت مردم شهرستان کازرون را در پی داشته است.

به گزارش جنوب نیوز، این مخالفت مردم سبب اعتصاب بازاریان کازرون و تجمع اعتراضی مردم در مقابل دفتر امام جمعه شهرستان کازرون شد.

حجت‌الاسلام محمد خرسند، امام جمعه کازرون، در جمع معترضان جدایی بخش‌هایی از کازرون با قابل تقدیر خواندن حساسیت مردم کازرون نسبت به مسائل شهرستان، گفته است: همه باید براساس قانون عمل کنند و نباید مردم را دور زد.


اولویت مسئولان کازرون پرداختن به معیشت مردم باشد

به نوشته تسنیم؛ وی مشکل امروز کشور را اقتصاد، معیشت مردم، تورم و رکود عنوان کرده و گفته است: مسئولان باید فکری برای مشکلات مردم کنند و تا این همه تحصیل کرده دکتر و مهندس بیکار نباشند. کسانی که به دنبال تقسیم شهرستان کازرون هستند باید به این مشکلات مردم بپردازند و در حال حاضر زمان تقسیم شهرستان نیست.

امام جمعه کازرون با تاکید بر اینکه کازرون یعنی بخش جره بالاده، قائمیه، خشت، کنارتخته و بخش مرکزی و ما امروز با توسعه همه جانبه همه بخش‌ها موافقیم و باید تلاش شود خدای ناکرده بین مردم اختلاف ایجاد نشود، افزوده است: بحث جدایی بخش‌ها باید در وقت مناسب انجام شود و در حال حاضر اولویت مسئولان باید معیشت مردم باشد.

وی با بیان اینکه وزیر کشور در یک نقل قول گفته‌اند به هیچ وجه بحث تقسیم بخش‌ها در شهرستان کازرون وجود ندارد، گفته است: من پاسخگوی عملکرد مسئولان نیستم اما مسئولان نباید اینگونه به خواست مردم بی‌توجه باشند بلکه باید بیایند بین مردم و پاسخگو مردم باشند.


مسئولان آدرس اصلی مشکلات را گم نکنند

حجت‌الاسلام خرسند با تاکید بر اینکه مسئولان شهرستان و استان آدرس اصلی مشکلات را گم نکنند و این همه مشکل اقتصادی که کارخانه‌های این شهر را تعطیل کرده و بازار کازرون را با رکود مواجه کرده است را رفع کنند، افزوده است: مسئولان بدانند مهم‌ترین اولویت مردم کازرون تامین امنیت و آسایش و معیشت آنهاست.

وی از تک تک مردم خواست با آرامش به محل کارشان برگردند و تاکید کرد که با تماس با معاون امنیتی استانداری فارس پیگیر بحث جدایی بخش‌هایی از کازرون هستم.


تایید خبر پیشنهاد تشکیل شهرستان «کوه چنار»

سایت خبری «کازرون نما» در تاریخ 10 مردادماه به نقل از حسین رضازاده، نماینده مردم کازرون در مجلس، خبر ارائه پیشنهاد تشکیل شهرستان «کوه چنار» با جدا شدن دو بخش از شهرستان کازرون را تایید کردهو متن پیغام نماینده مردم کازرون را به این شرح آورده است:

«از اینکه موضوع شهرستان شدن بخش‌های کوهمره و چنارشاهیجان باعث نگرانی و ناراحتی بعضی از همشریان عزیز شده از صمیم قلب عذرخواهی می‌کنم. هدف خوشحالی همشهریان عزیز بود چراکه این موضوع قاعدتا و ذاتا خوشحالی به دنبال دارد ولی نمی‌دانم چرا بعضی از دوستان نگران شدند زیرا دوستان گرامی انسان‌های فهیم و فرهیخته‌ای هستند.

به نظر می‌رسد نگرانی آنها از جهت «امام‌زاده سیدحسین» و «بیشابور» است که این جای نگرانی ندارد چون شهرستان پشنهادی که خواست عمومی دو بخش است شامل محدوده جغرافیایی این دو بخش می‌گردد. لذا ضمن اینکه این دو مکان در هر بخش و شهرستانی واقع شوند جزء کشور عزیز اسلامی ایران است و برای همه قابل احترام خواهد بود، شهرستان پیشنهادی شامل این دو مکان نیست.»

حال با وجود مخالفت‌های گسترده مردم با تقسیم شهرستان کازرون و با توجه به اینکه امام جمعه کازرون نیز تاکید کرده‌اند که وزیر کشور گفته‌اند به هیچ وجه بحث تقسیم بخش‌ها در شهرستان کازرون وجود ندارد باید دید که این مسئله به کجا ختم می‌‌شود.


منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۲۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نادری با جدایی ری از تهران مخالفت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، «احمد نادری» نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو هیأت‌رییسه مجلس شورای اسلامی، در فضای مجازی نسبت به خبر جدایی ری از تهران واکنش نشان داد و با این طرح مخالفت کرد.

نادری خواهان جلوگیری از هرگونه جابه‌جایی در محدوده جغرافیایی فعلی شهرستان ری و بخش‌های پنج گانه آن، محدوده فرودگاه امام خمینی (ره) و همچنین منطقه ویژه اقتصادی ری شد.

این عضو هیأت‌رییسه مجلس با تاکید بر هویت تاریخی، تمدنی و مذهبی ری به خسارت‌های ناشی از ایجاد تغییرات در جغرافیای سیاسی این شهرستان اشاره کرده و از به وجودآمدن نارضایتی‌های مردمی ساکنین و اهالی این شهرستان ابراز نگرانی کرد و به همراه برخی دیگر از نمایندگان این حوزه انتخابیه طی نامه‌ای از وزیر کشور خواسته‌اند تا وضعیت این شهرستان در تقسیمات کشوری همچنان به صورت فعلی مانده و ری جزیی از استان تهران مرکزی باقی بماند.

کد خبر 6091127 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
  • دانشجویان دانشگاه آمریکایی بیروت پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند
  • قهرمانی زود هنگام مسی‌در روز تقسیم امتیازات/ تلاش پرواز برای بقا
  • برخورد خشونت‌بار پلیس فرانسه با دانشجویان حامی فلسطین در «سوربون»
  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • انگیزه پنهان آمریکا در مخالفت با تجمع‌های دانشجویی
  • نادری با جدایی ری از تهران مخالفت کرد