Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر>محیط زیست ایران - همشهری آنلاین:
معاون پسماندهای ساختمانی و عمرانی سازمان مدیریت پسماند از احداث سه واحد کارخانه بازیافت خاک و نخاله در مجتمع آبعلی طی ماه‌های آتی‌ خبر داد.

به گزارش مهر، حسین گلبخش با اشاره به تولید روزانه ۵۰ هزار تن خاک و نخاله در شهر تهران، تصریح کرد: بخش غالب آن‌ها به پروژه‌های مدیریت شهری نظیر ساخت‌ وساز پل‌ها، رمپ‌ها، پارک‌ها و بوستان‌ها و یا امور لوله‌گذاری سازمان آب و فاضلاب مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در همین خصوص افزود: بخش اعظم پسماندهای عمرانی و ساختمانی شهر پس از جمع‌آوری به مجتمع پردازش خاک و نخاله آبعلی منتقل و مابقی آن به مجتمع پردازش و دفع آرادکوه سپرده می‌شود.

گلبخش، دفن، بازیافت و تولید مصالح ساختمانی را اصلی‌ترین شیوه مدیریت این پسماندها در پایتخت دانست و اظهار داشت: در حال حاضر بازیافت پسماندهای ساختمانی و عمرانی توسط یک کارخانه که در مجتمع آبعلی واقع شده صورت می‌گیرد. این کارخانه با ظرفیت ورودی روزانه ۳۳۰۰ تن از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را شروع کرده و سهم عمده‌ای در دفع خاک و نخاله جمع‌آوری شده از سطح تهران برعهده دارد.

وی ادامه داد: چیزی در حدود ۶۰ درصد خاک و نخاله تحویل داده شده به این واحد، پردازش شده و برای استحصال شن و ماسه مورد استفاده قرار می‌گیرد. ۴۰ درصد دیگر نیز به صورت ریجکت به مراکز مخصوص دفن ارسال می‌شود.

معاون پسماندهای ساختمانی و عمرانی سازمان مدیریت پسماند با ابراز خرسندی نسبت به عملکرد این واحد از بهینه‌سازی سیستم پردازش و دفع خاک و نخاله در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: هماهنگی‌های لازم برای افزایش تعداد محصولات بازیافتی تولید شده از پسماندهای ساختمانی و عمرانی هم‌چون آسفالت و فرآورده‌های بتنی صورت پذیرفته و امیدواریم این پروژه به زودی عملیاتی شود.

وی به احداث دو کارخانه دیگر با ظرفیت پردازش سالیانه یک میلیون تن خاک و نخاله اشاره کرد و افزود: به دنبال اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت بازیافت فرآورده‌های بتنی هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم که دست کم یکی از آن‌ها تا سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری برسد.

گلبخش از مراحل ساخت کارخانه‌ای دیگر با توان تولید روزانه ۱۶ هزار تن شن و ماسه، آسفالت و فرآورده‌های بتنی در مجموعه آبعلی خبر داد و یادآور شد: سازمان مدیریت پسماند و به ویژه معاونت پسماندهای ساختمانی و عمرانی متبوعه در راستای اهداف زیست محیطی شهرداری تهران و به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه، عزم خود برای ارتقا و گسترش تجهیزات و فناوری‌های به کار گرفته را جزم کرده و تاکنون نیز گام‌های بلندی در این زمینه برداشته است.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۳۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت تولید ۶۱ واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: در سال ۱۴۰۳ که از سوی مقام معظم رهبری مزین به " مهار تورم و رشد تولید" شد، تعداد ۶۱ واحد تولیدی در گستره شهرک ها و نواحی صنعتی استان افزایش ظرفیت یافتند.

علیرضا راشکی در بازدید امروز از شهرک‌های صنعتی زاهدان افزود: این واحدهای  تولیدی، واحدهایی هستند که طی سال های گذشته به دلایل مختلف با ظرفیت تولید زیر ۵۰ درصد مشغول به فعالیت بوده و با اقدامات شرکت شهرک های صنعتی استان به ظرفیت تولید مطلوب بازگشتند.

وی بیان کرد: این ۶۱ واحد تولیدی با راهکارهای مختلفی از جمله پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش، شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی، بازاریابی، تامین مواد اولیه، افزایش سهمیه سوخت به افزایش ظرفیت تولید دست یافتند.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: از این ۶۱ واحد تولیدی ، ۴۹ واحد در داخل شهرک ها و نواحی صنعتی استان و ۱۲ واحد خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی می‌باشند.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش ظرفیت تولید این ۶۱ واحد تولیدی زمینه تثبیت اشتغال ۱۱۵۳ نفر فراهم شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت تولید ۶۱ واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان
  • پارکینگ مکانیزه، اولویت پروژه‌های عمرانی کرج
  • سه برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • تولید تخم مرغ تا پایان سال حداقل ۱۰۰ هزارتن افزایش می یابد
  • ۳ برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • چهره ناخوشایند نخاله‌های ساختمانی در جنگل النگدره گرگان + فیلم
  • برای حل بسیاری از چالش‌های اقتصادی باید تولید در کشور افزایش یابد
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه ای و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • تاثیر قیمت جدید دلار بر بازار مصالح ساختمانی 1403