Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرحوزه علمیه خراسان گفت: اگر علم حوزه های علمیه متناسب با مقتضیات روز نباشد قطعا پاسخگو نیاز جامعه نخواهد بود و مدیران ما باید توجه داشته باشند، طلبه هایی که وارد حوزه می شوند باید قبل از هر کاری در مسیر تعلیم و تزکیه قرار گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت الله سید مصباع عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان در مراسم تکریم و معارفه حوزه علمیه خراسان جنوبی در بیرجند اظهار کرد: هر حوزه علمیه انقلابی بایستگی ها و الزاماتی دارد و اگر حوزه های علمیه بخواهند انقلابی باشند و در عرصه های مختلف فعال و پاسخگو باشند و حضور تعیین کننده ای داشته باشند باید از سرمایه های غنی علمی برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اولین لازمه تشکیل حوزه انقلابی علم است، افزود: باید توجه داشت علمی که امروز مورد نیاز است کدام علم است چراکه جامعه نیازمند علمی است که کارآمد بوده و با رویکردهای فقه حکومتی در حرکت باشد.

مدیرحوزه علمیه خراسان افزود: اگر علم حوزه های علمیه متناسب با مقتضیات روز نباشد قطعا پاسخگو نیاز جامعه نخواهد بود و مدیران ما باید توجه داشته باشند، طلبه هایی که وارد حوزه می شوند باید قبل از هر کاری در مسیر تعلیم و تزکیه قرار گیرند.

آیت الله عاملی تصریح کرد: هنگامی که صحبت از حوزه انقلابی می شود، باید در ابتدا معنای درست انقلابی بودن را تفهیم کرد.

مدیرحوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه اصل و اصول حوزه علمیه فقاهت است، افزود: این فقاهت در هر عصری باید پاسخگویی متانسب با زمان خودش را داشته باشد.

آیت الله عاملی خاطرنشان کرد: طلبه ها باید بدانند که حوزه های علمیه مکانی برای اخذ مدرک نیستند، بلکه مکانی برای تعلیم تزکیه است و اگر این موضوع در حوزه های عملیه نهادینه نشود حوزه انقلابی شکل نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه همه ما باید امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را الگو قرار دهیم، گفت: باید به گونه ای در مدارس و حوزه های علمیه فضاسازی کنیم که علم، عمل، تعلیم و تزکیه در حال و هوای مدارس علمیه موج بزند.

مدیرحوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه اخلاق و عمل ازدیگر بایستگی های حوزه های علمیه انقلابی است، گفت: باید به اخلاق توجه ویژه ای شود بصورتی که یک فرد روحانی هنگامی که در جامعه حضور پیدا می کند باید الگو باشد.

آیت الله عاملی تحول را از دیگر الزامات یک حوزه علمیه انقلابی دانست و خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که تحول تدریجی است و به یک باره رخ نمی دهد چراکه سر منشاء آن عقل و روان انسان است.

وی تصریح کرد: تحول باید در ابتدا در درون انسان اتفاق افتد چراکه بازتاب این تحول در سایر شئون زندگی انسان نمایان خواهد شد.

مدیرحوزه علمیه خراسان با تاکید بر تدریجی بودن تحول بیان کرد: این امر نیازمند سرعت و دقت نیز است چراکه عصر، عصر مسابقه است و باید فرصت ها را مغتنم بشماریم.

آیت الله عاملی با اشاره به ویژگی های یک مدیر مطلوب در حوزه های علمیه، گفت: مدیر باید متدین، تحول گرا، جهادگر، دغدغه مند، آینده نگر، مخلص، انقلابی ونه تنها مرید رهبری بلکه مرده رهبری باشد و اگر مدیری اینگونه باشد تحول اجتناب ناپذیر است.

وی با تاکید بر اینکه یک مدیر باید جسارت و عشق به تحول داشته باشد، ادامه داد: مدیری که آرمان گرا بوده و برای کاسبی به میدان نیامده باشد، تحول گرا است.

مدیرحوزه علمیه خراسان با اشاره به اهمیت مشارکت در کنار مدیر حوزه های علمیه، گفت: تحول حوزه های علمیه مشارکت فراگیری را می طلبد و نه تنها حوزویان بلکه باید تمام مردم را با خود همراه کرد چراکه استقلال حوزه در سایه مردمی بودن آن است.

آیت الله عاملی درخصوص اقدامات و عملکرد حوزه های علمیه، بیان کرد: طی یک و سال و نیم گذشته اقدامات و فعالیت های گسترده ای در زمینه های مختلف آموزشی و پژوهشی انجام شده، که مورد رضایت مقام معظم رهبری نیز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال شاهد ارائه سه کارنامه اثر گذار و مورد رضایت مقام معظم رهبری از سوی حوزه های علمیه باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۳۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز کهکیلویه و بویراحمد، معاون آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه استان گفت: این حوزه‌ها شامل یاسوج، سی سخت، گچساران، دهدشت و لیکک است.
خانم رومینا افزود: علاقمندان تا نیمه خرداد مهلت دارند به سامانه پذیرش حوزه‌های علمیه مراجعه و نام نویسی کنند.
وی اضافه کرد: حدود دو هزار طلبه بانو در استان کهگیلویه و بویراحمد به تحصیل مشغول هستند.

دیگر خبرها

  • ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است
  • فضیلت‌های شهید مطهری باید در بین طلاب و روحانیون نهادینه شود
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه بسجی جهادگر استان در تبریز
  • فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • افشاگری عبدالرضا داوری درباره شهردار تهران/ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومان کمک هزینه مسکن به ۳۶ مدیر انقلابی منصوب زاکانی
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود