Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به لزوم شناسایی نقاط ضعف در حوزه‌های مختلف خبری گفت: من از تشکل‌های مختلف رسانه‌ای درخواست می‌کنم مسائل و مشکلات هر حوزه را جمع‌بندی کنند تا ما هر ماه در جلسه با مدیران مسئول برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، محمد محمدپورظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که در خانه فرهنگ تبریز برگزار شد ضمن اشاره به لزوم شناسایی نقاط ضعف در حوزه‌های مختلف خبری اظهار کرد: من از تشکل‌های مختلف رسانه‌ای درخواست می‌کنم مسائل و مشکلات هر حوزه را جمع‌بندی کنند تا ما هر ماه در جلسه با مدیران مسئول و در جلسات با خبرنگاران این مسائل را مطرح و بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای مثال مشکلات مربوط به بیمه را می‌توان در جلسه با مدیرکل تأمین اجتماعی استان طرح و حل کرد. در سایر موارد نیز می‌توان با همین روند حرکت کرد. در بُعد کلان نیز همواره استاندار محترم حضورداشته و پیگیر حل مسائل جزئی و کلی مشکلات خبرنگاران هستند. امروز نیز در موزه مطبوعات از بنده خواستند تا موارد متعددی را پیگیری کنم.

محمدپور با اشاره به لزوم تلاش همه‌جانبه برای رشد مناسب استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در عرصه رسانه موارد مختلفی وجود دارد که روز گذشته نیز نماینده ولی‌فقیه در استان و فرمانده لشکر عاشورا نیز به نکاتی اشاره کردند. اما برای ساماندهی به کار رسانه‌ای باید به 2 نکته توجه کرد. ابتدا اینکه ما باید خداوند را حاضر و ناظر بدانیم و ببینیم که نوشته‌هایمان را برای مبنای اغراض شخصی یا گروهی مطرح می‌کنیم یا اینکه رضای پروردگار و مردم را در نظر داریم.

وی افزود: باید توجه کنیم که منافع ملی و استانی در مطالب ما موردبحث است یا منافع شخصی و گروهی، این بخش از قضیه خیلی مهم است که بدانیم کار ما مورد رضایت خداوند بوده و این شرط اصلی موفقیت در کار رسانه‌ای و خبری ما است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان‌شرقی افزود: مسئله دوم، بحث نظارت و رضایت مردم است. ما به این باور رسیده‌ایم که مردم آگاه هستند و تجزیه تحلیل می‌کنند. با حضور در بین مردم متوجه خواهیم شد که آن‌ها برای کوچک‌ترین مسائل نیز تحلیل و قضاوت می‌کند. بنابراین مردم در مورد کار ما هم قضاوت می‌کنند. وظیفه ما گسترش آگاهی‌های عمومی و تسهیل دسترسی آزاد مردم به اطلاعات است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از دیگر وظایف ما می‌توان به قانع کردن مردم با اطلاعات صحیح اشاره کرد. مردم حقیقت و دروغ را به‌خوبی از هم تشخیص می‌دهند و اگر مطلبی را به‌درستی منتشر کنیم، مردم قدردان ما خواهند بود اما اگر مطلب ما دروغ باشد، ممکن است برای مقطعی کوتاه موفق شویم اما رفته‌رفته مردم نیز متوجه خواهند شد که این مطلب دروغ است.

مردم قدردان خادمان خود در عرصه‌های مختلف هستند محمد پور با بیان این جمله گفت: مردم با رویکردهای عمومی خود قدردانی‌شان را نشان می‌دهند. ما باید در کنار مردم و همراه با آن‌ها باشیم. ما در قبال رفع نیازهای اساسی، تأمین معیشت، امید و نشاط و آرامش مردم مسئول هستیم و حتی ممکن است در این راه از راحتی و آرامش خود نیز بگذریم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان‌شرقی در مورد سختی‌های شغل خبرنگاری نیز گفت: فعالیت رسانه‌ای کاری سنگین و مخاطره‌آمیز است اما ما انتخاب کرده‌ایم که این کار را انجام دهیم. در این راه به شجاعت، جسارت، آینده‌نگری و همراهی با مصالح عمومی نیاز داریم. ما باید با تمام کاستی‌ها حرکت روبه‌جلو داشته باشیم تا به جریان توسعه استان شتاب داده و برای مردم شورونشاط ایجاد کنیم.

محمدپور در مورد انتقادپذیری نیز گفت: من از انتقاد استقبال می‌کنم و از همکاران رسانه‌ای خواهش کرده‌ام هر نوع انتقادی از بنده داشته باشند تا بقیه هم انتقادپذیرتر شوند. در این راه اگر انتقادها درست باشد که نواقص را رفع و با دید فرصت به استقبال انتقادات می‌رویم. بااین‌حال بین انتقاد سازنده و دلسوزانه با تخریب و سیاه نمایی تفاوت‌هایی وجود دارد.

وی افزود: قطعاً اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ناظر جریان رسانه‌ای استان است و اگر تخریب و سیاه نمایی روند یک رسانه باشد با آن برخورد قانونی می‌کنیم اما اگر رسانه‌ای به رسالت خود عمل کرده و نقاط ضعف مدیران استانی را مطرح و راهکار ارائه می‌کند، در حمایت از این رسانه کوتاهی نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

R7887/P1377/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۳۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی

سرهنگ ملکلو در تور رسانه‌ای بازدید از پروژه‌های عمرانی بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی از عدم همکاری و همیاری بانک‌های عامل ابراز گلایه‌ کرد و  گفت: فعالیت بسیج سازندگی سپاه عاشورا در کل کشور بی‌نظیر است و علیرغم کم‌کاری بانک‌های عامل و آورده 

وی تصریح کرد: گروه جهادی شهید مهدی باکری به طور شبانه‌روزی  برای تحویل ۷۲ واحد مسکونی با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد تا پایان خردادماه فعالیت می‌کند.

وی گفت: تا پایان امسال ۶۰۰ واحد مسکونی را تحویل متقاضیان می دهیم.

وی به عملی شدن تعهدات مردم و دولت در تامین منابع مالی تاکید کرد و افزود: با همکاری و همیاری مردم و دولت و تامین منابع مالی اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن با سرعت بیشتری اتفاق خواهد افتاد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل برای برگزاری دور دوم انتخابات در آذربایجان شرقی
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی در دور دوم انتخابات از چه کسانی حمایت می‌کنند؟
  • نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی
  • افزایش قدرت معیشتی خانوار در آذربایجان‌شرقی مورد توجه خواهد بود
  • شلوغ‌بازی رسانه‌ای برای دروغ‌پراکنی
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار